Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til Bruktbilkjøp!


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny bil denne våren og har så smått begynt å kikke litt rundtom. Jeg trenger noen råd og innspill av folket der ute på hva jeg bør og kan velge mellom.

 

Jeg er først og fremst ute en sporty bil, dvs. moderne utseende, freshe felger osv. Har tenkt å bruke opptil 200000 kr. Jo nyere og lite kjørt som mulig. Jeg har ikke dame el. skrikerunger så stasjonsvogn er jeg ikke ute etter.

 

Ser for tiden på Audi A3 2004 mod og nyere. Den frister! :cool:

 

Noen som har noen andre tips om hvilke biler som jeg burde kikke nærmere på??

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom på en artig bil: Suzuki Swift! Testet en slik en gang, og den var utrolig sprek og artig å kjøre! Litt pene felger etter eget ønske på en nesten ny bil, og du er antakelig fortsatt innenfor budsjett! :) Tror den er ganske snill på utslippet også mtp. fremtidige avgifter.

Lenke til kommentar

Var selv i din situasjon for noen uker siden. Ønsket meg en "ny" bil til ca 200k. Valget stod mellom Audi A3 og BMW 1-serie.

 

Valget falt på 1-serie. Skulle jeg ha en A3, ønsket jeg Sportsback med den nye B7-grillen (fra 2005->), og de ligger ennå på ca 250k.

 

Men 1-serien har kanskje en litt sær design, så enten liker du den eller så liker du den ikke. Selv syns jeg den er knall tøff.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

De "nye" grillene til Audi er særs tøffe, ja. De har fått meg til å sikle etter Audi selv, helst A3!

Perfekt størrelse hvis en ikke har fått unger, mulighet for sterk motor, Audi-kvalitet og ja... Nevnte jeg grillen? :p

Men så var det prisen.

 

Naboen min har en svinetøff bil. Polo GTI, med noe j eg tror er fabrikkstyling. Ser veldig, veldig bra ut, og jeg kan tenke meg den går bra også. I mine øyne en verdig, (billigere?) konkurrent til A3. Billigere med spørsmålstegn, fordi jeg vet ikke hvor mye stylingen koster, ikke motoren heller.

Lenke til kommentar
En ny Opel Corsa med Sports utgave (Koster bare 1900 ekstra for sport nå i kampanje...) 200 000 for ny bil!

7926166[/snapback]

 

Hehe, jeg har kjøpt akkurat den:-) Etter litt pruting og hestehandling fikk jeg 1,3CDTI Corsa Sport 90HK til 215000,- ferdig levert alt inkludert (på veien som det heter.) Den kan enkelt chiptrimmes til 120HK da med dreimoment på 240nm, og da må det vel sies å være en ganske så sprek bil:-)

 

+

 

Da har du nybil garanti og problemfritt stell i fem år, brukte "sportsbiler" er ikke så pent kjørt og de har en tendends til trenge en del stell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...