Gå til innhold

CL56/Zepto4200. Diskuter den her.

Gega

Anbefalte innlegg

Noen som har fått SD-kort porten til å virke i Vista på denne maskinen?

Har kun den igjen å installere, samt det tøysete trådløse nettverkskortet som ikke vil skruu seg på (ja, jeg har prøvd å installere ny versjon av easy button ;))

EDIT: Etter å ta kortet ut og inn, samt oppdatere bios funker nettverkskortet. Bare SD-kortet igjen nå...

Endret av ZnakeByte
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har fått SD-kort porten til å virke i Vista på denne maskinen?

Har kun den igjen å installere, samt det tøysete trådløse nettverkskortet som ikke vil skruu seg på (ja, jeg har prøvd å installere ny versjon av easy button ;))

8051998[/snapback]

har ikke fått testet det med sd-kortet siden jeg har feil på min pc men nettverkskortet var ingen problem....lastet du ned de driverene som jeg linket til og har du slått det trådløse kortet fysisk på..det er en knapp på venstre side av pcèn som må slåes på....skal se om jeg finner noe ut med det sd-kortet snart..

Gega

Lenke til kommentar
Snodig, min post ble ikke oppdatert før nå. jaja. Trådløse virker i alle fall nå, takk takk (var en bios-flash som skulle til tror jeg).

Skal forske litt på SD-kortet litt senere i dag jeg også :D

8052250[/snapback]

jeg testet ny nylig på vår andre cl56...det gikk helt fint egentlig med en driver jeg lastet ned datert til den 26.6.2006...tror det var fra whitebox jeg hentet den... versjonsnummer V2.0.2003.320

Det som var pussig var at vista godkjente den ikke først men finn opp et vindu med et spørsmål om endre instilliger og installere på nytt...det gjorde jeg og vips så fungerte sd-minnekortleseren helt fint :!:

ftp://ftp.zepto.dk/Znote4200/Drivers/XP/

Last ned cardreader og prøv...det er samme versjon som jeg har..

Gega

Endret av Gega
Lenke til kommentar

dersom du ikke har renset den for støv i det siste er det absolutt å anbefale. Fjern dekselet ovenfor tastaturet ved å bøye skjermen helt tilbake og bruk en spiss skrutrekker til å klikke det av, løsne tastaturet med to skruer, og fjern de nødvendige lokkene til du kommer til vifta og heatpipen (øverst til høyre). Fjern alt støv du finner (trykkluft på boks er å foretrekke, men du kan demontere vifta og blåse denne ren med munnen).

Lenke til kommentar

Å, ikke verre. Trodde jeg måtte inn neden i fra, men om man kommer til der, så høres det enkelt ut.

Den her maskinen er nå 2 år, og jeg har aldri renset, så det får bli jobben i morra :thumbup:

Tastaturet har jeg skiftet, så det høres ut som plankekjøring :cool:

Lenke til kommentar
dersom du ikke har renset den for støv i det siste er det absolutt å anbefale. Fjern dekselet ovenfor tastaturet ved å bøye skjermen helt tilbake og bruk en spiss skrutrekker til å klikke det av, løsne tastaturet med to skruer, og fjern de nødvendige lokkene til du kommer til vifta og heatpipen (øverst til høyre). Fjern alt støv du finner (trykkluft på boks er å foretrekke, men du kan demontere vifta og blåse denne ren med munnen).

8111584[/snapback]

Hvordan fjerner jeg dekselet over tastaturet? Er det det dekselet som ligger ved på knappen og snarveiknappene?

Hvordan skal jeg klikke det av?

Jeg spør mye, for jeg vil ikke skade pcen :innocent:

Lenke til kommentar

"Hvordan fjerner jeg dekselet over tastaturet? Er det det dekselet som ligger ved på knappen og snarveiknappene?

Hvordan skal jeg klikke det av?

Jeg spør mye, for jeg vil ikke skade pcen :innocent:

Ja det er det dekselet der hvor snarveiknappene er montert....om du ser på høyre side til det dekselet så ser du at det innfreset spor der...lirk en skrutrekker inn der å vri forsiktig.

Eller bare prøv å legge skjermen helt bakover og stikk negelen i det sporet og trekk det mot deg da skal det løsne....det sitter ikke så veldig godt fast...om du bruker negelen så lager du ingen merker i pcèn

Gega

Endret av Gega
Lenke til kommentar
Er det bare det sorte igjennomsiktige skallet som skal vekk?

Og jeg ser ingen "innfresne" spor til høgre...

Hvor skal skrutrekkeren? skal den inn fra tastaturet? :p

8137069[/snapback]

nei, ikke via tastaturet...når du ser på det blanke dekselet som du kaller gjennomsiktig.. så på høyresiden av den der hvor dekselet møter chassiet rett over luftutblåsingen til cpu.....

om ser på høyresiden av pcèn så ser du hva jeg mener.....om du klare å finne ut hvor luften kommer ut fra cpu så skal du klare å se hva jeg mener... :!:

Merket med rødt

Gega

post-4048-1173715426_thumb.jpg

Endret av Gega
Lenke til kommentar
Er det bare det sorte igjennomsiktige skallet som skal vekk?

