Gå til innhold

Ati VS Nvidia

specnaz91

Anbefalte innlegg

Broren min skal trade, og han har fått to tilbud.

Gainward GeForce 6800LE 128mb AGP

nvlogo_250w.jpg

Logo.gif

Sapphire Radeon 9800XT Atlantis 256MB AGP

ATI-logo.jpg

Han skal altså game, hvilken er det dere anbefaler. Ingen fanboys her, jeg vil ha en fair n square resultat. Please begrunn svaret deres, med litt fakta om hvorfor, hadde vært fint om hvis noen hadde et av disse korta og skrevet sin personlinge erfaring.

Takker! Broren min vil helst spille spill som BF2, osv.. FPS!

Nevn også ulemper og fordeler fremfor disse to kortene.

Endret av specnaz91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel en litt urettferdig kamp hvis du forventer deg Pros and Cons mellom nVIDIA og ATi, da disse kortene ikke er like. 9800XT er kraftigere enn 6800LE og måtte jeg velge mellom de hadde jeg valgt 98000XT.

Men ellers ville jeg uansett gått for nVIDIA da jeg er fornøyd med driverne deres og bildekvalitet ellers. Digital vibrering samt en knall innebygd TV ut funksjon som heter for nVIEW gjør valget klart for min del.

Lenke til kommentar

Absolutt ingenting å si på hvilket merke du velger. Har selv gode erfaringer med ATI kort(9800pro og x800xtpe kort kjøpt rundt release), men samtidig har jeg også gode erfaringer med Nvidia kort(7800gtx og 4200 :dribble:).

Ikke sikker på hvilket av disse som er kraftigst, men om jeg husker riktig(ikke følgt med på hw-fronte på leenge) så er Nvidia sine LE kort veldig "nedskalerte" billigversjoner. 9800xt er en generasjon eldre, men var toppkortet i den generasjonen.

Avean vet sikkert hva han prater om.

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...