Pricks Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 100 kroner dagen? Er du sikker på det? Får du utbetalt 100 kroner hver dag? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 100 kroner dagen? Er du sikker på det? Får du utbetalt 100 kroner hver dag? 8963811[/snapback] Om man f.eks. jobber 20 dager pr. mnd og får utbetalt 2000 kroner en gang i måneden er det ikke vanskelig å regne seg fram til hvor mye man får pr. dag. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Man er jo rimelig dum hvis man godtar slikt. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Man er jo rimelig dum hvis man godtar slikt. 8980217[/snapback] Nå er hele tråden her et resultat av at trådstarter ikke godtok det. Kanskje du skulle vurdere å faktisk lese en tråd før du svarer på den? Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Det kan da ikke være lov å lønne så lite. Er det ikke en fast tariff for denne type arbeid? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Man er jo rimelig dum hvis man godtar slikt. 8980217[/snapback] Nå er hele tråden her et resultat av at trådstarter ikke godtok det. Kanskje du skulle vurdere å faktisk lese en tråd før du svarer på den? 8980461[/snapback] Hvis han ikke godtok det, hvorfor jobber/jobbet han der fortsatt? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Man er jo rimelig dum hvis man godtar slikt. 8980217[/snapback] Nå er hele tråden her et resultat av at trådstarter ikke godtok det. Kanskje du skulle vurdere å faktisk lese en tråd før du svarer på den? 8980461[/snapback] Hvis han ikke godtok det, hvorfor jobber/jobbet han der fortsatt? 8981200[/snapback] Nok en gang. LES TRÅDEN. Da slipper du kanskje å komme med sånne imbesile kommentarer. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Jeg har lest den, og kommentaren min står fortsatt som skrevet. Men du burde kanskje lese tråden og la være å kome med barnslige personangrep. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Jeg har lest den, og kommentaren min står fortsatt som skrevet. Men du burde kanskje lese tråden og la være å kome med barnslige personangrep. 8981868[/snapback] Om du hadde lest tråden, hadde du sett på første side at han ikke jobber der lenger, og ikke har gjort det på flere måneder. Alt annet i tråden går på hva han kunne gjøre etter at han ikke jobbet der lenger Lenke til kommentar
Snikkarn Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Flere unge har sluttet. Men vet du egentlig den virkelig grunnen ? Ikke det nei. Da skal jeg fortelle deg. Har du hørt om holdning? Alle mennesker har en holdning. Enten den er positiv eller negativ. Og de fleste ungdommene her har vært negative. De har ikke tålt og blitt snakket til og de har heller ikke klart og gjøre som sjefene sier. 8961732[/snapback] Dersom et flertall av de unge slutter, så bør vel sjefene vurdere hvordan de håndterer å kommunisere med dem. Når et stort flertall av dem slutter fordi de føler de blir urettferdig og dårlig behandlet er det neppe kun deres holdninger det er noe galt med. Men det er så klart vanskelig for en som er fornøyd å sette seg inn i situasjonen til noen som ikke er det. Du burde kanskje vurdere tanken om at du ikke vet alt som foregår? Du sier du har inntrykk av at trådstarter ikke ville gjøre noe. Hva om ryggplagene gjorde så han ikke orket å gjøre noe? Vet du om sjefene faktisk spurte om det? En god sjef vil undersøke om det er muligheter for å bedre arbeidsmiljøet, og han vil undersøke om det kanskje er noe som plager arbeidstageren. Om en sjef automatisk antar at det kun er holdningene til ungdommen det er noe galt med uten å undersøke hva de kan gjøre annerledes for å bedre de holdningene, da har den sjefen feilet fullstendig. Særlig når det er snakk om et prosjekt av den typen det er snakk om her. Bytt ut sjefen med noen som tar oppgaven litt mer alvorlig istedet for å kun skylde på holdningen til samtlige ungdommer som kommer, så blir det muligens bedre for alle. Og med mindre du selv er sjefen der, har du vel faktisk ikke noe grunnlag for å si noe som helst om pengebeløpene det var snakk om. Du har ikke oversikt over andres inntekt, og du har heller ikke oversikt over prosjektets inntekter og utgifter med mindre du sitter med administrasjonen. 8963063[/snapback] Jeg jobber også på GRENSELØS GRØNN FINNSKOG. Har hatt med meg den personen som startet denne diskusjonen " Slave på jobben". La oss si det så enkelt at holdningen hans var ikke noe særlig i fra dag en. Når det gjelder din kommentar til LING, så har hun faktisk oversikt over inntekter og utgifter. Ingen har mindre en 190 kr. pr. dag. Riktignok ikke mye men det er ihvertfall bedre det enn å sitte hjemme å ikke motta noenting. I tillegg så har man det sosiale aspektet ved prosjektet også. RYGGPLAGER: Det er flere på dette prosjektet som er plaget i stor grad av samme problem, men det hjelper ikke å legge seg ned å synes synd på seg selv. Man blir ikke friskere av å sitte foran PCèn til klokken 5 om morgenen heller. Kanskje en grunn til at han sovnet på spiserommet nesten hver dag. Et godt tips.....kast PCèn og kom deg opp om morgenen. Det har aldri skadet noen. KLIPP DEG Å FÅ DEG JOBB!!!! Lenke til kommentar
TEE Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Med en ledelse som er mer opptatt av å forsøke å sverte en tidligere medarbeider er det kanskje ikke rart de blir misfornøyde? Lenke til kommentar
Snikkarn Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Med en ledelse som er mer opptatt av å forsøke å sverte en tidligere medarbeider er det kanskje ikke rart de blir misfornøyde? 8986613[/snapback] Det er ingen i ledelsen som prøver å sverte noen. Kanskje man skal prøve på en saklig måte å komme frem til andre arbeidsoppgaver som man kan mestre før man bruker "media" som et klage organ. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Det er ingen i ledelsen som prøver å sverte noen. Kanskje man skal prøve på en saklig måte å komme frem til andre arbeidsoppgaver som man kan mestre før man bruker "media" som et klage organ. 8986651[/snapback] Dere har noen som blir sykemeldt og får beskjed om å finne en annen jobb på grunn av ryggplager. Deres svar, "det nytter ikke å synes synd på seg selv". Hvorfor var dere ikke der å tilbød andre oppgaver istedet for å la det gå så langt? Hvorfor er dere her på HW.no nå med kommentarer som "klipp deg å få deg en jobb" istedet for å se etter årsaker til hvorfor dere mister så mange som dere gjør? Når mange personer slutter et sted fordi de føler at de blr urettferdig behandlet, er det normale for en ledelse å se hva som kanskje kan være galt. Selvfølgelig, hvis man er redd for at svaret skal bli ledelsen, ja da lar man vel være. Vi har nå 2 stykker fra firmaet som har registrert seg kun for å insinuere at trådstarter lyver. Begge fullroser firmaet mens man kun skylder på holdninger for at et stort antall slutter etter kort tid. For meg vitner det om amatørmessig drift, hvor ledelsen tydeligvis synes at HW.no er viktigere enn å se på hva som kanskje kan være galt. Eller er det kanskje det faktum at trådstarter har tatt kontakt med kilden for billig arbeidskraft som engasjerer så stort? Endret 2. juli 2007 av TEE Lenke til kommentar
Snikkarn Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Det er ingen i ledelsen som prøver å sverte noen. Kanskje man skal prøve på en saklig måte å komme frem til andre arbeidsoppgaver som man kan mestre før man bruker "media" som et klage organ. 8986651[/snapback] Dere har noen som blir sykemeldt og får beskjed om å finne en annen jobb på grunn av ryggplager. Deres svar, "det nytter ikke å synes synd på seg selv". Hvorfor var dere ikke der å tilbød andre oppgaver istedet for å la det gå så langt? Hvorfor er dere her på HW.no nå med kommentarer som "klipp deg å få deg en jobb" istedet for å se etter årsaker til hvorfor dere mister så mange som dere gjør? Når mange personer slutter et sted fordi de føler at de blr urettferdig behandlet, er det normale for en ledelse å se hva som kanskje kan være galt. Selvfølgelig, hvis man er redd for at svaret skal bli ledelsen, ja da lar man vel være. Vi har nå 2 stykker fra firmaet som har registrert seg kun for å insinuere at trådstarter lyver. Begge fullroser firmaet mens man kun skylder på holdninger for at et stort antall slutter etter kort tid. For meg vitner det om amatørmessig drift, hvor ledelsen tydeligvis synes at HW.no er viktigere enn å se på hva som kanskje kan være galt. Eller er det kanskje det faktum at trådstarter har tatt kontakt med kilden for billig arbeidskraft som engasjerer så stort? 8986923[/snapback] Er ikke en av ledelsen på dette prosjektet men er ansatt på lik linje med Trådstarter var da han begynte. Her er det ikke snakk om å prate dritt om andre, men kun å fortelle hvordan det ligger sammen. Greit det er 2 stk. som har kommet med kommentarer som peker i den retningen. Hva hvis detkommer flere med samme syn? Skal du da mene at det er en sammensvergelse? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Er ikke en av ledelsen på dette prosjektet men er ansatt på lik linje med Trådstarter var da han begynte. Her er det ikke snakk om å prate dritt om andre, men kun å fortelle hvordan det ligger sammen. Greit det er 2 stk. som har kommet med kommentarer som peker i den retningen. Hva hvis detkommer flere med samme syn? Skal du da mene at det er en sammensvergelse? 8987247[/snapback] Nå er det kun ledelsen i firmaet som faktisk har mulighet til å kontrollere om trådstarters opplysninger stemmer. Med mindre ledelsen gir ut privat informasjon til andre ansatte. Hvis du ikke vil snakke dritt om andre, kan du kanskje droppe kommentarer om å "legge seg ned å synes synd på seg selv" om en person som er sykemeldt, og også droppe kommentarer som "klipp deg å få deg jobb"? Dersom du er der på lik linje med trådstarter, burde du ikke klippe deg å få deg en jobb selv, istedet for å gå på tiltak? Du sier jo dette om en i samme situasjon som deg. For å gjøre det enkelt for deg: Det er her snakk om et firma hvor mange føler seg urettferdig behandlet og slutter. Istedet for at ledelsen (LING) da registerer en konto på HW.no for å svare på en gammel tråd, bør de se på hva de kan gjøre for å bedre situasjonen. At tidligere ansatte blir uthengt på denne måten på HW.no av mennesker i ledelsen av firmaet taler langt fra til firmaets fordel. At andre kommer med personlige slengkommentarer av typen du kommer med sier jo også sitt om miljøet på arbeidsplassen. Lenke til kommentar
Ling Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Hvordan har du fått for deg at jeg er i ledelsen ? Jeg jobber der på lik linje som andre. Og mine oppgaver er på kontoret. Det er flere sider av samme sak. Og jeg sier det bare slik jeg oppfattet det. Ikke ute etter og henge ut noen. Enkelt og greit Lenke til kommentar
TEE Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Hvordan har du fått for deg at jeg er i ledelsen ? Jeg jobber der på lik linje som andre. Og mine oppgaver er på kontoret. Det er flere sider av samme sak. Og jeg sier det bare slik jeg oppfattet det. Ikke ute etter og henge ut noen. Enkelt og greit 8995749[/snapback] Når du føler du kan uttale deg om hvor mye andre får utbetalt, antok jeg selvfølgelig at du faktisk hadde noen som helst myndighet til å si noe på vegne av firmaet. At vanlig ansatte går ut offentlig med uttalelser om andre ansattes utbetalinger er et problem firmaet i så fall må ta seg av internt. Kanskje vurdere hvem de lar få lov til å se på slikt, siden taushetsbelagte personlige opplysninger ikke bør kommenteres på HW.no. Men så langt har vi altså to stykker som uttaler seg, og ingen av dem kan faktisk si noe på vegne av firmaet. Den ene er dog med på å vise noe av det som kanskje er grunnen til at mange mistrives og slutter. Lenke til kommentar
Ling Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Hehe. Tror nok du har misforstått mye av det jeg har skrevet Så da avslutter jeg her jeg. Var bare innom for og legge igjen en mening Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Ledelsen registrerer flere kontoer for å prøve å bortforklare en lønn på 100 kroner dagen? Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Nå har jeg ikke lest hele tråden, men mitt råd til deg er at du bør registrere deg hos diverse vikarbyrå. Jeg er 22 år og har en lønn på 16 000 kr i måneden etter skatt. Og da er ikke overtid tatt med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg