3raz3r Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hei. Istad skulle jeg rygge frem bilen til mamma. Jeg satte meg så inn i bilen, og da jeg lukket igjen døra så hørte jeg et smell bak i bilen. Da snudde jeg meg bakover og så at det var et hull i bakruta og at det lå masse glass oppå den bagasjesaken. Jeg lukket ikke igjen døren hardere enn jeg pleier. Så hva kan egentlig ha vært grunnen? Det var ca 15- grader da det skjedde, kan kulde være en faktor? Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Har vært borte i ett par tilfeller att bakrute går når man har satt på varmetråder når det er kaldt ute, og en bekjent som bakruta plutslig gikk i oppløsning under kjøring. Vet ikke om det kan være spenninger i glass eller andre faktorer som er grunnen til att dette skjer. Lenke til kommentar
kimla Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Det er mulig det har vært små sprekker i det fra før av som har forverret seg etterhvert som dørene har smelt igjen o.l. Når du slenger igjen døra så skaper det et overtrykk inne i bilen, og hvis glasset allerede er smått skadet fra før av kan det være en avløsende faktor... Ellers kan det jo alltid ha vært du som rygga på ett skilt eller noe, og ikke tør å si det til foreldrene dine Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Ellers kan det jo alltid ha vært du som rygga på ett skilt eller noe, og ikke tør å si det til foreldrene dine 7922720[/snapback] Hehe, neida. Rakk bare å lukke igjen døren før det smalt jeg Mulig at det var spenn i vinduet, for man så klart at det bulet utover på siden av ruta hvor det hadde knust. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hva slags bil er det snakk om..? Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Toyota Avensis 99-modell. Litt usikker på årsmodellen, men er noe rundt 99'. Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Skjedde også med vår 91mod corolla.Stod ute en varm,20C+ sommerdag.Plutselig sprakk ruta mens vi var inne.Rart det der... Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 kan ha vært spenning i glasset. Har skjedd med meg en gang når jeg skulle hente meg noe å drikke, var såvidt borti glasser og det gikk i tusen biter hehe... Lenke til kommentar
shrek_2 Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hei. Istad skulle jeg rygge frem bilen til mamma. Jeg satte meg så inn i bilen, og da jeg lukket igjen døra så hørte jeg et smell bak i bilen. Da snudde jeg meg bakover og så at det var et hull i bakruta og at det lå masse glass oppå den bagasjesaken. Jeg lukket ikke igjen døren hardere enn jeg pleier. Så hva kan egentlig ha vært grunnen? Det var ca 15- grader da det skjedde, kan kulde være en faktor? 7922537[/snapback] Beware, there is a sniper on the loose Lenke til kommentar
Ping0 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Trolig spenninger i glasset kombinert med kanskje ruta ble for fort varm? kan jo prøve å varme opp en liten glass bit med en lighter litt og putte den ned i snøen, glasset sprekker med en gang.. Kan ga skjedd noe der selv om det ikke skal skje.. men men. du fikk ihvertfall ny bakrute Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Samme skjedde meg på en eldre bil. La merke til litt gnist på et kontaktpunkt for varmetrådene og slo med en gang av varmetrådene. Minuttet senere eksploderte hele ruta og fylte bilen med ørsmå fragmenter av glass... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå