Gå til innhold

Super Nintendo-kontroll på Wii =D

k-mouse

Anbefalte innlegg

Ville bare eksponere min nye godbit til dere:

th_eb27f04a.jpg

th_d2b2b6b9.jpg

Har altså koblet SNES-kontroll til en GamCube-kontroll og bruker nå den i Wii sammen med gode gamle Virtual Console-spill. Funker som en drøm, eneste er vel at jeg klarte å bytte om Start og Select, men ellers funker det toppers :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bra gjort, men hadde det ikke vært enda bedre å koble opp en original SNES-kontroller?

7922239[/snapback]

Tok det jeg hadde som også fungerte :p

Hadde vært fristende å koble på en n64 kontroll! lar det seg gjøre på noe vis?

7922275[/snapback]

Vel, skulle nok la seg gjøre, men veldig mye vanskeligere. For det første, flere knapper = mer lodding, flere ledninger og mer kaos, dessuten tror jeg du kan få mye problemer med analogstikka selv om det sikkert lar seg gjøre etter mye plundring :) Kanskje blir det mitt neste prosjekt :)

Lenke til kommentar
storartet jobbet, skulle latt seg gjøre med en N64 kontroller også dette, den er jo genial.

7922277[/snapback]

Når jeg var på Elkjip for ett par år sia, så jeg en kabel som gjorde at man kunne bruke nin64 kontroller på gamecube og vice versa. Aner ikke hva man skal søke på for og finne den, men den finnes. Originalt.

Lenke til kommentar
Vel, skulle nok la seg gjøre, men veldig mye vanskeligere. For det første, flere knapper = mer lodding, flere ledninger og mer kaos, dessuten tror jeg du kan få mye problemer med analogstikka selv om det sikkert lar seg gjøre etter mye plundring :) Kanskje blir det mitt neste prosjekt :)

hehe, si ifra hvordan det gikk når du er ferdig da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...