Indianern Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hei Jeg kjøpte nye pc for noen dager siden, stort sett alt funker bra. Men det er en ting som ikke stemmer. Litt usikker på hvor ulyden kommer fra. For denne lyden kommer hver gang det er 3D inne i bildet. Så er ikke noe problem i Windows, men er problem når jeg starter spillet, når jeg kommer inn i selve spillet. Hvis jeg legger spillet ned på oppgavelinja så forsvinner den, men kommer tilbake når jeg maksimerer. Jeg har prøvd å slå vifta på skjermkortet for 3D ned på 60% samme som den bruker på 2D. Men lyden er der forsatt. Jeg har prøvd å stille ned alle viftene i pcen (chassvifter og cpuvifte) Men ikke noe tegn til bedring. Noen som har noe anelse på hva som kan være galt? På forhånd takk. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Åssen skermkort har du? En kompis av meg hadde et tilsvarende problem med et 7950gt kort han kjøpte, rar lyd så fort man gjorde noe som innebar 3D. På det kortet så var det noe galt med delen av kortet som tar for seg strøm til alle deler på kortet,altså,strøm delen. Lenke til kommentar
Indianern Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Takk for svar. Jeg har http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326984 så mulig det er samme problem der da. Er ihvertfall ganske sikker på at det er skjermkortet, og det kan heller ikke være vifta på skjermkortet. For jeg bruker experttool til å sette vifta på fult når den er i windows. Og det kommer ikke noe ulyd da. Ulyden forandrer seg etter hvordan jeg beveger meg i spillet. Hvis jeg ser ned i bakken, så er den litt roligere, men hører den forsatt godt. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Lol,er samme kortet kompisen min hadde,som jeg prøvde her. Hvis det lager veldig rare lyder så fort man drar igang 3d,eventuelt flytter vinduer rundt i windows,så er det samme feil. Kompisen min tok det på garanti mot komplett, han fikk et nytt kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå