Straydog Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Jeg har forsøkt nytteløst å få opp en FTP-server på min maskin, men det går f*** meg bare ikke! Jeg sitter som en klient på en router med 3 andre maskiner som igjen er koplet opp mot et ADSL-modem (fra Telenor). Jeg har registert ip'en min hos DynDNS slik at jeg har en adresse (ikke bare IP) som jeg kan prøve å kople meg opp imot. Itillegg har jeg konfigurert Routern min slik at port 20/21 er redirecta til min maskin på nettverket. Men fremdeles klarer jeg ikke å få andre til å kople seg opp til serveren min... Hva har jeg gjort galt?????? Respekt til de som har gode svar! :smile: Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Hvilken ip viser dns'en din til da?? må jo være den eksterne (ruteren) for at det skal funke, og så må vel ftp serveren settes opp i passive mode mener jeg. funka lett med guild ftp server i hvertfall, ike noe særlig med instilinger og ta hensyn til.. Håper det hjelper Goebbels Edit: og sjekk at ingen brannmur på server-pc'n sperrer for trafikk. _________________ Noen som vet hva som skjer her [ Denne Melding var redigert av: Goebbels på 2002-12-04 00:35 ] Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 OK... hørtes fornuftig ut ihvertfall, men da må du gi en dypere forklaring på hva passive mode er... skjønte ikke det helt... Og DYNDNS-adressa er retta mot den eksterne ip'n ja :smile: (takk for svar ihvertfall)! Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 active vs. passive Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 Du er min helt!!!! Gjertlig, det ordnet seg!!! Thnx! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå