Howard Skrevet 12. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2007 Det som hevdes å være et bilde av AMD/ATIs kommende R600-kort viser at kortet er gigantisk. Les mer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 12. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2007 Sa... i Helv... det kortet var svært! Itillegg til å tygge like mye strøm som en hel low/mid-end pc! Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 12. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Fydda. Med en slik lengde på kortet er det vel en del som kanskje vil få plassproblemer. Edit: Ok, det var OEM og ikke retail-versjonen som var så langt. Ble heller ikke noe særlig beroliget mht. effektforbruket. Husker ikke hva 8800GTX sitt er i farta. Noen? Endret 12. februar 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 12. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Tipper det blir bestilling av en 8800 variant iløpet av de nærmeste dagene. Selv om konkurrenten allerede har noe på markedet, så pleier nye produkter å koste mye den første måneden. Dvs at det vil ta minst 1-2mnd fra dagens dato til ATi-kortene er konkurranse dyktige på pris. Og de må kunne matche 8800GTS 640Mb på ytelse til under 3000kr for å kunne være aktuelle for meg... Jeg tror dessverre at det ikke er noen råsjanse å ta å bestille 8800 i dag. Nvidia er nok et veldig trygt investeringsobjekt for de som trenger skjermkort nå. ATi kommer nok til å trenge noen måneder på å bli et alternativ. Dessverre. Endret 12. februar 2007 av mad_arab Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 12. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Voodoo 5500 anyone? håper det er fake Endret 12. februar 2007 av Njaal[NOR] Lenke til kommentar
jaco Skrevet 12. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2007 Herre, hvorfor lage kortene så sinnsykt lange? Er ganske mange som sliter med de små kortene også, hvordan skal det gå med dette da? Om det ikke bare er rykter. Jaja, GL Lenke til kommentar
andylove Skrevet 12. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2007 Dette tror jeg bare er en forbigående greie fra våre kjære grafikkkort produsenter. Det er jo bare å titte litt tilbake i historien når det gjelder Intel og AMD. Begge her har hatt monstre av CPU'er. Husker vi PII og AMD Athlon? Det gjør jeg, og disse var svære i forhold til det vi har i dag. Husker vi temp og effektkravene til Prescott fra Intel? Mange her som sleit voldsomt med varme CPU'er. Jeg tror vi får se flere skjermkort i fremtiden som er både mindre og krever mindre strøm. Samtidig som de vil yte mer. Det er jo hva både Intel og AMD har gjort. Det er bare snakk om tid. Ang plassen, så er det jo helt sinnsykt. Ikke alle som vil få plass til disse korta. Enkelte har på nød og neppe klart å presse inn 8800 serien i maskinene sine. Ikke det at jeg mangler plass, men fy så store de blir. Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 12. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2007 For gudsskuld det er då ikkje retail versionen det er oem, dei har lagd oem kortet slik at det oppfyller full size standaren. Retail kortet som er aktuelt for oss er faktisk mindre enn 8800GTX! Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 12. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2007 Da e størrelsen da komme an på! Men ATI bør ha MINST 25% ytelsesøkning på 8800'en for å kunna forsvara detta her synst eg... Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 12. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2007 Kun OEM som är så lange (31cm) och retail verisionen är 24cm..men ju längre desto mer att spre varmen på. Men blir ju fint att man ikke trenger o varme opp leiligheten på vintern.. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 12. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2007 Denne lengden kommer sikkert dama mi til å like, det setter nemlig en effektiv stopp på enhver mulighet for å snikoppgradere pc min. Nå blir jeg helt nødt til å kjøpe nytt kabinett OG PSU, så R600 blir nok foreløpig en våt drøm. Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 12. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2007 Dersom de begge er XTX, hvorfor er det en effektforskjell mellom retail og oem? Noen som vil gjette? ... syntes dette virka litt photoshoppa/fake jeg... men det er kanskje fordi jeg frykter at dette stemmer... Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 12. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2007 med 270W kan det jo begynne å koste å holde maskina på. Lager jo en del varme i leiligheta dette.. Så mye at en kan bli nødt til lufte, tror nå jeg. Lenke til kommentar
Frostie Skrevet 12. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2007 R600 får man vel kanskje ikke se i bærbare på en stund da Hadde det gått ann å få skvisa det inn i en Shuttle- pc? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 12. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2007 Dæven døtte! Og her prøver man å spare strøm.... Fytti pokkern! Funker det forresten å bruke disse i crossfire på i975X-brikkesett? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2007 Reagerer ikke på lengden her, i og med det er OEM spesifikasjoner, derimot så synnes jeg effektforbruket var ganske høyt, med slike krav trenger man jo 600W psu for å kunne slappe av i forhold til stabilitet. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 12. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2007 Ah!..... hva...... i.. tu?..... seriø......... bæææææ! Lenke til kommentar
Sean M. Skrevet 12. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2007 Er det bare meg, eller er de 10 siste cm. kun viften?! Trenger nesten et eget kraftanlegg for å få kjørt et oppsett med disse korta i CF! Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 12. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2007 Nei, fy søren! Dette går ikkje Det var så vidt eg fekk plassa til den 28 cm lange raden min og då blir det neppe plass til dette kortet i kabinettet mitt.... Og straum forbruket, mamma klaga på straum regninga og det eg som får skylda på grunn av maskina mi... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2007 Det er stadig økende etterspørsel etter raskere skjermkort, koste hva det koste vil i form av plass, penger og effektforbruk. Det er akkurat denne etterspørselen ATI prøver å levere til. Problemet er kanskje delvis selvforskylt (for kundene altså). Man får det som etterspørres. Kanskje kravstorheten til hastighet har gått litt for langt og at effekt og plass bør komme mer i fokus? Altså at ikke folk kjøper dette kortet "koste hva det koste vil", men prøver i større grad å velge det kortet som yter bra nok, og tar hensyn til effekt og plassbehov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå