Bossman Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Hei! Jeg forsøkte å ta prossesoren fra hovedkortet her om dagen, men selve chippen hang fast i den teipen på som er på kjøleribben til boxed vifta. Etter det så tenkte jeg "hmm...åssen i ******* skal jeg få av prossesoren fra den teipen?". Så derfor kommer mitt spørsmål til dere: Åssen skal jeg få tatt av prossesoren fra kjøleribba når det er teip der? Den sitter jo inni granskauen hardt og den må jo av hvis den skal bli festet på et annet hovedkort siden ettersom det er en låsmekanisme på sokelen der prossesoren skal være. Bossman Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Prøv og varm den LITT opp med en hårføner... Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Slik tar du av en CPU fra et hovedkort: 1. Ta ribba av cpu/hovedkort mens cpu fremdels står i sokkelen. Ribba er festet i de ørene på siden av sokkelen og må ofte jekkes av med skrujern. Noen ribber sitter hardt fast så vær forsiktig så du ikke spidder hovedkortet med skrujernet... 2. Løft opp den lille spaken ved siden av CPU-sokkelen for å løse ut cpu. 3. Løft ut cpu av sokkelen. Hvis du har AMD eller Intel P3 CuMine CPU må du være veldig forsiktig så du ikke har skjevt trykk på ribba for da er det fare for at kjerna ryker. Lenke til kommentar
Bossman Skrevet 4. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2002 Den er allerede tatt opp og cpu fulgte med ribba når jeg dro denne opp. Derfor så henger cpu i teipen som er på kjøleribba. Regner med at alle vet hva jeg mener når jeg sier teip på den orginale boxed vifta til Intel P4. Cpu har ikke tatt skade av dette da? Har liksom solgt dette utstyret og er veldig surt hvis jeg for en telefon der kjøper sier at det ikke fungerer. Men hvis jeg skal få den av så hårføner eneste utvei? Hva vil da skje med teipen? den vil vel da følge med og da er det jo ikke noe mellom cpu og kjøleribba!?! Håper mere utfyllende svar for dette er viktig :smile: Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Hvordan har du klart å få opp kjøleren med CPU'en på? CPU'en skal jo være låst i socketen... Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Quote: Den 2002-12-04 21:44, skrev RikkyRally:Hvordan har du klart å få opp kjøleren med CPU'en på? CPU'en skal jo være låst i socketen... Ja, det var det jeg oxo stusset på... Klarte du å løfte den spakedingsen som holder cpuen på plass, MENS ribba satt fast på cpu? Eller har du bare løsnet ribba og dratt som en gal? Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Sannsynligvis ved hjelp av den vellkjente "Riv&Røsk" metoden...... Lenke til kommentar
Bossman Skrevet 4. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2002 Tro det eller ei...cpu fulgte med når jeg dro opp vifte systemet. Merkelig egentlig for jeg trodde også den var låst ettersom jeg dro ned spaken når jeg innstallerte prossesor. Men dette hjelper jo egentlig ikke problemet mitt. For jeg lurer på hva jeg skal gjøre nå som jeg har fått den opp sammenhengende. Jeg må jo få tatt den fra hverandre eller så vil den jo være umulig å montere igjen. Lenke til kommentar
Sir_Arcus Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Hei Hadde nøyaktig samme problem i dag, røska CPU'en rett opp av sokkelen med "spaken" i låst stilling. Det du gjør er bare og ta noe lant flatt noe og legge mellom CPU og ribba og bøye/bende forsiktig oppover til den løsner. Funka hvertfall fett for meg i dag, brukte en lang flat avmagnetisert skrutrekker. henrik Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Du kan også prøve med tapetkniv (eller skalpell) og skjere mellom prosesseor od ribba :smile: Lenke til kommentar
Bossman Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2002 Tusen takk :smile: Dette satt jeg veldig pris på! Bossman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå