ventle Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 SIW du får rapportere tilbake hvordan det går. Kan jo benytte angreretten om det skjærer seg... Om det fungerer skal jeg oppgradere selv, 512 blir litt lite noen ganger, selv i 2000. Lenke til kommentar
tempranillo Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Jeg har 2GiB RAM på min CL56 (Zepto Znote 4200) og WinXP rapporterer dette riktig. Som mange andre har jeg også Bluetooth-problemer - jeg har faktisk ikke fått dette til å fungere på de rundt 4 årene jeg har hatt maskina. :/ Lenke til kommentar
Ebbe2 Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Trenger man noen bios oppdatering ellerno for at cl56 skal støtte 2 gb? Lenke til kommentar
tempranillo Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Trenger man noen bios oppdatering ellerno for at cl56 skal støtte 2 gb? Jeg har aldri oppdatert BIOS på min. Jeg bare satte inn 2x1024MB og det fungerte. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Som mange andre har jeg også Bluetooth-problemer - jeg har faktisk ikke fått dette til å fungere på de rundt 4 årene jeg har hatt maskina. :/ Bluetooth fungerer utmerket på min i Win2000. Bruker da driver beregnet på XP, så regner med det skal fungere der også. Det du må huske på er å aktivere bluetooth i EasyButton, og så installere en Bluetooth-driver med lisensfil som matcher adapteren (den du finner på Compals sider skal fungere uten videre, men er en noe gammel versjon som bla. ikke støtter HiD-enheter). Jeg bare satte inn 2x1024MB og det fungerte. kjøpte du 333 eller 400Mhz-brikker? Endret 17. februar 2008 av ventle Lenke til kommentar
tempranillo Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Jeg bare satte inn 2x1024MB og det fungerte. kjøpte du 333 eller 400Mhz-brikker? Jeg kjøpte Kingston 333MHz CL2.5 - det samme som satt der fra før, bare dobbel størrelse. Mer info her: http://www.intel.com/products/chipsets/855pm/index.htm Lenke til kommentar
Ebbe2 Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Jeg snakket med en hos deg jeg har bestilt rammen fra, og han sa at 400 mhz ikke kom til å passe til maskinen. Han mente det var størrelseforskjell på ddr-400 mhz og ddr-333 mhz begge so-dimm. Han mente det var ikke snakk om mye, bare noen mm ellerno. Han var riktig nok svensk da så vet ikke om jeg kan stole på han;) Jeg bestilte uansett 333 mhz. Noen som kan bekrefte at dette stemmer? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 det stemmer ikke. brikkene er akkurat like store og vil passe, men ettersom 855PM brikkesettet ikke støtter mer enn 333 Mhz minnebuss (hvilket jeg fant ut først i dag vha linken til tempranillo) vil de bli klokket ned til 333 Mhz, og ettersom 400 Mhz brikker har høyere latency (CL3) enn 333 Mhz brikker (CL2.5) vil de yte dårligere enn 333 Mhz brikker. Men de vil passe. Lenke til kommentar
tempranillo Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Etter at jeg snublet over denne tråden fikk jeg mer inspirasjon til å få Bluetooth opp og gå på min CL56. Problemet ser ganske enkelt ut til å ha vært dårlig Bluetooth management-software. Jeg fant en nyere versjon av IVT Bluesoleil online og nå fungerer Bluetooth meget godt. Endelig Lenke til kommentar
Ebbe2 Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Greit, nettopp satt inn 2x1024 mb ram og funker greit, windows og siw oppgir 2gb, men siw sier allikevel at at max er 1024 mb, men oppgir at jeg har det dobbelte. hmm..weird? Endret 22. februar 2008 av Ebbe2 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Godt å høre, da er det fare for at min maskin også ender opp med dette etter hvert... Lenke til kommentar
