CB_ Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 jeg fikk i forrige uke et msi 648 max hovedkort. Det virket med en gang med unntak av noen ganger da den ikke ville boote. neste dag ville den aldri boote, det kommer altså ingenting på skjermen.. har sånne "diagnostic leds" som sier "testing vga bios" Det er ikke noe galt med skjermkortet mitt. Noen som vet om noe som kan være galt? ellers må jeg bare sende det tilbake .. [ Denne Melding var redigert av: CB_ på 2002-12-03 23:02 ] Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 En fordel om du kommer med spesifikasjonene på maskina di, og ikke minst biosrevisjonen. Litt lettere å hjelpe til da ser du. Lenke til kommentar
Bugaz Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Strømforsyningen din, hvor stor? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Kommer det noen beep? Som nevnt tidligere i tråden kan det være for liten PSU. Prøv å fjerne HDD'er, CD-enheter og alle andre kort enn skjermkortet. Funker det da, så må du sannsynligvis ha nytt power. Ellers så kan det være en spesielt enhet/kort som du bruker som IKKE funker med hovedkortet. Sjeldent det skjer, men når det hender er det vanskelig å finne ut av. Ellers så kan du jo sjekke at skjermkortet står skikkelig i. AGP-kort har en ekkel tendens til å skvette litt opp i bakkant når du skrur dem fast i kassa, og et lite kontroll-trykk bakerst på skjermkortet er ganske lurt. :wink: Prøvd å reset'e bios? Sikker på at ALLE kort/enheter står skikkelig i kontaktene sine? Det er ihvertfall ikke noen vits i å sende det tilbake før du har sjekket det litt grundigere. Kjipt å få "Testet OK" tilbake med en søt liten regning. Lenke til kommentar
CB_ Skrevet 4. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2002 Hvordan kan jeg resete bios om jeg ikke får noe opp på skjermen? Pc'en virket jo første dagen,unntatt noen ganger. DA med flere komponenter enn jeg har testet med senere. Da vil jeg tro at poweret holder? p4 nw 2.53 ghz msi max-f hk Apacer 256 ddr ram pc3200 wd 120 gb 8 mb cache asus g2 ti <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: CB_ på 2002-12-04 16:42 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: CB_ på 2002-12-04 16:54 ] Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 For å resette bios på hovedkortet ditt, må du gjøre følgende: Finn jumper JBAT1 (bak siste pci-port, ved siden av batteriet) Sett jumper på pin 2-3 for et par sekunder (obs: systemet må være avslått). Sett deretter jumper tilbake på pin 1-2. Nå skal bios være resatt. En liten edit: Gå gjennom samtlige tilkoblinger på nytt, også powersupply tilkoblingene til hovedkortet (sikkert unødvendig å si det, men det finnes 2 tilkobliner i så måte). Uansett, lykke til. [ Denne Melding var redigert av: Pingo68 på 2002-12-04 20:22 ] Lenke til kommentar
CB_ Skrevet 4. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2002 takk... .. den funket nå... :smile: joho Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå