miXer Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Hei Jeg tenkte jeg skulle installere no-ip på maskina, og søkte på google for å finne ut hvordan. Over alt sier de at jeg skal bruke kommandoen: sudo apt-get install no-ip Men jeg får en feilmelding som ingen skriver noen ting om hvordan jeg kan ordne. Feilmeldingen lyder: E: Klarte ikke å finne pakken no-ip Regner med at det er en smal sak å ordne, men er ganske fersk på linux. Takk for alle svar! Endret 12. februar 2007 av miXer Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 sudo apt-cache search no-ip Hva sier den? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Tusen takk for kjapt svar. Skal prøve når jeg kommer hjem fra jobb. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 sudo apt-cache search no-ip Hva sier den? 7924112[/snapback] Rett etter at jeg har kjørt kommandoen kommer den ikke med feilmelding eller noen ting. Når jeg så igjen prøver å kjøre "sudo apt-get install no-ip" kommer den med samme feilmelding. Noen andre forslag? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Fikk det til nå. Måtte ta vekk # forran noen sources i /etc/apt/source.list Men takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hva er poenget med no-ip? Er det det samme som UDP-nettverk? Hvor/Hvordan lønner det seg og hvor/hvordan lønner det seg ikke? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Aner ikke hva UDP-nettverk er, men poenget med no-ip er at istedenfor å huske ipen din, som kanskje forandres hver uke, så kan du opprette et domene på www.no-ip.com som holder styr på hva din ip er til en hver tid. Slik at hvis du f.eks skal logge deg inn på din maskin fra et helt annet sted enn hjemme, så kan du skrive [email protected] f.eks. Du kan få andre ting å. Og det er gratis. Ser ingen ulemper ved det. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Åh kult. Funker på en måte slik som dyndns.com...? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 godt mulig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå