win32 Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 ja, lurer på om iste er noe sunnere enn saft og brus? og i tilfelle hvor mye? er det noen forskjell på saft og iste? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Iste er sundere viss du ikke bruker sukker... Du må heller drikke vann og ha i deg en kopp lonket grønn te på kvelden... ved å blande søtstoffer i forsvinner gjærne alle gode egenskapene til te'n Jeg bruker å drikke t uten sukker og syns det er godt... men man bør slutte og spise godta o.l først... for da legger man ikke så stor tanke i at det ikke er sukker i den.... Brusen gir store syreskader, det kan også saften gjøre... det gjør ikke iste... Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 eplejuice har vel en del syrer som ikke er så bra for tennene også tror jeg, men utover det så bør det vel ikke være noe mindre sunt enn om du puttet i deg tilsvarende mengde epler.(med mindre den er sukret) grønn te er forsåvidt godt til iste, men blir gjerne ganske bitter når den er kald, så bruk litt sitron i om du ikke liker det. Lenke til kommentar
Crex Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 det er ikke så sunt egentlig. mye sukker.. men det er fantastisk godt Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 det er ikke så sunt egentlig. mye sukker.. men det er fantastisk godt 7933793[/snapback] Mye bedre enn brus Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 eplejuice har vel en del syrer som ikke er så bra for tennene også tror jeg, men utover det så bør det vel ikke være noe mindre sunt enn om du puttet i deg tilsvarende mengde epler.(med mindre den er sukret) 7933769[/snapback] Juice er uten sukker. Nektar er med sukker. Lenke til kommentar
Crex Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 det er ikke så sunt egentlig. mye sukker.. men det er fantastisk godt 7933793[/snapback] Mye bedre enn brus 7933973[/snapback] hehe sant det Lenke til kommentar
win32 Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 takker for svar lurer på grunn av den simple grunn at jeg i kantina på skolen kjøper endel iste. Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Den tine isteen er nok garantert ganske full av enten sukker eller annet søtningsmiddel. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Eg har høyrt at Appelsinjuice skal være bra. Du får i deg C-vitaminer, men slepp unna sukkeret som er i iste og brus. Iste høyrest kanskje ikkje så farleg ut, men den er full av sukker. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 KOmmer nok veldig an på om det er hjemmelaget eller kjøpt iste det er snakk om.Vil tro det er masse sukker og søtningsstoffer i den du kjøper. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 juice er ikke uten sukker. I appelsinjuicen man får kjøpt i butikken er det ca 9gram Karbohydrat per 100gram drikke. Det er nesten like mye som brus. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 juice er ikke uten sukker. I appelsinjuicen man får kjøpt i butikken er det ca 9gram Karbohydrat per 100gram drikke. Det er nesten like mye som brus. 7938955[/snapback] Er ikke tilsatt sukker. Man må da uansett ha litt karbohydrater. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Det er ikke tilsatt nei, men det inneholder veldig mye sukker fordi. Litt karbohydrater er bra ja, men ikke i store mengder. Kommer også an på hvilke typer karbohydrater det er snakk om. Man har raske og trege karbs. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Det er vel forskjell på sukker som naturleg er i frukt og det "kunstige" som blir putta i brus og iste? Fruktsukker finn du over alt. Du får sjølvsagt også iste utan tilsatt sukker, men eg synest ikkje dei smakar godt, då drikk eg heller vatn. Endret 14. februar 2007 av Zeph Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 anto oksydanter, en trenger heller ikke ha sukker i. muligens noen mineraler vitaminer i noen sorter tea, hvis du lager iste selv av f.eks roibos Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Ang Juice diskusjonen - Tine har jo sin juice-serie, den er helt uten tilsatt sukker. Selvsagt er det sukker, men da fruktsukker. Dette er mye bedre en "vanlig" sukker, men alt med måte. Iste er tilsatt en del sukker, og dermed ikke så mye bedre en brus. Det positive er vel at det ikke er fult så mange e-stoffer, som brukes til å farge brusen. Lenke til kommentar
WhiteDragon Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Er kjøpeisteen usunn? Drikker veldig mye iste etter at jeg begynte på ungdomsskolen, koster 10,- her i kantina. Tror den er fra Tine, og den er rød og hvit stripete. Iste fersken ftw, Iste lime smaker grevling. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Mhm, det var Tine sin iste jeg snakket om. Den er nok ikke mye bedre en brus, som jeg skreiv i forrige innlegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå