Gå til innhold

Media-PC HW anbefalinger og eller tips.

Anbefalte innlegg

Jeg har nå insedd at å ha en 40" LCD TV i stua som kun brukes til dvd-titting er ganske bortkasta da jeg ser lite på dvd så jeg tenker så som så at en media-pc for streaming til TV-en er noe jeg bortimot MÅ ha.

Budsjettet for tiden er heller labert da jeg studerer og er gla i en fest eller syv, og jeg har heller ikke fådd satt meg skikkelig inn i hva som gjelder når det kommer til media-pc'er så derfor trenger jeg litt tips og triks angående å sette sammen pc'en og hva som lønner seg etc etc.

Så godtfolk, kom med dere's beste (konstruktive) tanker og erfaringer rundt emnet media-pc :)

Mine krav til tingesten er foresten:

Liten

Pris - Så billig som mulig men ikke på bekostning av ytelse.

Pen å se på, eventuelt anonym

kobles til på HDMI

Stillegående - gjerne lydløs, stua er ikke glad i bråk

netverk -trådløst må til, men gjerne også mulighet for kablet, gjerne 1gbit

Må kunne kjøre 720p releaser og gjerne hd-dvd smertefritt

tv-kort? - for muligheten til å cappe shit fra tv'en?

lyd? -aner ikke hva det går i, HDMI kjører vel på dvi signal? og hdmi kjører vel lyd også? eller er jeg på vidda?

-ztaale

Endret av ztaale
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nå insedd at å ha en 40" LCD TV i stua som kun brukes til dvd-titting er ganske bortkasta da jeg ser lite på dvd så jeg tenker så som så at en media-pc for streaming til TV-en er noe jeg bortimot MÅ ha.

Budsjettet for tiden er heller labert da jeg studerer og er gla i en fest eller syv, og jeg har heller ikke fådd satt meg skikkelig inn i hva som gjelder når det kommer til media-pc'er så derfor trenger jeg litt tips og triks angående å sette sammen pc'en og hva som lønner seg etc etc.

Så godtfolk, kom med dere's beste (konstruktive) tanker og erfaringer rundt emnet media-pc :)

Liten

kobles til på HDMI

lyd? -aner ikke hva det går i, HDMI kjører vel på dvi signal? og hdmi kjører vel lyd også? eller er jeg på vidda?

-ztaale

7925546[/snapback]

skal sette sammen no :

Lenke til kommentar

Liten

kobles til på HDMI

-ztaale

7925546[/snapback]

ser ikke ut som prisguiden er helt glad i meg ,, hehe

htpc.

vifter bak

vifte foran

den er litt tøff og ha i fronten,,

link til kabinettet

lydkortet kan du ta x-fi og ,, men det som jeg har valgt har DTS og det meste du trenger.

skjerkortet har hdmi utgang

2gig ram bør holde

windows vista home premium

happaug tv500= 2*tv tuner , se på tv mens du tar opp.

stille vifter i for av papst ,, og cpu vifte er lydløs på laveste hastighet ( har den selv)

2 disker i raid 0, gir bra performance

EDIT: vendur er en side men en del tips og program anbefalinger

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar

13k er for øyeblikket mere enn min studentøkonomi kan klare, stor lagringsplass er forøvrig ikke ett must da jeg har en filserver stående med 2.5 TB jeg blir å bruke som lagrings plass, OS er heller ikke noe som trengs å kjøpes da skolen har fiksa meg lisens til XP og Vista :)

sånn ellers er jeg i tankene på en billig core 2 duo selv da de er ganske effekt gjerrige, men har også lest litt om VIA's 1.1 og 1.2 Ghz cpu'er som er vifteløse, men er veldig usikker..

Tror egentlig ikke ytelse er i høyeste pri så lenge den klarer å kjøre ut 720p og eventuelt hd-dvd etterhvert..

Håper egentlig på å ungå atx standarden også..

*usikker*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...