Itw Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Har en CL-51 men plages som pokker med bluetooth'n og får den ikke til og virke.. Har prøvd og installere og av installere driverne flere ganger, men det ser ikke ut til å hjelpe.. Noen som har noen tips angående det? Lenke til kommentar
Protest Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 prøv å få tilgang til den fra en Linux-versjon med NTFS-støtte. Ubuntu skal ha dette, så bare last det ned og kjør rett fra CD (trenger ikke installere). 8703441[/snapback] Det hørtes smart ut Hadde også en smart browser (men husker selvfølgelig ikke navnet på den, og den ligger i den låste harddisken) som klarte det umulige i så måte. Må også i samme slengen nevne et annet smart lite program som hjelper til når alt låser seg - "Unlocker" - den anbefales alle å hente ned. Den låser opp fastlåste prosesser, men her klarte den ikke jobben. Ubuntu skal hentes, og prøves. Vet ikke om jeg rekker i morra, men senest søndag skal jeg avgi rapport Lenke til kommentar
Protest Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Forresten, er det noen som har en idé om hvorfor jeg ikke får liv i maskinen igjen. Den frøs først engang, og neste dag fikk jeg liv i den, men ikke nå. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 har CL-56 med bluetooth og det er rett og slett ett h****** å få installert den. Sist jeg prøvde satt jeg vel ett døgn i strekk og installerte drivere, restartet, konstaterte at det ikke funket, avinstallerte, restartet og prøvde på nytt. Trikset er å prøve forskjellige drivere, og husk selvsagt at du må aktivere bluetooth i easybutton (tok lang tid før jeg skjønte at når du trykker på rullegardinmenyen der det står 'bluetooth is disabled' og tilsynelatende ingen alternativ, så er det faktisk scrolleknapper helt til høyre). Drivere til bluetooth-adaptere er såvidt jeg vet universale, det jeg endte opp med å få til å fungere var drivere fra Widcomm (drivere versjon 1.4.2.9 om jeg ikke husker helt feil). Ellers skal 1.3.2.7 også fungere, men da støtter ikke adapteren tastatur/mus over bluetooth (må ha drivere versjon 1.4.x.x eller høyere). Lenke til kommentar
ventle Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Forresten, er det noen som har en idé om hvorfor jeg ikke får liv i maskinen igjen. Den frøs først engang, og neste dag fikk jeg liv i den, men ikke nå. 8703914[/snapback] ta ut hovedkortet, fjern CPU og minnebrikker, skyll grundig i rødsprit, la tørke og skru sammen igjen. Gjorde underverker for min, antageligvis får du renset den fullstendig for alt støv som måtte skape problemer, dessuten renser du korroderte loddepunkter. Lenke til kommentar
Protest Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Har en CL-51 men plages som pokker med bluetooth'n og får den ikke til og virke..Har prøvd og installere og av installere driverne flere ganger, men det ser ikke ut til å hjelpe.. Noen som har noen tips angående det? 8703837[/snapback] Jeg har faktisk samme problemet med min nye avanserte maskin Lenovo T60, men skal granske litt mer, og avgir rapport om hvordan det går. Hadde aldri trøbbel med bluetooth og CL-56. Har du prøvd å hente andre drivere? Lenke til kommentar
Protest Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Forresten, er det noen som har en idé om hvorfor jeg ikke får liv i maskinen igjen. Den frøs først engang, og neste dag fikk jeg liv i den, men ikke nå. 8703914[/snapback] ta ut hovedkortet, fjern CPU og minnebrikker, skyll grundig i rødsprit, la tørke og skru sammen igjen. Gjorde underverker for min, antageligvis får du renset den fullstendig for alt støv som måtte skape problemer, dessuten renser du korroderte loddepunkter. 8703960[/snapback] Høres ikke dumt ut. Har jo sittet foran den og røkt i 2,5 år, og den ser ikke ren ut på innsiden. Vet bare ikke om jeg er den rette mannen for en slik jobb, sikkert en grunn til at jeg ikke ble urmaker Lenke til kommentar
Itw Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Har en CL-51 men plages som pokker med bluetooth'n og får den ikke til og virke..Har prøvd og installere og av installere driverne flere ganger, men det ser ikke ut til å hjelpe.. Noen som har noen tips angående det? 8703837[/snapback] Jeg har faktisk samme problemet med min nye avanserte maskin Lenovo T60, men skal granske litt mer, og avgir rapport om hvordan det går. Hadde aldri trøbbel med bluetooth og CL-56. Har du prøvd å hente andre drivere? 8703985[/snapback] Er ikke sikker på hvilke drivere jeg kan teste.. Har søkt på google etter cl-51 bluetooth driver og lasta ned de jeg fant da, men det hjalp ikke noe mere enn det plata gjorde. Har en plate med driver til en usb bluetooth sak liggende, kunne jo testet den.. Hadde bare ett lite håp om at dette var en kjent feil med en enkel løsning... Lenke til kommentar
