Solsviken Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Trenger litt hjelp her, er veldig usikker på hvilken kategori jeg skulle legge denne i, så jeg prøver her. Jeg skal liste opp en haug med linker nedover som jeg skal gi en forklaring på hva er for noe når brukeren holder musen over teksten/link. Det skal ikke sprette opp en fysisk ny tab/vindu, men bare en slags snakkeboble lignende med informasjonen i. Lar dette seg gjøre på en måte ? Lenke til kommentar
Drakan Wolf Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Trenger litt hjelp her, er veldig usikker på hvilken kategori jeg skulle legge denne i, så jeg prøver her. Jeg skal liste opp en haug med linker nedover som jeg skal gi en forklaring på hva er for noe når brukeren holder musen over teksten/link. Det skal ikke sprette opp en fysisk ny tab/vindu, men bare en slags snakkeboble lignende med informasjonen i. Lar dette seg gjøre på en måte ? 7925393[/snapback] Vil du bruke Java eller bare rein HTML? er vel egentlig det store spørsmålet... Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Jeg kan godt bruke java, er vel dette som blir best eller ? Lenke til kommentar
Drakan Wolf Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hmmmm, det er mange muligheter der ute... Skriver du alt selv eller bruker du programmer til å lage dette? Søk på onMouseOver igjennom google eller liknende... Er ganske mange svar på på dette.. Jeg husker dessverre ikke løsningen på dette i hode... Men den som leter finne svar.. Ellers så har DreamWeaver innebygde funksjoner for dette skulle jeg tro... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Dette kan helt greit gjøres med CSS. Jeg skal se om jeg finner en link når jeg kommer hjem, hvis ingen andre har postet allerede. Offtopic: lordwolfy, hva er poenget med å quote trådstarters første innlegg, når du er den første som svarer? Lenke til kommentar
Drakan Wolf Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 OT til Runar: Rein idioti! Trykte på svar og skrev svare uten å tenke meg om... Skal skjerpe meg... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 OT til Runar: Rein idioti! Trykte på svar og skrev svare uten å tenke meg om... Skal skjerpe meg... 7925581[/snapback] Supert Det irriterer meg (jeg vet det er idiotisk) at folk skal quote første innlegg når de selv har første svar. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Et superkjapt søk på Google, og jeg fikk dette: <P class=dev>Point your mouse <A onmouseover="alert('This is an alert box!')" href="">here</A> or <A onmouseover="alert('So is this!')" href="">here</A> or <A onmouseover="alert('And yet another one!')" href="">here</A>. </P> Og den koden kunne man teste på deres side, og den fungerte helt bra med alert bokser. Edit: hvis du skal ha nesten slike "titles" (title="Tekst") så husker jeg dessverre ikke hva det heter, men jeg vet Web-Source har slike, og der er det en link til der de har fått den Edit 2: link til de som har slike. Endret 12. februar 2007 av Andy-Pandy Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Takk for mange gode svar, gitt meg en liten pekepinne i rett retning vertfall Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Måten du kan gjøre det på, er å la JavaScript (Java, som lordwolfy nevner er noe helt annet) lage en div som skyves unna/gjemmes ved hjelp av CSS, men som kommer frem ved musens x- og y-posisjon når du holder pekeren over en link. Dette har blitt gjort en del ganger før, men det eneste navnet jeg husker, står i signaturen min; Sweet Titles. Denne metoden er kanskje ikke helt optimal med tanke på semantikk og hva man egentlig skal bruke title-attributten til, men noen ganger må man ofre litt semantikk for å få ting slik man vil Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Fant flere gode sider her: http://web-graphics.com/mtarchive/001717.php (eksempel: http://web-graphics.com/mtarchive/BubbleTooltips.html) http://loadaveragezero.com/vnav/labs/CSS/tooltips.php Edit: Linken i signaturen til Jesper var den jeg tenkte på: http://www.dustindiaz.com/sweet-titles-finalized Tror dette er det du leter etter. Endret 12. februar 2007 av Runar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå