Norgesannonser Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Tja, det var et forsøk på innholdsrik og konsis tråd-overskrift... :!: Jeg vil gjerne ha litt hjelp med tanker rundt ny bærbar PC til meg. Er spesielt usikker på det med CoreDuo mtp. batterikapasitet... Om bruken: -kontorbruk / webutvikling Dvs. få store, men svært mange små programmer aktive på samme tid. De største programmene er typisk Photoshop elements, Dreamweawer og evt. Camtasia. -reise Må påregnes å brukes mye på kontorpulten, men også en del på reise. Tilsvarende i møter med lite stikk-kontakter i møterommet = bør ha god batterikapasitet. Ønsket ca oppsett: Vekt ca max 3 kg Skjerm 15,4" (har det i dag og liker str.) Lang batterikapasitet (er vant til ca 4 t. ) Stor HD (min 80 GB er alt for full, 120 GB burde holde) Greit med RAM (1 GB?) CoreDuo / vanlig Centrino (?) FireWire + det vanlige Noen anbefalinger? (til under 10000,- ) Spesifikke spørsmål: Vedr. prosessor: Når jeg skal jobbe med mange små programmer opp samtidig, hvilke prosessor anbefales? Hvis jeg lander på Intel; bør jeg velge en CoreDuo eller en single Centrino? (mtp. batt. kapasitet/ ytelse) Hvor mye RAM bør jeg ha (holder 1 GB, eller bør jeg ha mer?) Bør jeg ha et spesielt nettverkskort (hvilket har best dekning?) Noen andre ting jeg bør vurdere mtp. min type bruk? Takk for seriøse og gode svar på enkelte eller alle mine spørsmål! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Vis batteritiden er veldig viktig ville jeg sjekket Dell I6400. Med 9 cellers batteri varer det i ca. 6 timer Lenke til kommentar
magnum65 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Jeg er enig med St91, hjeg ville tatt en titt på Dell Inspiron i6400, feks denne. Core Duo, MCE, 2GB, 120GB, X1300, kr 7950,- http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...srsinspn_6400_2 Jeg ville oppgradert til 9 cellers batteri. (300,-) Core Duo/Core 2 Duo vil gi deg den beste batterilevetiden, se her for mere dataljer: http://reviews.cnet.com/4520-7602_7-1016082-3.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå