Gå til innhold

jalla stereo lydkvalitet på 7.1 Realtek?

Anbefalte innlegg

har et EVGA hoverdkort med integrert Realtek 7.1 HD, jeg har ikke surround og bruker

Stereo høytallere (kraftige 10"+ mellomtone og diskant) og en PA forsterker på 120W...

I gammel PC'n min hadde jeg et sound blaster audigy SE 5.1 til 600kr og d syns jeg var mye bedre lydkvalitet i musikk hovedsaklig, i spill har jeg ikke merka så mye forskjell...

musikken blir liksom bare gjørme og d er dårlig med bass uansett va jeg gjør med equalisern... (merkes spesielt mye når jeg spiller høyt)

har lasta ned de nyeste driveran...

kan d ha noe me at lyd driveran trur at d er noen små pusle surrondnd høytallere som er tilkobla eller er d rettogslett bare dårlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå har jeg ikke så mye penger at jeg kan bruke 10-15k kr på lydkort, men

d var bare d at jeg syns d var litt rart at 7.1 sku være dårligere enn 5.1...

får vel bare ta å kjøpe meg et til creative lydkort da...

btw jeg vet ikke va en "dacer" er....

Lenke til kommentar

d kommer bass bare mye dårligere å svakere enn crative kortet...

har sjekka intillingen mange ganger prøvd alle lydinngangan inkludert sub inngangen(d ga bare feilmelding da) men jeg merker ingen forskjell på lyden nå jeg skifter mellom 2 og 8 høytallere...

Lenke til kommentar

Er det merkbart bedre lyd? Vurderer å kjøpe et selv, men vil ikke betale for mye.

Sitter nå med Canton(egentlig 5.1set, men bruker 2.1) og en gammel forsterker som gir meg 70W pr kanal i stereo. Trenger jeg lydkort?

Hvilket lydkort bør man gå for isåfall? Hvor mye er greit å betale for et lydkort? F.Eks. Et creative kort vs. Onkyo SE-200; er lyden merkbart bedre?

PCI-E lydkort kansje ... Leste den artikkelen hos Hw.no :p

Lenke til kommentar

Creative kortene er egentelig rettet mot gamere, det har thx og annet knask for ok/braish lyd uten noe særlig prosessor last. EMU er proff serien dems, koster en 1500 til 2000 for et ok kort der, men med bra annleg vil det være vært prisen, med mindre du bare skal ha to kanaler og forsterkeren takler digital inn. Det finnes meg bekjent bare to lydkort som har digital 5.1 utgang, de gamle integrete som sitter på nFoce 2 brikksetene og SupremeFX (ADI 1988b) som i hverfall Asus putter på etusiastkortene sine. Men hvis du absolutt skal ha et audugy kort så gå for et X-fi kort til ca 1000, mye bedre enn integrete lydkort.

Lenke til kommentar
nå har jeg ikke så mye penger at jeg kan bruke 10-15k kr på lydkort, men

d var bare d at jeg syns d var litt rart at 7.1 sku være dårligere enn 5.1...

får vel bare ta å kjøpe meg et til creative lydkort da...

7923703[/snapback]

Det er da ikke ett kvalitets stempel at det er 7.1?

Ville investert i ett ordentlig lidkort

DAC er Digital-to-analog converter, den gjør om tall til lyd for å si det enkelt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...