steinrawr Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 som emnet sier: hvor mange kjøretimer er obligatorisk for å ta lappen til klasse B? har hørt så mye rart på dette punktet. hva er rett? Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 2 x Veiledningstimer 1 x Langkjøring med kart (tror den er obligatorisk) 1 x Sikkerthetskurs på vei 1 x Glattkjøring 1 x Forbikjøring 1 x Innledende sikkerhetskurs (teori) Tror det var "alt" Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) 2 timer glattkjøring 2 timer glattkjøring teori 2 timer evaluering 8 timer kjøring med læreren i vanlige timer 5 timer med sikkerhetskurs Rette et par ord. Endret 11. februar 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Alt det obligatoriske, f.eks se på en kjøreskole sin hjemme side. + alle de ekstra timene du trenger, om du ikke har kjørt litt- eller ikke noe. Lenke til kommentar
hanvar Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 som emnet sier: hvor mange kjøretimer er obligatorisk for å ta lappen til klasse B?har hørt så mye rart på dette punktet. hva er rett? 7922152[/snapback] Uansett hvor du tar førerkortet er dette obligatorisk: (både teori og kjøring) Trafikalt grunnkurs: 17t inkl. førstehjelp og mørkekjøringsdemonstrasjoner 2 veiledningstimer a 45 min Sikkerhetskurs på bane (teori og kjøring) 4t Sikkerhetskurs på veg totalt 13 t (inneholder 4t teori og 9t kjøring. De 9t med kjøring skal fordeles over to langturer. En 5t tur på landeveg og en 4t "karttur" som skal kjøres i variert trafikk og miljø) Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 ajda.. dette var jo en del timer.. jaja.. da vet jeg det Lenke til kommentar
Mato Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 kjøring meg kart var ny for meg , hadde ikke det når jeg kjørte opp Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Jeg kjørte opp på høsten i fjor, og da hadde jeg ikke noen egen "karttime". Brukte kart for å bestemme kjørerute, men det het "langkjøring". Lenke til kommentar
eab Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 For ca 4 år siden, da jeg kjørte opp var det bare glattkjøring, mørkekjøring og langkjøring som var obligatorisk såvidt jeg husker. Blir man en bedre sjåfør v.h.a. en slik karttur? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Nei. De kunne ha slengt inn kartkjøring i langkjøringa og vi hadde spart bra med penger, men nei de er bare grisk... Lenke til kommentar
Tore Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) hvor mange vanlige kjøretimer man trenger kommer ann på kjørelæreren og om kjøreskolen klarer å fylle kjørelærerens dag, er det lite kunder trenger du masse kjøretimer, har de masse å gjøre trenger du bare et par... Endret 11. februar 2007 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Scorpioen84: Du kan jo si at du ikke vil ha kjøretimer om han synes det går bra med deg. Sånn at man får utviklet seg på "hjemmebane" Det fikk iallefall jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå