Ståle^^ Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Jeg har nå insedd at å ha en 40" LCD TV i stua som kun brukes til dvd-titting er ganske bortkasta da jeg ser lite på dvd så jeg tenker så som så at en media-pc for streaming til TV-en er noe jeg bortimot MÅ ha. Budsjettet for tiden er heller labert da jeg studerer og er gla i en fest eller syv, og jeg har heller ikke fådd satt meg skikkelig inn i hva som gjelder når det kommer til media-pc'er så derfor trenger jeg litt tips og triks angående å sette sammen pc'en og hva som lønner seg etc etc. Så godtfolk, kom med dere's beste (konstruktive) tanker og erfaringer rundt emnet media-pc Mine krav til tingesten er foresten: Liten Pris - Så billig som mulig men ikke på bekostning av ytelse. Pen å se på, eventuelt anonym kobles til på HDMI Stillegående - gjerne lydløs, stua er ikke glad i bråk netverk -trådløst må til, men gjerne også mulighet for kablet, gjerne 1gbit Må kunne kjøre 720p releaser og gjerne hd-dvd smertefritt tv-kort? - for muligheten til å cappe shit fra tv'en? lyd? -aner ikke hva det går i, HDMI kjører vel på dvi signal? og hdmi kjører vel lyd også? eller er jeg på vidda? -ztaale Endret 12. februar 2007 av ztaale Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Jeg har nå insedd at å ha en 40" LCD TV i stua som kun brukes til dvd-titting er ganske bortkasta da jeg ser lite på dvd så jeg tenker så som så at en media-pc for streaming til TV-en er noe jeg bortimot MÅ ha. Budsjettet for tiden er heller labert da jeg studerer og er gla i en fest eller syv, og jeg har heller ikke fådd satt meg skikkelig inn i hva som gjelder når det kommer til media-pc'er så derfor trenger jeg litt tips og triks angående å sette sammen pc'en og hva som lønner seg etc etc. Så godtfolk, kom med dere's beste (konstruktive) tanker og erfaringer rundt emnet media-pc Mine krav til tingesten er foresten: Liten Pris - Så billig som mulig men ikke på bekostning av ytelse. Pen å se på, eventuelt anonym kobles til på HDMI Stillegående - gjerne lydløs, stua er ikke glad i bråk netverk -trådløst må til, men gjerne også mulighet for kablet, gjerne 1gbit Må kunne kjøre 720p releaser og gjerne hd-dvd smertefritt tv-kort? - for muligheten til å cappe shit fra tv'en? lyd? -aner ikke hva det går i, HDMI kjører vel på dvi signal? og hdmi kjører vel lyd også? eller er jeg på vidda? -ztaale 7925546[/snapback] skal sette sammen no : Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Jeg har nå insedd at å ha en 40" LCD TV i stua som kun brukes til dvd-titting er ganske bortkasta da jeg ser lite på dvd så jeg tenker så som så at en media-pc for streaming til TV-en er noe jeg bortimot MÅ ha. Budsjettet for tiden er heller labert da jeg studerer og er gla i en fest eller syv, og jeg har heller ikke fådd satt meg skikkelig inn i hva som gjelder når det kommer til media-pc'er så derfor trenger jeg litt tips og triks angående å sette sammen pc'en og hva som lønner seg etc etc. Så godtfolk, kom med dere's beste (konstruktive) tanker og erfaringer rundt emnet media-pc Mine krav til tingesten er foresten: Liten Pris - Så billig som mulig men ikke på bekostning av ytelse. Pen å se på, eventuelt anonym kobles til på HDMI Stillegående - gjerne lydløs, stua er ikke glad i bråk netverk -trådløst må til, men gjerne også mulighet for kablet, gjerne 1gbit Må kunne kjøre 720p releaser og gjerne hd-dvd smertefritt tv-kort? - for muligheten til å cappe shit fra tv'en? lyd? -aner ikke hva det går i, HDMI kjører vel på dvi signal? og hdmi kjører vel lyd også? eller er jeg på vidda? -ztaale 7925546[/snapback] ser ikke ut som prisguiden er helt glad i meg ,, hehe htpc. vifter bak vifte foran den er litt tøff og ha i fronten,, link til kabinettet lydkortet kan du ta x-fi og ,, men det som jeg har valgt har DTS og det meste du trenger. skjerkortet har hdmi utgang 2gig ram bør holde windows vista home premium happaug tv500= 2*tv tuner , se på tv mens du tar opp. stille vifter i for av papst ,, og cpu vifte er lydløs på laveste hastighet ( har den selv) 2 disker i raid 0, gir bra performance EDIT: vendur er en side men en del tips og program anbefalinger Endret 12. februar 2007 av Nokia_dell Lenke til kommentar
Ståle^^ Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 13k er for øyeblikket mere enn min studentøkonomi kan klare, stor lagringsplass er forøvrig ikke ett must da jeg har en filserver stående med 2.5 TB jeg blir å bruke som lagrings plass, OS er heller ikke noe som trengs å kjøpes da skolen har fiksa meg lisens til XP og Vista sånn ellers er jeg i tankene på en billig core 2 duo selv da de er ganske effekt gjerrige, men har også lest litt om VIA's 1.1 og 1.2 Ghz cpu'er som er vifteløse, men er veldig usikker.. Tror egentlig ikke ytelse er i høyeste pri så lenge den klarer å kjøre ut 720p og eventuelt hd-dvd etterhvert.. Håper egentlig på å ungå atx standarden også.. *usikker* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå