DJViking Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Jeg har en kode utviklet i NetBeans med Java versjon 6 som gjør følgende. Vector<String> strVec = new Vector<String>(); Denne gir meg ikke noen problemer i NetBeans eller ved kjøring av applikasjonen, men prøver jeg å gjøre dette i et eclipseprosjekt som også benytter Java versjon 6 får jeg følgende feilmeldinger: 1 Syntax error, parameterized types are only available if source level is 5.0 Hva et det egentlig eclipse klager på siden denne koden er korrekt? Hvis jeg går under Prosjektinstillinger og på "Enable project spesific settings" og setter "Compiler compliance level" til 6.0 så forsvinner den første feilmeldingen. Endret 12. februar 2007 av DJViking Lenke til kommentar
HV Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 "You need to be sure that Eclipse is picking JDK 1.5 to run with. You can set that on the commandline with: eclipse.exe -vm <path-to-jdk1.5-install>\bin\javaw.exe. You can see which JDK Eclipse launched with by navigating to Help > About Eclipse Platform > Configuration Details. Also, you'll need to check your compiler settings at Window > Preferences > Java > Compiler and pay close attention to the "Compliance and Classfiles" setting." Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Trudde siden at Java 6 er den eneste på mitt system og ble brukt til å starte Eclipse skulle den bli konfigurert mot den slik at man slapp å gjøre dette manuelt. Istedet for å åpne en helt ny tråd om eclipse spør jeg her. Jeg har laget et GUI program med NetBeans sin GUI builder. Jeg vet det finnes en implementasjon av denne Matisse GUI Builder til eclipse fra MyEclipse, men at denne koster penger. Finnes det en gratis implementasjon av Matisse for Eclipse? Endret 12. februar 2007 av DJViking Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå