Gå til innhold

Ny PC fra Komplett.no?

Anbefalte innlegg

Hei nå skal eg bestille en ny data og fått tips om Komplett.no

Ser på tilbud om komplett PC, men vet ikke helt hva andres syn er på dem. Min PC brukes hovedsaklig til spill, forhåpendligvis vil PC holde tritt med spill i en 2 år på beste spill.

Hva anbefaler dere? Helst ikke mer penge bruk enn 12000,-

(ca 12000,-)

Komplett Dinside.no PC XP2100+ November

Inneholder:

- Avantech Miditower

- MSI KT3 ULTRA2- R Hovedkort

- USB2.0, RAID kontroller, Gameport, PS/2, Parallell og seriell porter.

- Lydkort 5.1 Kanals lydkort integrert pÃA2- R Hovedkort

- USB2.0, RAID kontroller, Gameport, PS/2, Parallell og seriell porter.

- Lydkort 5.1 Kanals lydkort integrert på hovedkort, med mulighet for Optisk utgang

- AMD Athlon XP2100+ CPU 1.733Ghz

- Glacialtech Stillegående CPU Vifte

- 512 MB DDR minne (1 brikke)

- Asus 16X/48X DVD Spiller

- MSI 48X/12x/40x CD-Brenner med Software (CRW4816A)

- Western Digital 80GB Harddisk med 7200 RPM

- Asus GeForce 4 TI4200 128MB skjermkort med DVI og TV-Out

- Cnet 10/100 Mbit Nettverkskort (klar for bredbånd)

- Hansol 17" skjerm TCO 99 godkjent

- Windows XP Home Norsk

- Mus/Tastatur, Diskettstasjon og Desktop Stereo høyttalere

- Leveres ferdig montert, installert og testet med 3 års garanti og support.

- 4 PCI- og 2 minnespor ledige for utbygging, samt plass til 5 ytterligere IDE-enheter etter ferdig montering, for videre utbygning oppgradering.

I denne maskinpakken er det  lagt vekt på et hovedkort med mange egenskaper som sammen med en solid 48x brenner og DVD spiller,  stor, rask og stillegående harddisk, GeForce4 TI4200 skjermkort med 128 MB DDR minne og høy kvalitet på TV-out, og 17" skjerm, skal gjøre dette til en billig, men kraftig hjemme-pc, like mye til spill som til arbeid. Burde være et godt kjøp for hele familien, så vel som til studenthybelen, og kontoret.

Eller hva med denne?

(ca 12000,-)

Komplett P4 2.4 GHz PC-Kampanje - Oktober:

In-Win Midi ATX Kabinett

MSI I845E hovedkort

Intel Pentium 4 2.4 GHz/512 KB "Northwood" CPU

256 MB DDR Minne.

80GB 7200 RPM harddisk

48x/12x/40x CD-Brenner

128 MB GeForce4 TI4200 skjermkort med TV-Out

10/100MBit nettverkskort

USB 2.0 og Firewire

Creative Soundblaster Audigy Lydkort M/Dolby Digital Surround

Altec Lansing ATP3 2 HÃit nettverkskort

USB 2.0 og Firewire

Creative Soundblaster Audigy Lydkort M/Dolby Digital Surround

Altec Lansing ATP3 2 Høytalere og kraftig Subwoofer

Microsoft Windows XP Home Norsk

Logitech Tastatur og mus

17" skjerm, TCO-99 godkjent med 3 års på stedet garanti.

Maskin leveres med 3 års på stedet garanti og fri telefonsupport.

PC kan også finnes på http://www.komplett.no

Hva skiller disse to dataene spesielt med unntak av prisen på 2000,- For meg ser den billiger bedre ut?

Hva kunne en f.ek ha skiftet ut på PC'en til 10000,- for å gjøre den enda sterkere til spill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som en greie maskiner, men om du håper på at de skal holde i 2 år, lykke til...

Først, 256 mb ddr er for lite, 512 er ett must om du er en gamer... Asus sitt ti4200 skjermkort scorer merkelig nok utrolig dårlig i 3dMark2001se... Flere av de jeg kjenner har det, jeg har Pov sitt xp kort og scorer 3000-5000 poeng mer... Jeg ville nok gått for p4, om du overclocker og slikt..

Tips: Kikk gjennom forskjellige tester her på hardware.no, og ikke vær redd for å bygge maskinen selv, det er lett og hjelp får du sikkert overalt....

Lenke til kommentar

Når jeg ser etter så koster faktiskt den øverste maskinen rett under 10000,- og personlig (fersking) ser den jo sterkere ut? Den har jo 512 ram istede for 256. Forstår da ikke helt komplett.no sitt juletilbud og det står det er oktober også? Har dere sett samme som meg her.

Men ok om den øverste til 10000,- hva anbefalt bør skiftes ut (for ca 2000). Ønsker helst data til råe nye spill (hva skjermkort da). Doom 3 skal gå bra! Ok, kanskje ikke to år da, men det jeg har nå er jo kald dusj helt..... P2 266 mhz hehe ja bare le le le........ og enda litt le le le til :smile:

Er dataen klar for bredbånd og lokalnlink når kamerater også kommer bort (noe mangler?)

Er dere ekstra snille kan dere jo sette opp et forslag til 12000,- (helst fra komplett denne gang)

Ok det var dagens spørsmål. Skal ha data klar til å erobre verden på nettet samnt knerte kamerater i stua til jul..

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for alternativ 2, altså Pentiumen.

Du kan alltids kjøpe en RAM-brikke til, skulle det bli nødvendig. Skjermkortet vil vare en god, god stund til, og du får vel feriepenger til sommeren? :wink:

Og hvis du tror at du skal klare å "knerte" oss neste gang vi linker, så får du tro om igjen :grin:

Du vet hvordan det blir når Alf_feat_Hånki får blod på tann på Rats i Opposing Force! hehe...

Edit: Lydkortet er jo også ganske så mye bedre da.. Ihvertfall etter mitt vett.

Overbevist selv, søker jeg ikke å overbevise.

[ Denne Melding var redigert av: zuperMensch på 2002-12-05 04:28 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...