Gå til innhold

Klarer ikke å avspille videofiler

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig kjøpt meg en laptop fra Packard Bell som går under navnet Easynote MV. Helt frem til i dag har jeg vært svært fornøyd med den. Helt frem til jeg skulle bruke den til å spille av videofiler altså.

Den nekter helt å spille av en eneste en. Jeg har prøvt en rekke forskjellige filtyper: avi, wmv, mkv etc... Og nesten like mange forskjellige programmer: Media Player, MP Classic, VLC. Jeg har tilogmed installert en rekke codec-pakker, uten videre hell. Jeg får den samme vage feilmeldingen hver gang: Klarer ikke å spille av filtypen. På den forrige pcen min fikk jeg også denne feilmeldingen en gang i ny og ne, men da klarte jeg iallefall å få spilt av lyden i filen allikevel. Dette klarer jeg ikke nå.

Jeg er helt blottet for ideer angående hvor feilen kan ligge. Tidligere i dag var jeg farlig nær å kaste hele pcen i veggen i ren frustrasjon, og måtte ta meg en kald dusj før jeg klarte å sette meg ned og søke hjelp på en rasjonell måte. PCen kom preinstallert med en rekke forskjellige programmer. Deriblant Norton Internet Security, Norton Antivirus, PowerDVD, Videostudio9, PhotoImpact XL og enda et par til. Operativsystemet er Windows XP Media Center Edition. Kan noe av dette være årsaken?

All hjelp verdsettes ENORMT.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for forslaget, men jeg støter vist enda på samme problem. Feilmeldingen jeg får i Zoomplayer: Unable to play. This may be because of missing filters, filter conflicts, corrupt file or hardware related issue.

Feilmeldingen jeg får i Media Player Classic: Cannot render the file.

Lenke til kommentar

Dette får du uansett hvilken fil du prøver å spille av?

Om det er en spesiell fil, bør du hente Gspot og se hva slags codec den evt trenger.

Ellers høres det rart ut om du ikke kan spille av "vanlige" filer med cccp, er eneste jeg henter for mitt eget bruk, og spiller av mer eller mindre alt jeg kan tenke meg.

Om du går inn på f.eks http://www.moviecentre.net/trailers/ kan du se trailerne som er til windows media player?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...