Protest Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Har en CL-51 men plages som pokker med bluetooth'n og får den ikke til og virke..Har prøvd og installere og av installere driverne flere ganger, men det ser ikke ut til å hjelpe.. Noen som har noen tips angående det? 8703837[/snapback] Jeg har faktisk samme problemet med min nye avanserte maskin Lenovo T60, men skal granske litt mer, og avgir rapport om hvordan det går. Hadde aldri trøbbel med bluetooth og CL-56. Har du prøvd å hente andre drivere? 8703985[/snapback] Er ikke sikker på hvilke drivere jeg kan teste.. Har søkt på google etter cl-51 bluetooth driver og lasta ned de jeg fant da, men det hjalp ikke noe mere enn det plata gjorde. Har en plate med driver til en usb bluetooth sak liggende, kunne jo testet den.. Hadde bare ett lite håp om at dette var en kjent feil med en enkel løsning... 8704068[/snapback] Er vel ikke noe annet enn å prøve. Som en, var det Ventle som sa at driverne er universelle. Jeg har innebygget bluetooth på T60, og dyttet inn USB greia, og den gikk tydeligvis på samme driver som den innebygde, for det var ikke noe spørsmål. Heller ikke at ny hardware var funnet. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Ja har også hatt den usb saken i og trengte ikke noen annen driver da.. Men virker som om bluetoothn på pc'n ikke oppdages.. Nesten så man lurer på om den er der? Lenke til kommentar
Protest Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Ja har også hatt den usb saken i og trengte ikke noen annen driver da..Men virker som om bluetoothn på pc'n ikke oppdages.. Nesten så man lurer på om den er der? 8704143[/snapback] Etter mye frem og tilbake med batteriet ute på telefonen osv., så restarter, så fant plutselig telefonen laptopen, og den har funnet telefonen, men ingen komunikasjon hos meg mellom W800i og T60. Det kommer nye drivere, og programmer daglig fra Lenovo, så jeg forhaster meg ikke akkurat enda, men litt surt med en rådyr pc hvor slikt ikke virker. Godt at jeg i det miste valgte XP Pro Tør ikke tenke på problemene jeg hadde hatt med Vista. Lenke til kommentar
Protest Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 prøv å få tilgang til den fra en Linux-versjon med NTFS-støtte. Ubuntu skal ha dette, så bare last det ned og kjør rett fra CD (trenger ikke installere). 8703441[/snapback] Nå har jeg gransket Ubuntu uten å finne et program som passer. Ser at den legger installasjonfiler på harddisken. Er ikke Knoppix bedre? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Om du booter fra ubuntu-cd'en legger den ikke installasjonsfiler på disken (jeg snakker om å kjøre hele ubuntu fra cd, ikke ett enkelt program). Lenke til kommentar
Protest Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Om du booter fra ubuntu-cd'en legger den ikke installasjonsfiler på disken (jeg snakker om å kjøre hele ubuntu fra cd, ikke ett enkelt program). 8708550[/snapback] Okei ;-) ... og takker Lenke til kommentar
Ra1dMaX Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 hei på dere har en whitebox laptop som har funket i over 1år nå modellen er cl 65 tok den hjem etter en lanhelg slo den på men etter 5 min så slo den seg selv av og vifta gikk rundt som faen selv om pc'en ikke var varm. kald luft som kom ut av pc'en noen som kan tenke seg hva feiler har pøvd å få åpnet laptopen opp men noe inni holder igjen+ er ikke noe til supermekker på laptop på forhånd takk frustrert pc eier Lenke til kommentar
ventle Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 denne tråden omhandler kun CL-56, er det en slik du har eller en CL-65 (som ikke engang er fra samme fabrikk)? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) har CL-56 med bluetooth og det er rett og slett ett h****** å få installert den. 8703949[/snapback] Merkelig. Med Windows XP SP2 er alt jeg trenger å gjøre å aktivere BT i Easy Button (drittprogram, men men), så finner XP BT av seg selv og bruker sine egne drivere. Ellers har jeg hatt CL56 siden mars 05 (tror jeg ca:)). Det er jo en bra maskin på mange områder, men jeg har alltid slitt med at touchpaden ofte slutter å fungere etter at PC-en har vært i standby. Har sendt inn maskinen til NetShop for 3. gang for å heve kjøpet faktisk, ettersom maskinen aldri har vært brukende til bærbar så lenge touchpaden ikke fungerer tilfredsstillende. Håper de finner problemet, ettersom det er periodisk/tilfeldig når det inntreffer... Noe annet som er litt irriterende er at Compal tydeligvis ikke vedkjenner seg å ha laget denne PC-en. Forsøk å finn NOE info/drivere/BIOS til denne på Compal sine egne sider.. Endret 15. juli 2007 av cecolon Lenke til kommentar
ventle Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Merkelig. Med Windows XP SP2 er alt jeg trenger å gjøre å aktivere BT i Easy Button (drittprogram, men men), så finner XP BT av seg selv og bruker sine egne drivere. Bruker Windows 2000 (har installert Vista også, får ikke til BT'en der heller, men det har sammenheng med at det ikke finnes en versjon av Easy Button for vista som støtter BT-adapteren) Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Hmm, fikk nettopp svar fra NetShop om at jeg ikke fikk hevet kjøpet på PC-en. De anbefaler meg å gå til Forbrukerrådet. De klarer tydeligvis ikke å fremkalle den feilen som forfølger meg til vanlig Lenke til kommentar
ventle Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 kan det tenkes at det er en dårlig kontakt ett sted? Jeg hadde en merkelig feil med att enkelte knapper på tastaturet (som ikke var plassert ved siden av hverandre) ikke fungerte når maskinen var kald, men etterhvert som den ble varm, funket de bra. Dette viste seg å skyldes at flatkabelen som kobler tastaturet til hk ikke var helt inni. Er ikke helt samme situasjon, men verdt forsøket... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå