DigitaL BlasteR Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hvordan regner man egentlig ut poengsummen ut i fra karakterene man har fått i løpet av de 3 årene på videregående skole? Skal man først regne ut snittet, gange med 10 og så legge til eventuelle tilleggspoeng? Takker for svar! Lenke til kommentar
netliee Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Det er så enkelt som du sier det. I primærvitnemål regner du karaktersnitt * 10 + studieretningspoeng (max 4) + realfagspoeng (max 10) og det er dine poeng i primærvitnemålskvoten. Har du i tillegg noe utover videregående så kommer det i ordinærvitnemålet, sånn som militær eller et år på høyskole/universitet, som er max 3 poeng til sammen, og alderspoengene, 2 poeng hvert år fra og med fylte 20 år, til og med fylte 24 år. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Det er så enkelt som du sier det. I primærvitnemål regner du karaktersnitt * 10 + studieretningspoeng (max 4) + realfagspoeng (max 10) og det er dine poeng i primærvitnemålskvoten.Har du i tillegg noe utover videregående så kommer det i ordinærvitnemålet, sånn som militær eller et år på høyskole/universitet, som er max 3 poeng til sammen, og alderspoengene, 2 poeng hvert år fra og med fylte 20 år, til og med fylte 24 år. 7925369[/snapback] Det er til sammen 3 feil i det du skriver, og i tillegg en begrepsmessig feil. Lenke til kommentar
netliee Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Ja sorry for at jeg tok feil på realfagspoeng. Men for å se det eksakt, som jeg har tatt mitt svar utifra, så kan du se på denne linken: http://info.samordnaopptak.no/soeking_oppt.../poengutrekning Det er selvfølgelig litt spesielle regler på enkelte ting, slik som i fag med muntlig og skriftlig så skal det være middelverdi og sånt, men det går inn under gjennomsnittskarakteren. I allefall så er hele greia på den linken der, bare at der står det på nynorsk istedet for bokmål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå