Gå til innhold

CL56/Zepto4200. Diskuter den her.

Gega

Anbefalte innlegg

Hmm det kan faktisk høres fornuftig ut. Denne feilen er periodisk, og når jeg har brukt PC-en vanlig har jeg opplevd det hver annen - tredje gang jeg har satt maskinen i standby, mens nå når jeg har sendt den inn (etter formattering) klarer de ikke å gjenskape feilen.

Kan også være det at jeg formatterte den som gjorde utslaget, men da regner jeg med at feilen dukker opp så snart jeg installerer programmene jeg trenger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja, du kan jo prøve å feilsøke "the hard way"... installere ett og ett program/driver og så prøve så godt du kan å gjenskape problemet mellom hvert program.

Bruker du en spesiell driver til touchpad'en? evt. til en ekstern mus du bruker å koble til?

Lenke til kommentar

Har brukt både Windows sin innebyggede, Synaptics sin egen samt den som følger med laptopen. Jeg tror dette er et problem med elektronikken, evt. driverproblem der kanskje ulike deler av maskinen ikke samspiller helt.

Nå er maskinen uansett hos NetShop, og de vil beholde maskinen til jeg har kontaktet Forbrukerrådet... :( Håper de gidder å gjøre litt feilsjekking selv, ellers kommer jeg ingen vei. Har hverken tid eller lyst til å ta saken via Forbrukerrådet.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Heisann folkens...

Fin tråd dere er her, mye nyttig lesing!

Har derimot et lite problem selv da.....

Reinstallerte XP her om dagen, og tvil virker ikke lenger wireless kortet!

Eller næremere sagt, antenna blir alrdi skrudd på.

Den bryteren på venstre side som skal sku av og på antenna har blitt likegyldig for maskinen. Har installert de fleste av drivere (Chipset, wireless 2200, easy buton osv.)

Prøver å bruke intel wireless pro programmet til å "slå på" antenna, men i troubleshooter står det "...Radioen din er deaktivert...Bruk maskinvaresvitsjen for å aktivere den".

Er det noen spesielle drivere for den? Kan selve bryteren blitt ødelagt? Er det noe jeg kan gjøre :S (legger også merke til at wirelesslampa ikke lyser)

Lenke til kommentar

tviler sterkt på at knappen blir ødelagt sånn uten videre. det eneste du har gjort er jo bare å installere Xp på nytt...men er du sikker på at du har fått installert eazybutton driverene? for det høres mest ut som at de ikke er installert..

Når du svitsjer den bryteren av og på..skjer det noe som helst da, kommer de frem på skjermen atde blir slått av og på?

Om det er en Cl56 du har, brukte du driverne som er på cd platen som fulgte med pc`n?

Når det gjelder drivere til WLan kortet ditt, har du hentet de nyeste driverene?

Lenke til kommentar

bryteren min er litt vanskelig, jeg må skyve den hardt og bestemt for å få slått wlan/bluetooth av og på, hvis jeg skyver den sakte reagerer den ikke. Prøv å jobbe litt med den, slå den av og på...

edit - jeg mener wlan-lampen skal lyse selv om driverne ikke er installert :hmm:

Endret av ventle
Lenke til kommentar
bryteren min er litt vanskelig, jeg må skyve den hardt og bestemt for å få slått wlan/bluetooth av og på, hvis jeg skyver den sakte reagerer den ikke. Prøv å jobbe litt med den, slå den av og på...

edit - jeg mener wlan-lampen skal lyse selv om driverne ikke er installert :hmm:

9545787[/snapback]

Ja det har du rett i men den lyser ikke om knappen er avslått. den lyser vel også selv om ikke easybutton programmet er installert også om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei! Vil først si det var en fin tråd for oss CL56 brukere!

Jeg vurderer å pussle litt med min CL56 og gjøre den litt bedre.

Spec:

735 (1,7 Ghz)

PC2700 DDR 2x512 MB

Deskstar 80 GB 5400 RPM

ATI Mobility Radeon 9700

kjøpt hos whitebox.no

Har lyst å bytte til

765 (2,1 Ghz) <- er det i det hele tatt mulig å bytte denne?

PC2700 DDR 2x1024 MB <- har jeg forstått det riktig så skal det gå ann med 2gb, men PC3200 støttes ikke?

