Gå til innhold

Kategori for animasjon/Flash

Ville du benyttet deg av en slik kategori?  

40 stemmer

1. 1. Ville du benyttet deg av en slik kategori?

• Ja
      19
    • Nei
      15
    • Vet ikke/ingen formening
      6

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurte litt på om det kunne være mulig å ha en kategori for diskusjon rundt animasjon og Flash i sammenheng med publisering og actionscripts.

Foreløpig har man ikke et sted hvor man kan stille spørsmål rundt actionscripting eller webutvikling i Flash, såvidt jeg kan se.

Om det finnes et slikt sted, så si ifra, for jeg har ønsket et sted å diskutere slik. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette satt jeg og tenkte på i går når jeg begynte så vidt med actionscript og flash. Listet meg frem i webkafeen i håp om at noen flinke webfolk kunne hjelpe meg, men det ble visst fjernet :ermm: Hvis spørsmålet hadde en viss relevanse til web var det greit, men ellers var det ikke lov å snakke om flash i webdesignseksjonen av forumet.

Håper dette kan opprettes, flash har etterhvert blitt et SVÆRT utbredt verktøy brukt innen mange forskjellige medier og sammenhenger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+56132
Det ser ikke ut til at interessen for dette er enorm for øyeblikket, men om vi ikke kan få en egen kategori, så burde det iallefall være mulig å få innpass ett eller annet sted på dette forumet hvor det skal kunne stilles spørsmål rundt dette. :)

8004496[/snapback]

Interessen for Ruby er da vel heller ikke så veldig stor, men det har da fått en egen kategori ;)

Lenke til kommentar

Ser at Ruby har fått sin egen kategori, og Flash er jo mange hundre ganger mer utbredt enn Ruby, så at Flash ikke har egen kategori er helt forkastelig etter min mening. Gi Flash en kategori under "Programmering" i forumet, hvor man kan diskutere både det designmessige og ActionScript. Hvis man lurer på noe designmessig kan man eventuelt også poste det under "Visuell kreativitet".

Admins/moderatorer: LES!

Endret av Kiman the king
Lenke til kommentar
Ser at Ruby har fått sin egen kategori, og Flash er jo mange hundre ganger mer utbredt enn Ruby, så at Flash ikke har egen kategori er helt forkastelig etter min mening. Gi Flash en kategori under "Programmering" i forumet, hvor man kan diskutere både det designmessige og ActionScript. Hvis man lurer på noe designmessig kan man eventuelt også poste det under "Visuell kreativitet".

Admins/moderatorer: LES!

8033329[/snapback]

Støttes!

Lenke til kommentar

Nå har jeg ingen formening om dette er en riktig kategori å opprette eller ikke, men å forsvare det med at Ruby har en egen kategori kan jeg ikke akkurat se er legitim.

Programmering har en håndfull kategorier jeg selv skjønner lite av grunn for hvorfor. Eksempelvis Ruby, hvor det ser ut til å gå fem dager mellom hver post. Så der ser det ut som om det heller burde blitt smeltet sammen noen kategorier for å få det litt mer strukturert og oversiktlig.

Det er nevnt internt, som med alle andre kategoriønsker. Ser et par gode argumenter i denne tråden her og jeg håper vi kan opprette kategorien hvis det viser seg at det virkelig er et brennende ønske om det og etterspørselen er der.

Bare det ikke blir en kategori hvor det går fem dager mellom hvert innlegg så ;)

Lenke til kommentar
Bare det ikke blir en kategori hvor det går fem dager mellom hvert innlegg så ;)

8086696[/snapback]

Jeg skulle sørget for aktivitet iallefall. :p

Men jeg tviler ikke på at det er en interesse for utvikling i Flash her. Både når det gjelder animasjon/spill og webutvikling.

Lenke til kommentar

Det vil ikke gå 5 dager mellom hvert innlegg i en eventuell flashkategori, det kan jeg garantere. Har sett mange flashspørsmål i Webdesignkategorien(blant annet mange i webkafeen), jeg har masse spørsmål selv, og jeg vet at mange andre også har det. Dessuten har flashspill på nettet har blitt en stor slager, og tror det er svært mange som kan tenke seg å lære litt om dette og kanskje lage noen enkle spill og lignende.

Forumet trenger en flashkategori, utvilsomt. Sånn som det er i dag har vi ikke muligheten til å stille spørsmål om flash, vi kan jo skrive det i Off-topic, men tviler på at det er så veldig mange flashkyndige mennesker der.

Et typisk eksempel fra webdesignkategorien:

[...]flashproblemer

8025809[/snapback]

Det er vel flashfilen som er laget sånn. Du er nok i feil forum, uten at jeg kan fortelle deg hvor du egentlig skal poste siden vi mangler et Flash forum.

Har du mulighet til å redigere flashfilen?

8025999[/snapback]

Forøvrig kan jeg linke til dette søket i webdesignkategorien for å gi et bilde av hvor mange feilposter som har havnet der: Søkeresultat

22 sider med flashspørsmål. Vi trenger virkelig en flashkategori her på diskusjon.no.

Endret av Kiman the king
Lenke til kommentar

De eksisterende trådene og det at det finnes en håndfull ildsjeler her er for meg nok overbevisning til i hvert fall å prøve ut en slik kategori. Om entusiastene slår et slag så hvem er vi til å si nei?

Så min stemme er i hvert fall ja til å prøve det ut i noen måneder.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...