icedragon1990 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 hei har lyst til å bestille final fantasy x-2 fra playx.. det er til 99kr der men jeg lurer på: er det mulig å betale med postoppkrav(syntes det er lettest og trygest) har ikke kredittkort eller noe c.. og hvor mye vil det komme på totalt? takk for svar:) Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Du kan få faktura med pakken. HER står alt du trenger å vite. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
icedragon1990 Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 nope.. får bare feilmelding at "no person found"... hvorfor utfører de kredittsjekk når jeg ska betale med faktura? Lenke til kommentar
hov55 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 fordi dem sjekker om du i det heletatt har penger på konto Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 nope.. får bare feilmelding at "no person found"... hvorfor utfører de kredittsjekk når jeg ska betale med faktura? 7922511[/snapback] De sjekker at du er minst 18 år og at du ikke har betalingsanmerkninger. Personer under 18 år kan som hovedregel ikke stifte gjeld, kjøpe på kreditt o.l. Send en epost til Playx angående feilmelding. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Playx lurer bevisst folk, det er min mening. De prøver å fremstå som en norsk side og en må lese litt grundig for å finne ut at de faktisk holder til i danmark. Her er det nok mange, jeg inkludert som har bestillt et spill til over 200,- uten å være klar over at det kommer moms mm i tillegg. Greit nok at jeg burde gått igjennom alt før jeg la bestilling, men dumme meg så ".no-domene" så jeg antok som mange andre at dette var norsk. De anstrenger seg ikke mye for å få frem at de IKKE holder til i Norge. Fikk heller ikke noen "advarsel" om dette i min ordrebekreftelse. jeg fant allikevel ut dette få strakser etter bestilling, så jeg sendte en mail, om de kunne kanselere ordren, men ordren fikk de "sendt" avgårde fort som F, men svar på hendvendelsen uteble. De smilt nok da de så at ennå en idiot hadde gått på limpinnen. Bestiller man varer til under 200,- så er det sikkert helt greit. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 spoer du meg, faar du igjen for bare aa godtroende trykke "kjoep" aa satse.. er en butikk mye billigere en andre, skader det ikke aa sjekke "om oss" bare for aa i det hele tatt se om dette virker som en respektabel butikk, og der i andre avsnitt staar: Bestillinger fra andre land playx.no har logistikk fra Danmark. Ved varekjøp under NOK 200,- ekskl. Frakt. * er det dette momsfritt inn til Norge. Fraktprisen er merket for hvert produkt. Vi merker hver pakke med vareverdi ekskl. Fraktkostnader slik at du vil få varene rett til din leveringsadresse. Våre priser gjelder FOB Frederikshavn. Ved betaling av frakten sender vi pakken din leveringsadresse. Ved vareverdi over kr 200,- ekskl. Frakt må du selv sørge for å betale moms til norske myndigheter. * Du kan gjerne legge flere filmer inn i hver ordre. Vi sender likevel 1 DVD/Spill pr pakke eller opptil Nok 200 uavhengig hvor mange filmer det ligger i en enkelt ordre. ok, kanskje ikke alle sjekker det, men da kan de heller ikke klage naar de foerst finner ut at det var toll paa varen. haaper du laerer til neste gang at det er ikke gull alt som glitrer... Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) Som jeg sa, tar jeg selvkritikk, men når jeg så kansellerer ordren skriftelig, synes jeg det er useriøst å ikke svare på min henvendelse og allikevel sende meg varene og opprettholde ordren. Endret 19. mars 2007 av langtongting Lenke til kommentar
Changis Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 har selv avbestilt diverse varer fra playX, saa lenge du har faatt den automatiske bekreftelses mailen paa at du har avbestilt som ser slik ut: Dette er en bekreftelse på at din supporthenvendelse til Playx.no er registrert med følgende supportdata: Vil gjerne avbestille foelgende film fra denne ordre. 56293 (SAW 3) Din henvendelse har fått id #XXXXX Med vennlig hilsen, Playx.no Kundeservice hvis de ikke har sendt filmen innen den har kommet (tar bare noen minutt fra du sender mailen fra websiden deres) saa har du ditt paa det toerre mener jeg, de har mottatt mailen, ergo sender de da ut film kan du vise tilbake til mailen som sier at de har mottatt avbestillingen.. er derimot sendings tidspunktet foer du avbestilte, blir det vaerre... som sagt. vis til emailen din som du skal ha faatt et ID nummer paa den automatiske svarmailen. saa lenge du har avbestilt foer de har sendt varen da.. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 har selv avbestilt diverse varer fra playX, saa lenge du har faatt den automatiske bekreftelses mailen paa at du har avbestilt som ser slik ut: Dette er en bekreftelse på at din supporthenvendelse til Playx.no er registrert med følgende supportdata: Vil gjerne avbestille foelgende film fra denne ordre. 56293 (SAW 3) Din henvendelse har fått id #XXXXX Med vennlig hilsen, Playx.no Kundeservice hvis de ikke har sendt filmen innen den har kommet (tar bare noen minutt fra du sender mailen fra websiden deres) saa har du ditt paa det toerre mener jeg, de har mottatt mailen, ergo sender de da ut film kan du vise tilbake til mailen som sier at de har mottatt avbestillingen.. er derimot sendings tidspunktet foer du avbestilte, blir det vaerre... som sagt. vis til emailen din som du skal ha faatt et ID nummer paa den automatiske svarmailen. saa lenge du har avbestilt foer de har sendt varen da.. 8200200[/snapback] De tok seg ikke bryet med å svare på min hendvendelse! De er iallefall useriøst. Kundeservice my A**! Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Vel jeg er ikke den som legger skjul på når jeg tar feil eller gjør en blemme. Varene ble sendt ifølge ordrestatus selv om jeg ba dem kansellere ordre. Fikk aldri noe svar på min hendvendelse. Men det viser seg at de har kreditert meg beløpet og kansellert ordren. Så her har de faktisk lyttet på kunden allikevel, så jeg må bare krype til korset og unskylde meg for mine uttalelser. Vil bare anbefale dem å svare på mailene også, når dem får dem. Så slipper sånne som meg å drite seg ut! Igjen, jeg beklager Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Playx er seriøse uten tvil. Jeg har bestilt i alle fall 30+ DVDer der, en og en og noen ganger to samtidig. For ikke lenge siden hadde en film feil beskrivelse, og det var en gammel versjon i stede for en ny. Jeg kontaktet dem via mail og forklarte at jeg følte meg lurt. De lot meg beholde filmen og jeg fikk et elektronisk gavekort på filmpris + frakt. Ellers kommer ting som lovet, og da som oftest raskt. At folk ikke får med seg at det sendes fra Danmark er ikke Playx sin skyld. Alt står tydelig på siden deres. Slik er det med alt her i verden, det være seg rabatter, betingelser, lover, regler osv.. Les, forstå, utfør. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 At folk ikke får med seg at det sendes fra Danmark er ikke Playx sin skyld. Alt står tydelig på siden deres. Slik er det med alt her i verden, det være seg rabatter, betingelser, lover, regler osv.. Les, forstå, utfør. 8248620[/snapback] Dette med .no domene krever et norsk firma. Man må registrere et norsk foretaksnummer for å få .no. Fra Norid Fra Brønnøysund Jeg går ikke inn på det rent juridiske - da PlayX har vært oppe i forumet flere ganger tidligere - men det _burde_ være vedkommende forbruker uinteressant hvor foretaket har lager. Det _burde_ også være vedkommende forbruker uinteressant å måtte lese gjennom alle salgsvilkår. Det fremgår ikke - med unntak av "liten skrift i avtalevilkår" - at alle som handler fra denne nettbutikken må beregne merverdiavgift og fortollingsgebyr i tillegg til prisen. Og dette gjør denne nettbutikken til en særdeles lite seriøs butikk i mine øyne. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 La det være klart at jeg fortsatt er kritisk til at Playx ikke gjør det mer åpenlyst at de ligger i danmark og at mva tilkommer på varer over kr 200. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Jeg anbefaler alle som mener playx.no har urimelige og skjulte vilkår å klage til forbrukerombudet - de har makt til å gjøre noe med det. Altså forbrukerombudet.no, ikke forbrukerrådet. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 At folk ikke får med seg at det sendes fra Danmark er ikke Playx sin skyld. Alt står tydelig på siden deres. Slik er det med alt her i verden, det være seg rabatter, betingelser, lover, regler osv.. Les, forstå, utfør. 8248620[/snapback] Dette med .no domene krever et norsk firma. Man må registrere et norsk foretaksnummer for å få .no. Fra Norid Fra Brønnøysund Jeg går ikke inn på det rent juridiske - da PlayX har vært oppe i forumet flere ganger tidligere - men det _burde_ være vedkommende forbruker uinteressant hvor foretaket har lager. Det _burde_ også være vedkommende forbruker uinteressant å måtte lese gjennom alle salgsvilkår. Det fremgår ikke - med unntak av "liten skrift i avtalevilkår" - at alle som handler fra denne nettbutikken må beregne merverdiavgift og fortollingsgebyr i tillegg til prisen. Og dette gjør denne nettbutikken til en særdeles lite seriøs butikk i mine øyne. 8249076[/snapback] Se helt nederst på siden, hva står det der? "Copyright © 2003 playX.no/Cinemax AS Avd Frederikshavn." Er dette LITEN skrift? Ta en titt på denne siden: http://www.playx.no/index.php?SCREEN=betin...abf62Bu9CQwcwjQ Er dette LITEN skrift? Jeg må le litt for meg selv når jeg leser uttalelser som dette: "med unntak av "liten skrift i avtalevilkår"" Det andre er det godt mulig du har rett i, jeg bare sier jeg synes det er godt nok informert på siden Deres. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Se helt nederst på siden, hva står det der?"Copyright © 2003 playX.no/Cinemax AS Avd Frederikshavn." Er dette LITEN skrift? Ta en titt på denne siden: http://www.playx.no/index.php?SCREEN=betin...abf62Bu9CQwcwjQ Er dette LITEN skrift? Jeg må le litt for meg selv når jeg leser uttalelser som dette: "med unntak av "liten skrift i avtalevilkår"" Det andre er det godt mulig du har rett i, jeg bare sier jeg synes det er godt nok informert på siden Deres. 8254872[/snapback] Le alt du vil - hva du synes er egentlig uinteressant. La meg gjenta meg selv med en korrigering: Jeg synes PlayX "selskapet" ditt er useriøst. Det blir ikke mer seriøst at du prøver å redde det i et forum. Lenke til kommentar
............... Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Se helt nederst på siden, hva står det der?"Copyright © 2003 playX.no/Cinemax AS Avd Frederikshavn." Er dette LITEN skrift? Ta en titt på denne siden: http://www.playx.no/index.php?SCREEN=betin...abf62Bu9CQwcwjQ Er dette LITEN skrift? Jeg må le litt for meg selv når jeg leser uttalelser som dette: "med unntak av "liten skrift i avtalevilkår"" Det andre er det godt mulig du har rett i, jeg bare sier jeg synes det er godt nok informert på siden Deres. 8254872[/snapback] Le alt du vil - hva du synes er egentlig uinteressant. La meg gjenta meg selv med en korrigering: Jeg synes PlayX "selskapet" ditt er useriøst. Det blir ikke mer seriøst at du prøver å redde det i et forum. 8255587[/snapback] det er da logisk at man sjekker ut litt om en butikk første gang man bestiller? tar seg 2minutter til å lese igjennom betingelser osv. PlayX er ikke useriøse fordi kundene ikke gidder å lese Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Beskylder du meg for å ha noe med Playx å gjøre? I såfall vil jeg eventuelt vurdere å forfølge dette videre da jeg ikke har noe som helst å gjøre med Playx, men bare er en fornøyd kunde. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 det er da logisk at man sjekker ut litt om en butikk første gang man bestiller? tar seg 2minutter til å lese igjennom betingelser osv. PlayX er ikke useriøse fordi kundene ikke gidder å lese 8255621[/snapback] Hvis poenget mitt ikke kommer bra nok frem; Et norsk foretak - en norsk nettside, skrevet på norsk, med .no endelsen - men likevel sender varene sine fra Danmark. Man kan ikke gjemme seg bak betingelser/avtaler. Og det at de skriver "Avd Fredrikshavn" sier Ola Dunk ingenting. Kan være midt mellom Fredriksten og Frederikstad. Det er ikke så nøye for min del, men det kom vel frem at flere har blitt "lurt" av butikken. Nettopp fordi de ikke "gidder å lese" 2 minutter. Spørsmålet jeg stilte i det stille var mer i form av: behøver vi et slikt firkantet system hvor man må gjennom alle mulig tulleting før man kan bestille? PlayX stemmer for JA. Jeg stemmer for NEI. Beskylder du meg for å ha noe med Playx å gjøre? I såfall vil jeg eventuelt vurdere å forfølge dette videre da jeg ikke har noe som helst å gjøre med Playx, men bare er en fornøyd kunde. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå