Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

slave på jobben! og livet mitt er Vondt!

On1Musha

Anbefalte innlegg

skal jeg fortelle deg en ting...?  når jeg var på sjesjon eller hvordan det skrives... på hamar... i agust eller noe... da jeg skulle inn til legen for å snakke med han... så viste jeg han dyseleksi papirene mine og der sto det at jeg hadde blitt MYE mobba osv... etter han hadde lest det sa han til meg at du trenger IKKE å gå i militæret... pga at mobbing er en STOR påkjenelse på krop og hjerne eller noe sånnt... så noe militær blir det ikke!

7967910[/snapback]

Du kan SØKE deg inn i forsen. Du får iallefall dagpenger og mat hver dag. Gratis kost, losji og klær (så slipper du å bekymre deg over det iallefall) Dagpenger kan evt. gå til innkjøp av nye hverdagsklær osv. Greit, du må opp tidlig, du kommer nok til å bli noe hundset med men hvis du har det så jævlig som det du sier du har det, så kan det kanskje være greiere å være i militæret, da får du iallefall en feltprest som du kan snakke med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

undomskole og folkehøyskole.. ikke noe annet... jeg orker ikke bli mobba mere.... finnes det en bilig privat skole? privat lærer? detta er så vanskelig :cry:

7967656[/snapback]

Er ikke så vanskelig. Snakk med videregående. Forklar saken. Si at du vil ta fagene som privatist, med mulighet for deltagelse i enkelte timer. Du kan og søke etter stipend. Du har mange muligheter, men denne er den biligste. Og som privatist kan du lettere ha en jobb vedsiden av, deltid.

Lenke til kommentar

Det her får meg virkelig til å tenke på hvor trangsynt enkelts syn på det norske samfunnet er. Jeg føler virkelig med deg, On1Musha, og forstår godt at du føler deg nærmest snytt for et godt liv. Ingen fortjener det du tilsynelatende har gått igjennom.

Ikke nok med at dystleksien din ble oppdaget sent, noe som gjør at karakterene igjennom grunnskolen din blir stående på samme måte som en elev uten, men i tilleg forholdsvis store sosiale problemer oppå dette. Og, ja, det har kommet mange gode forslag her inne fra folk som viser at de bryr seg. Det er slike som dere folk som On1Musha; folk uten noe startkapital, trenger. Hør på disse folka, On1musha. Uansett hvor jævlig det ser ut nå, må du tenke positivt og finne de små positive tinga i hverdagen, som f.eks din mor.

Til slutt vil jeg si lykke til, og jeg håper på at alt vil gå bra med deg. Jeg er ikke troende, så be for deg vil jeg nok ikke, men skal prøve på noe i nærheten.

Lenke til kommentar
Det her får meg virkelig til å tenke på hvor trangsynt enkelts syn på det norske samfunnet er. Jeg føler virkelig med deg, On1Musha, og forstår godt at du føler deg nærmest snytt for et godt liv. Ingen fortjener det du tilsynelatende har gått igjennom.

Ikke nok med at dystleksien din ble oppdaget sent, noe som gjør at karakterene igjennom grunnskolen din blir stående på samme måte som en elev uten, men i tilleg forholdsvis store sosiale problemer oppå dette. Og, ja, det har kommet mange gode forslag her inne fra folk som viser at de bryr seg. Det er slike som dere folk som On1Musha; folk uten noe startkapital, trenger. Hør på disse folka, On1musha. Uansett hvor jævlig det ser ut nå, må du tenke positivt og finne de små positive tinga i hverdagen, som f.eks din mor.

Til slutt vil jeg si lykke til, og jeg håper på at alt vil gå bra med deg. Jeg er ikke troende, så be for deg vil jeg nok ikke, men skal prøve på noe i nærheten.

7968138[/snapback]

takk det ver VELDIG snillt sakt! fikk tører i øya :blush: jeg er glad det ikke har kommet noe negatift inn her :) men det kommer nokk det og! jeg skal prøve så godt jeg kan og ta meg sammen. selv om det vil være vanskelig... må bare si takk en gang til... nå ble jeg glad! har vert litt sånn små lei meg i dag... men å begynne i militæret skal jeg nokk ikke... så mange rare historier jeg har hørt om militæret så tør og VIL jeg ikke dra ditt... da kan dem sette meg i fengsel i stedet! jeg vet ikke hva jeg skal si jeg... det finnes SÅÅ mange råtene persjoner i dette samfunnet.. som ikke skulle jobba på barneværn og sosialer osv...

Lenke til kommentar

må også si takk til alle dere andre som har skrivi no til meg... men jeg ser at det er MANGE som har sett på den og fåå som har skrevet i den.. men iallefall takk til dere som har skrevet noe til meg... som har fått meg på bedre tanker.. :) er veldig snillt at andre menesker bryr seg... TAKK

Lenke til kommentar
Ikke alle historier som trenger å være sanne :)

7968181[/snapback]

hva mener du? sier du at jeg lyver? vis folk trur jeg gjør det så må dere tru om igjen... dette er IKKE noe løyn! men vis dere ikke trur på meg så kan dere slutte å skrive! dere er HJERTELIG velkommen til å komme hjem til meg å se åssen vi har det... mamma kan bekrefte MASSE! og pappa kan bekrefte han å! synes det er styggt at dere skal tru jeg lyver...

Lenke til kommentar

7968181[/snapback]

hva mener du? sier du at jeg lyver? vis folk trur jeg gjør det så må dere tru om igjen... dette er IKKE noe løyn! men vis dere ikke trur på meg så kan dere slutte å skrive! dere er HJERTELIG velkommen til å komme hjem til meg å se åssen vi har det... mamma kan bekrefte MASSE! og pappa kan bekrefte han å! synes det er styggt at dere skal tru jeg lyver...

7968195[/snapback]

Tror han mener historier om militære nå... ;)

Lenke til kommentar

Vil bare si 1 liten ting. Du ble mobbet på ungdomsskola, men det betyr ikke at du blir mobbet på andre skoler. Det ligger mest psykisk, tro meg. Ble mobbet i samtlige 9 år på barne og ungdomsskolen, men de 3 årene på videregående var noe helt annet.

Skjønner du er skeptisk, men kanskje verd å prøve?

Men uansett, muligheter har du i massevis. Er bare opp til hva DU vil gjøre med ditt liv. Ingen er verdiløs, ikke la noe fortelle deg at du er det. Ingen er det. Og arbeidet skjemmer ingen :)

Edit: wii skriving :p

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

7968181[/snapback]

7968195[/snapback]

7968199[/snapback]

jamen ALT jeg har skrevet her er jo SANT! skal jeg ta bilde av det arket jeg fikk av sjesjonen eller? jeg skal bare i militæret vis OG BARE VIS det blir krig i norge sa han obersten eller hva jeg skal kalle han... jeg fikk gå 1 time før ALLE di andre fikk gå! makan til frekkhet har jeg ikke lakt mærke til! jeg har jugd MASSE men jeg lyver faen ikke om dette jeg skriver her! :mad:

Lenke til kommentar

7968181[/snapback]

7968195[/snapback]

7968199[/snapback]

jamen ALT jeg har skrevet her er jo SANT! skal jeg ta bilde av det arket jeg fikk av sjesjonen eller? jeg skal bare i militæret vis OG BARE VIS det blir krig i norge sa han obersten eller hva jeg skal kalle han... jeg fikk gå 1 time før ALLE di andre fikk gå! makan til frekkhet har jeg ikke lakt mærke til! jeg har jugd MASSE men jeg lyver faen ikke om dette jeg skriver her! :mad:

7968213[/snapback]

Igjen;

Du sier at du har hørt mange historier om livet i millitæret

Han sier:

Det er ikke alltid at de historiene stemmer

forstår du? :)

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

7968181[/snapback]

7968195[/snapback]

7968199[/snapback]

7968213[/snapback]

Igjen;

Du sier at du har hørt mange historier om livet i millitæret

Han sier:

Det er ikke alltid at de historiene stemmer

forstår du? :)

7968217[/snapback]

aa sorry må beklage det så mye... sånn er det å ha dyseleksi :cry: beklager! ikke meninga!

Lenke til kommentar
Rolig, han mener at ikke alle historiene om militœre er sanne, ikke at du ljuger. Ingen vetugga person vil si du lyver i denne tråden.

7968222[/snapback]

Visninger | Siste handling

1001 | 53

er garantert noen av dissa 1001 persjonene som har lest postene mine og deres..(seff er det mange av di samme persjonene som ligger i 1001`visninger) som synes at jeg bare en en ungdom som synes synd på meg selv og jeg finner opp en laterlig historie får å få folk til å synes synd på meg!

Endret av On1Musha
Lenke til kommentar

Jeg vet om mange som har fått gratis lappen på tunge kjøretøy gjennom Aetat + litt dagpenger. Kanskje du burde se om du kan få deg en annen kontaktperson eller noe?

Aetat er stort sett ikke villig til å gjøre en dritt for noen, før de selv må ut med penger (dagpenger f.eks). Derfor er det viktig at du selv søker på jobber. Om du ikke finner deg noe som virker OK der du bor nå, så flytt og få deg en hybel. Det er langt fra alle steder de ser på karakterene.

Eventuelt, sett deg ned og tenk på hva du egentlig har lyst til. Om det f.eks er å kjøre tunge kjøretøy, så se på puntk én. Dette er en videregående linje du kan ta. Om du f.eks begynner på videregående på en linje som kan virke interessant, og samtidig flytter ut på hybel, så vil du ha rett på fullt stipend (vanlig stipend + borteboerstipend). Få deg en liten deltidsjobb på siden, så vil du klare deg fint. F.eks kan du gå med avisen, gå med posten, jobbe på MCdonalds eller Rimi..

Lenke til kommentar

Du sats på ett år i militæret, du har mye å tjene på det. Penget er at de ikke vil ha folk som ikke vil inn. Så med en gang du viste papirer om alt mulig så skjønte de at du ikke ville inn. Søk deg inn ett år og ikke si at du har vært mobbet og slik, så søker du deg inn på befalsskolen. Dette vil gi deg ledererfaring som ser bra ut på cvn, samtidig kan du gjennom voksenopplæringen ta diverse kurs. Her ville jeg tatt kurs som truckfører og kanskje også traverskranførerkurs. Dette vil gi deg en stor fordel i arbeidsmarkedet. Ved siden av så har du mulighet til å få støtte til å ta en del vgsfag, og med litt innsats kan du ta litt av vgs i militæret.

Sånn som det ser ut nå så ville jeg kanskje vurdert at du etter militæret (ikke vits i å bli mer enn fenrik fordi da trenger du krigsskolen) ville fortsatt på vgs i retning yrkesfag. Og går alt på skinner vil du klare dette på to år :)

Mens du er i militæret vil gjelden bli fryst, og du vil få dagpenger (de vil øke ettersom du stiger i gradene, og på øvelser får du ekstratilegg som befal osv).

Gjør du alt dette så ser jeg ingen grunn til at du ikke kan bli elektriker eller noe kjapt, og som alle vet å er det gyldne tider for dem :p orker du ikke holde på så lenge har du iallefall truckførerkurset etter ett år.

Til slutt vil jeg si at jeg opplevde minimalt med mobbing i militæret, alle går likt kledd og det er folk fra alle samfunnslag og landsdeler så du vil ikke skille deg ut om du er redd for det.

Lenke til kommentar

Tragisk med sånne ting som dette, syns det er utrolig fint at et forum som hw.no kan skilte med å faktisk være til hjelp for litt mer enn dagens råeste skjermkort og nye klokkerekorder.

Når det gjelder saken din så ville jeg rett og slett bare anbefalt deg å sette deg ned i sofaen eller senga, smile og slippe deg bakover. Og slappe av i et par timers tid. Du må finne ut av hva du vil her i verden. At du har dysleksi betyr ikke at du "bare" kan bli noe enkelt som en sjåfør eller skogsrydder, ikke det at det er noe i veien med det (vurderte lenge å få tatt tunglappen selv for å kjøre litt storbiler fram og tilbake), men finn ut hva du selv vil, for det er det eneste du virkelig kommer til å trives med.

Militæret:

Fantastisk mulighet syns jeg! Du kommer deg vekk fra den faste hverdagen i bygda der du bor, og du kommer deg inn i et ordensmønster der alt skal være skikkelig og i orden. Jeg kan love deg at sersjantene der kommer til å gi en blank f i om du har 1 eller 6 i norsk, det eneste som teller er pågangsmot og vilje, noe jeg virkelig tror du har i bøtter og spann av. Ikke trenger det bli så himla fysisk heller. Du kan bli postbud i militæret! Da kjører du rundt noen timer hver dag og leverer litt internpost osv. Utrolig avslappende jobb, som da krever at du får kjørt opp og greier. Og lappen er ikke det eneste du kan ordne deg i militæret, de har et hav av kurs og lignende som du kan ta, alle vil gjøre at du stiller sterkere etter endt tjenestetid. Jeg hadde også en veldig fin tid i militæret, og det har vel stort sett alle andre som har vært inne og. I tillegg så får du uniform! Og bare det å ta en tur inn til byen i ei permhelg med permuniform gjør jo at man mangedobler sjansen sin hos damene :p Kan fort bli et fint år med både sosiale gleder, mer penger og dimmepenger når den dagen kommer.

Jobb:

Du kan få deg jobb! Dra innom en skole, et bibliotek eller lignende. Forklar situasjonen din. Jeg vedder på at du får hjelp til å skrive en søknad og får 10-20 gratise utskrifter av denne. Om ikke så skriv noen ord til meg så kan jeg skrive en, skrive ut 30 kopier og sende dem nedover til deg. Uansett; så går du rundt og leverer søknader, overalt. Legg deg fram som en seriøs og arbeidsom person og vis interesse. Er jo ikke nøye om du vasker kopper på et hotell eller rydder på et lager eller noe annet. Så lenge du jobber et sted kommer det en dag en eller annen er syk, og du får litt mer ansvar. Så får du enda litt mer ansvar, og enda mer ansvar. Før du vet ordet av det sitter du på et kontor og ringer en lageransatt og spør hvorfor i allverden han ikke er på jobb den dagen :p

Jeg syns disse to er det mest fornuftige du kan ta deg til nå. Mange vil nok skyte meg for å stemme ned skole, men det er ingen ting i veien for å gå tilbake til skolebenken om noen år.

Endret av JimL
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...