7200 RPM stillegående disk <-forslag?

Har jeg Bluetooth?:) (hvordan finner jeg det ut?)

Høres det her helt på jordet eller er det mulig å få en ytelsesøkning ved å bytte disse 3 komponentene? Vet det kan bli litt dyrt iforhold til ytelse, men er glad i min CL56:)

En annen ting er modellnr. Har lest litt på tråden her og kommet frem til at CL51 og CL50 BIOS/Drivere kan brukes til CL56? Isåfall står det på Compal sine sider at 2.10 er den nyeste versjonen, mens andre sider som denne sier no annet. Går litt i surr her, noen som kan forklare hva jeg ikke klarer å se?

Oppdatering:

På PC-en står det noen steder CL51, CL56-15 og DCL56 osv. hva er riktig?

takk!:)

Endret av Ebbe2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tar spørsmålene dine fra forrige post...

- Det er mulig å bytte prosessor, og relativt enkelt. Men du bør få tak i en svært billig en, for eksempel brukt på ebay, for at det skal lønne seg. Dothan-prosessorene som passer til denne er svinedyre!

- PC-en støtter såvidt jeg vet maks 1GB ram (det er i hvertfall det SIW oppgir, har ikke testet selv)

- PC 3200 ram er støttet.

- Jeg oppgraderte harddisken min til en Seagate Momentus 100GB 7200RPM som jeg er veldig fornøyd med både støynivå og ytelse på.

- CL56 kunne leveres med bluetooth. Maskinen har da ENTEN Bluetooth eller 56K modem, BT-modulen og modemet sitter på samme plass, så man kan bare ha en av tingene. Maskiner med bluetooth har fortsatt modemplugg ved siden av nettverkspluggen på baksiden, men denne er ikke koblet til noe inni maskinen. Hvis du har testet at du har ett fungerende 56K modem har du IKKE bluetooth.

Jeg vil anbefale deg å først og fremst oppgradere harddisken, og kanskje minnet. Du kan jo kjøpe 2GB og så evt. returnere det om det viser seg at det ikke funker, og så heller gå for 1GB. Prosessor vil som sagt være bortkastede penger å oppgradere om du ikke finner en som er ekstremt billig.

PC-en heter CL-56, men bruker samme chassis som CL50 og CL51 (og Acer Travelmate 290). En del av maskinvaren er også samme som i CL50 og CL51, dermed kan en del av driverne til disse brukes.

Jeg har oppdatert BIOS med den jeg fant på ftp.zepto.dk (gå inn på Znote 4200). Versjon 1.40, om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Lastet du ned de helt vanlige catalyst-driverne fra ATIs sider? Prøvde dette for en stund siden, men fikk beskjed om at mitt kort ikke var støttet...

Hva får du i 3DMark? jeg har 10382 i '01, 3600 (tror jeg) i '03, '05 husker jeg ikke, og 63 (sekstitre) i 3DMark06.

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Hei!

Kjørte en ny runde 3dmark2001 og ser at en økning ved omega driverne.

Fikk 10471 poeng (omega) og 10186 med ikke-omega drivere.

Skal teste sp3 og omega drivere og se om det kanskje blir litt ekstra boost;) trenger sårt en reinstall av windows:)

Lenke til kommentar

Greit, helt rein windows og noen nye tall.

Windows XP SP3 RC2 Build 3300

Omega 4.8.442 (Catalyst 7.12)

3dmark 2001: 10564

3dmark 2003: 3055

3dmark 2005: 1564

3dmark 2006: 229

Synes PC-en funker greit jeg, for å være 4 år gammel:)

Lenke til kommentar

jeg får som sagt bare 63 poeng i '06 (har prøvd flere ganger) :hmm: har riktignok ikke lastet ned nye drivere på en stund, mulig det hjelper, jeg vet at 9700-kortet skal være kapabelt til kanskje så mye som 250-260 poeng. Spiller ikke uansett, så det er ikke så farlig...

CL-56 må være en av de beste laptop'ene som er laget etter min mening :) jeg har dessuten installert Vista og fått alt unntatt den interne BT-adapteren til å fungere, og det er ikke så tregt som man skulle tro, med 1 GB ram (jeg har 512MB) kunne det nesten gått an (var bare for å teste, bruker Windows 2000 til vanlig ;) ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...