Gå til innhold

Hva skjer med Mamoz? Elendig service.

Anbefalte innlegg

Jeg har fulgt historien til min unge niese som skulle kjøpe seg pc og som dessverre, mot min anbefaling, valgte å kjøpe denne hos Mamoz. Hun bestilte den 28.12 og dessverre så forhåndsbetalte hun den. Etter å ha ventet i ukesvis og kun fått gjentatte beskjeder om at de skulle bygge den "i dag" ga hun opp og kansellerte bestillingen. Det hun opplever nå er at hun ikke får pengene sine tilbake og at hun nok en gang får beskjeder som at de har glemt det men skal gjøre det i dag. Er det virkelig slik Mamoz behandler kundene sine eller har hun vært ekstremt uheldig? Nå har hun ventet i 2-3 uker på å få pengene igjen og hun er jo selvsagt veldig utålmodig etter å få bestilt seg en pc.

Jeg har aldri hørt om noe lignende noe sted.

Hvor lenge er det egentlig meningen man skal være nødt til å vente? Hva er vanlig?

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forhåndsbetaling er ikke nødvendigvis noen god ide når det gjelder enkelte av nettbutikkene.

Men dere har selvfølgelig retten på deres side.

Butikken skal øyeblikkelig betale tilbake disse pengene.

Ta kontakt med advokat og få vedkommende til å sende dem brev (dyrt), eller be om å møtes i forliksrådet.

mvh Thorstein K

Lenke til kommentar
Jeg har aldri hørt om noe lignende noe sted.

Hvor lenge er det egentlig meningen man skal være nødt til å vente? Hva er vanlig?

7925070[/snapback]

Mamoz drives vel stort sett av ungdommer fra Trondheimsområdet.. Forøvrig må jeg legge til at jeg bare har gode opplevelser fra "butikken" deres på Nardo, de gangene jeg har vært der.

Problemet til Mamoz synes å ligge i manglende rutiner rundt ting som ikke går direkte på salg.

Å vente 2-3 uker på å få refundert beløpet må være uakseptabelt. Etter min mening bør 1 uke være maks. Det tar ikke lang tid å sette i gang en slik overføring.

Du kan kanskje skrive en vennlig, men bestemt, e-post (eller et brev?) der du ber om at pengene blir overført umiddelbart, samt at om ikke pengene er på konto innen en uke, går du til inkasso og eventuelt politianmeldelse. Eller noe i den duren...

Edit: Det gir kanskje mer troverdighet å få en advokat til å skrive et slikt brev, slik ovenfor post anbefaler. Hos mange advokater får du "første time" gratis, slik at det nødvendigvis ikke vil koste særlig mye å få skrevet et slikt brev.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Forøvrig må jeg legge til at jeg bare har gode opplevelser fra "butikken" deres på Nardo, de gangene jeg har vært der.

Problemet til Mamoz synes å ligge i manglende rutiner rundt ting som ikke går direkte på salg.

7925136[/snapback]

Det er mitt inntrykk også. De er greie å ha med å gjøre, prisnivået er helt greit og servicen i butikken deres er skikkelig fin (de var til og med så greie å låne meg en strømforsyning uten å be om depositum eller noe som helst siden jeg hadde vært og handlet der en del ganger). De er nok litt uerfarne/urutinerte på noen områder, blant annet telefonsupport. Men alt i alt synes jeg det er en rimelig ok butikk. Veldig grei for oss i Trondheim som kan stikke innom og plukke opp det vi har bestilt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...