Og jeg ser ingen "innfresne" spor til høgre...

Hvor skal skrutrekkeren? skal den inn fra tastaturet? :p

8137069[/snapback]

nei, ikke via tastaturet...når du ser på det blanke dekselet som du kaller gjennomsiktig.. så på høyresiden av den der hvor dekselet møter chassiet rett over luftutblåsingen til cpu.....

om ser på høyresiden av pcèn så ser du hva jeg mener.....om du klare å finne ut hvor luften kommer ut fra cpu så skal du klare å se hva jeg mener... :!:

Merket med rødt

Gega

8137357[/snapback]

Helt korrekt :thumbup:

Bare ta det litt forsiktig, og legg skjermen helt bakover, så spretter dekslet lettere av. Vær forsiktig ved av/på knappen. En vanlig middagskniv er fin til å hjelpe til med å vippe den opp. Om den ikke går opp, så er kniven/skrutrekkeren altfor langt nede.

Når dekselet er vel oppe, så er det frem med et lite stjerneskrutrekker. Greit om den er magnetisk, for skruene er små. Skru av de 2 skruene til tastaturet, og vipp den opp. Ledningen til tastaturet er festet nede, men kan være kinkig å få på plass.

Der for er det greiest å la tastaturet være.

Vifta er på høyre side, og er festet med 3 skruer som er enkle å få løs. Bare pass på at de ikke detter ned. Ta så løs ledningen til vifta, og blås den ren.

Jeg hadde ikke løs kjøleribba, for jeg syns den så ut som at det var litt mer jobb med den. Mulig man skulle hatt litt kjølepasta ned dit.

Lenke til kommentar
kjøleribben er bare festet med fire fjærbelastede skruer...den er kjempelett å fjerne...jeg ville lagt på kjølepasta når du alt har den oppe...

Gega

8138793[/snapback]

Høres godt ut, da er det bare å få tak i kjølepasta før man tar den jobben.

Er bare så forsiktig, og tror at alt er umulig etter å ha hatt en Toshiba på slutten av -90 tallet, og en Asus tidlig i dette århundre. Begge 2 var satt sammen med det mål for øyet, at bare autoriserte med servicehåndbok skulle klare jobben. :mad:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har en Whitebox CL56 som har møtt veggen :hrm:

I det siste gikk den oftere og oftere varm, og slo seg av, spesielt om jeg tok meg den friheten til å ta et spill. Tok så og renset vifta, og det hjalp en stund. Sikkert fordi jeg ikke fikk av hele vifta, og der med fikk ikke lagt kjølepasta der inne. Det skulle vært gjort, men så ble ikke gjort, da jeg ikke hadde pasta tilgjengelig.

Til slutt frøs skjermen, og det var ikke noe annet å gjøre enn å ta "svenskeknappen". Dagen etter prøvde jeg maskinen igjen, og fikk start. Var inne 5-10 minutter, så frøs den igjen. Lot den da stå, inntil ....

Ja, jeg var egentlig fast bestemt på ny laptop, og viste hva jeg skulle ha, og sitter nå med en Lenovo T60 og skriver det her.

Med ny maskin i hus, så rev jeg ut harddisken fra CL56 for å se om det var liv i den. Jaggu var den i full vigør :D

- PROBLEM 1

Jeg kommer ikke inn i mine dokumenter etc. på den disken, og det vil jeg gjerne. Vil redde det som reddes kan fra disken. Noen som har oppskriften på vei uten om passordbeskyttelsen, eller burde jeg prøve å boote disken med en annen maskin og ta bort passordbeskyttelsen. Er det noe annet som stopper tilgangen til bl.a. mine dokumenter etc.?

- PROBLEM 2

Siden harddisken er i orden, og lagt inn igjen. Tatt en liten støvrens rundt vifta, men får likevel ikke start på den. Som sagt så frøs den til sist, enda så varm den var :blush:

Nå ser jeg bare lysene komme på, og hører vifta starte, men det skjer ikke noe.

Mer tør jeg ikke med den maskinen nå, for disken er mer verdifull enn maskinen.

Hva kan være galt med maskinen. Var jo litt merkelig at jeg fikk start på den igjen.

Det at jeg ikke får boote med harddisken, kan det være at jeg har rotet til på harddisken da jeg prøvde å kopiere den over, men altså. Det viktigste for meg er å få tak i innholdet i den. Noen gode råd?

Lenke til kommentar
Hva slags passordbeskyttelse er det snakk om?

Du kan kjøpe et eksternt harddiskkabinett, stappe inn disken fra CL56-maskinen og koble kabinettet til den nye bærbare pc-en din. Da har du tilgang til dokumentene dine, med mindre du har kryptert "Mine dokumenter".

8702757[/snapback]

Har en 3,5 USB kabinett, og får tilgang til disken, men ikke det essensieller. Den er en XP Pro med vanlig passordbeskyttelse, men jeg blir nektet inngang til de som er mine egne dokumenter, men får tilgang til de 3 andre profilene. Den skal ikke være kryptert noe videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...