Gå til innhold

Laptop 14" 15k - Hjelp

Teddy-

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lett mye gjennom tråder her på forumet nå, men klarer ikke helt å finne noen som hjelper meg direkte, så jeg blir nødt til å opprette nok en "hjelp til ny laptop tråd". Jeg ønsker meg altså en 14/14,1" som jeg skal legge ca 15 000 eks mva. i (jobben betaler, så da tenker vi eks. mva :)).

Den kommer til å være mye på farten da jeg pendler hver dag, så byggekvaliteten må være OK.

Ønsker at det skal være mulig å spille litt på den, men å legge mye vekt på grafikkort er dumt. Den bør ha eller ha mulighet for 2 gb minne, core 2 duo med futt, grei vekt (altså ikke så nøye, men jeg har Dell D610 i dag, og den er helt OK). Oppløsningen må forøvrig være på minst 1400x1050, og den bør også ha DVI.

Jeg hadde igrunn bestemt meg for ASUS V2Je, men den kommer jo aldri inn - og kjøpet begynner å haste (laptopen min skal arves av noen andre). Hvis noen finner denne på lager noe sted så si ifra.

Andre forslag tas imot med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med en lenovo T60? Knall byggekvalitet, C2D, brukbart skjermkort, lett og 1400-oppløsing. Ingen DVI desverre, og bare 1 gig ram, men du kan jo bare stappe  i mer. Her

7925171[/snapback]

Enig. T60 er en knakende god maskin (den beste spør du meg), når du kan legge i såpass med penger.

Endret av peiper
Lenke til kommentar
Hva med en lenovo T60? Knall byggekvalitet, C2D, brukbart skjermkort, lett og 1400-oppløsing. Ingen DVI desverre, og bare 1 gig ram, men du kan jo bare stappe  i mer. Her

7925171[/snapback]

Enig. T60 er en knakende god maskin (den beste spør du meg), når du kan legge i såpass med penger.

7925577[/snapback]

dropp t60 vent til t61 det er ikke lenge til lol du gjør lurt i og vente...

Lenke til kommentar

7925171[/snapback]

Ja, jeg har sett på denne og vurdert den. Duger skjermkortet til de fleste spill? Jeg har ingen planer om å spille heftige FPS spill og slikt. Strategi, kanskje mmorpg, kanskje cs. Denne du lenker til havner på 10 993,- - er det mulig å finne en bedre specet utgave, så jeg havner nærmere 15 000? Kanskje en med en heftigere prosessor? Jeg syns det var helt latterlig dårlig oversikt på å bla seg igjennom lenovo-maskinene hos Amentio.

Asus A8Js Review

A8Js

7925512[/snapback]

Ja, jeg har såvidt sett på denne, hvordan er byggekvaliteten på denne? Jeg hører at V2Je har aluminium chassis. Denne er vel i utgangspunktet siktet mer mot privatmarkedet, mens V2Je er en businessmaskin - hvor store er forskjellene egentlig?

7925577[/snapback]

Jeah, men se svaret mitt ovenfor, trenger en bedre speca T60 hvis jeg skal legge i såpass med penger ;-)

dropp t60 vent til t61 det er ikke lenge til lol du gjør lurt i og vente...

7925690[/snapback]

Og når kommer den? Kjøpet haster litt.

Lenke til kommentar

Og når kommer den? Kjøpet haster litt.

7925942[/snapback]

Det kommer ALLTID nye og bedre maskiner. Du kan jo vente ræva av deg for å vente på noe bedre. Det vil aldri stoppe.

HER finner du T60 med "Din" spec :thumbup:

7926023[/snapback]

Forsåvidt interessant med den nye og bedre, hvis den hadde vært rett rundt hjørnet, men såvidt hva jeg ser at google kan forklare meg så var det forventet at den T60-serien som har Core 2 Duo i dag egentlig skulle hete T61.

Takk, men denne har 15" skjerm, og jeg ønsker en med 14". Den eneste Lenovoen som ser ut til å treffe samme specs men på 14" er denne UT0PBNO, men den finner jeg ingen pris på, og ikke hos noen leverandører, så det er usikkert hvor mye over 15k den strekker seg.

Lenke til kommentar

Takk, men denne har 15" skjerm, og jeg ønsker en med 14". Den eneste Lenovoen som ser ut til å treffe samme specs men på 14" er denne UT0PBNO, men den finner jeg ingen pris på, og ikke hos noen leverandører, så det er usikkert hvor mye over 15k den strekker seg.

7926249[/snapback]

Sjekk PM. Har send deg melding.

Lenke til kommentar
De derre lenovo maskinene dere linker til har jo "bare" ati 1400 med hypermemory! Ikke mye å skryte av på spill!

Ville heller gått for HGL30 da! Litt dumt med oppløsningen på skjermen eneste....

7928047[/snapback]

Oppløsningen, vekten, batterilevetiden og byggekvaliteten er svakere enn IBM'en. Ikke at noe av det er SÅ mye dårligere enn IBM'en, men det blir en vurdering av hvor mye spillene teller i forhold til resten. For bortsett fra skjermkortet vinner T60. Chassis av titan og karbon, tre års innleveringsgaranti, kan oppgraderes til 3 års på stedet garanti, hvis bedriften vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...