Ebbe2 Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Prøvde å stress-teste litt i stad med tette programmer oppe, da var det fortsatt 8-900 mb ledig minne:) Neste blir vel å teste Vista med SP1 (hvis det har kommet ut?) Forresten noen som har tips til virus program? Brukt norton i mange år og AVG i det siste. Forslag og tips? Endret 22. februar 2008 av Ebbe2 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Jeg bruker Avast og er veldig fornøyd med det. Har ikke hatt virus etter at jeg tok det i bruk. Ellers ser jeg NOD32 er ett program som får mye skryt og vinner diverse tester, dette er dog ikke gratis og jeg har heller ikke testet det selv. Norton er noe av det verste jeg har vært borti av programvare for pc i det hele tatt. Vista SP1 er ikke sluppet offisielt enda, men det er tilgjengelig for MSDN-abonnenter og kan sikkert lastes ned fra noen uoffisielle kilder (uten at vi skal bryte retningslinjene ved å gå i detalj om dette). Lenke til kommentar
Ebbe2 Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Folkens, jeg trenger seriös hjelp her. Idag tidlig skulle jeg starte min pc, men med store problemer. Dette skjer: 1.) Trykker "på"-knappen. Vifta kjörer i 1-2 sek for så å stoppe, ingenting skjer. Pröver å skru av og på PC-en, men ingenting skjer. ikke en gang liv i skjermen. Her kunne det tenkes at det var no gärent med skjermkortet av no slag, siden jeg ikke får no bilde. 2.) Jeg tok ut og inn batteriet, for å teste dette, samt teste med og uten batteri (kun strömledningen). Ingenting skjer. 3.) Jeg tar ut og inn DVD-rommen, setter inn strömkabelen, USB (ekstern harddisk), USB (mus), USB (mobilt bredbånd) og nettverkskabelen. I det jeg starter PC-en, hörer jeg en knasende lyd i PC-en, om den kommer av DVD-spillern som jeg tok ut og ínn vet jeg ikke, men det höres ut som det kom fra "överst til höyre" hvor vifta sitter. MEN jeg får opp standard skjermbildet når jeg starter, det bildet hvor du kan trykke F2 for å komme inn i BIOS. Dermed virker det som om skjermen/kort fungerer. En annen ting jeg synes å legge merke til er mer liv fra DVD-rommen, mener å huske at den var rimelig stille förste gang jeg startet den opp. Harddisken derimot er helt stille og virker som er helt död. OPPSUMMERING: * Starter PC-en * Liv i skjerm * Liv i DVD-rom, men harddisk virker stille * Etter "trykk f2 for bios" bildet blir skjermen sort 4.) Jeg pröver å gå inn i BIOS, men uten hell. Jeg får opp et bilde over hvor mye ram osv. jeg har, hvilke disker/dvd-rom som er installert osv. men etter det blir skjermen sort. Harddisken står oppfört på den listen så det virker som om den blir "registert av maskinen"(om jeg kan få lov å bruke de ordene), men etter det skjer det ikke stort. 5.) Pröver å boote med en WinXP cd, dvd-rommen jobber og står i, men uten resultat. Skjermen blir sort etter oppstartsbildet og ingenting skjer. Kjipe greier det her, trenger PC-en, og har egentlig ikke tid og penger til å styre med en ny bärbar. Noen forslag videre til feilsöking? Er harddisken kaputt? hvordan kan jeg teste dette? Fortvilet.. Lenke til kommentar
Ebbe2 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Greit, da har jeg hatt PC-en hos en ekspert og fått konstatert at hovedkortet er fucka, det var en eller annen bluetooth funksjon som hadde värt avslått for lenge ellerno, som ödela hvordan strömmen gikk gjennom PC-en (skjönte ikke så mye av det, ikke mitt felt). Trist, CL56'n har fungert helt perfekt uten noen som helst problemer så dette var dumt. Har forresten nettopp(1-2 mnd'r siden) kjöpt 2*1 gb ram til CL56'n min, og hvis det er noen som vil kjöpe så er det bare ta kontakt, jeg kommer til å selge for en billig penge. Tror det er enten Apacer eller Cruical. Her er prisen på Apacer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå