Gå til innhold

overklokke E6600 på Asus p5b dlx wifi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Batch ex. L628B765 er et nummer cpun din har, den sier litt om når den er produsert,hvilket år og hvilken uke . L628B= 6=produsert i 2006. 28B= den er produsert i uke 28. B= tror bare det er en waferkode, det er "A" og "B" uker, noen ganger har "B" vist seg og overklokke ganske bra på tildels lav vcore. Koden etter "B" er tresifret,jeg er ikke sikker,men tror det bare er en seriekode.

Noen er opphengt i disse kodene og bruker ganske mye energi på og skaffe seg en cpu med "rett" batchnummer. Det finnes selvfølgelig ingen garanti for at de gode ukene at alle er like gode overklokkere.

Jeg mener det går mye på den som overklokker hvor langt du kan klokke,men selvfølgelig all hw har en limit.

Så over til spørsmålet mitt: Hvor høyt hadde du overklokka den cpuen din før vi begynte og tulle i går kveld? Hva var max du hadde hatt den på, stabil klokk i windows?

Det lurer jeg på.

Lenke til kommentar

...og hadde du vært heldig med cpun din kunne du karnsje gjort dette :cool:

th_1.jpg

Dette er en Xeon 3060, men det er i bunn og grunn den samme som E6600.

vcore her er 1.35v i bios, noe som er ca 1.33vcore virkelig volt etter vdroop. Orthos stabil på 1.375vcore bios.

Så mye forskjell kan det være på de forskjellige ukene, dette er min L630A.

Dette er ikke Helt værst, det finnes mye bedre cpuer der ute.

Min er bare ok+ :D , dette er koseklokken,men jeg tror den er god for minst 1GHz til.....

Lenke til kommentar
Batch ex. L628B765 er et nummer cpun din har, den sier litt om når den er produsert,hvilket år og hvilken uke . L628B= 6=produsert i 2006. 28B= den er produsert i uke 28. B= tror bare det er en waferkode, det er "A" og "B" uker, noen ganger har "B" vist seg og overklokke ganske bra på tildels lav vcore. Koden etter "B" er tresifret,jeg er ikke sikker,men tror det bare er en seriekode.

Noen er opphengt i disse kodene og bruker ganske mye energi på og skaffe seg en cpu med "rett" batchnummer. Det finnes selvfølgelig ingen garanti for at de gode ukene at alle er like gode overklokkere.

Jeg mener det går mye på den som overklokker hvor langt du kan klokke,men selvfølgelig all hw har en limit.

Så over til spørsmålet mitt: Hvor høyt hadde du overklokka den cpuen din før vi begynte og tulle i går kveld? Hva var max du hadde hatt den på, stabil klokk i windows?

Det lurer jeg på.

7928055[/snapback]

åja :)

i går kveld stod alt på stock før vi begynte, men jeg har tidligere hatt den på 3,0GHz men da har den vært veldig ustabil go pcen har låst seg etter 20 min elns. men nå er den stabil på 3,2 :)

hadde ikke hatt noe imot å gått enda litt høyere, når tempen bare er under 35 grader :) alle komponenten i pcen kjennes veldig kalle ut, untatt grafikkortet som ligger på 52+/- under stress :)

edit:

...og hadde du vært heldig med cpun din kunne du karnsje gjort dette :cool:

th_1.jpg

Dette er en Xeon 3060, men det er i bunn og grunn den samme som E6600.

vcore her er 1.35v i bios, noe som er ca 1.33vcore virkelig volt etter vdroop. Orthos stabil på 1.375vcore bios.

Så mye forskjell kan det være på de forskjellige ukene, dette er min L630A.

Dette er ikke Helt værst, det finnes mye bedre cpuer der ute.

Min er bare ok+ :D , dette er koseklokken,men jeg tror den er god for minst 1GHz til.....

7928337[/snapback]

skryte, heldig du :thumbup::p *misunnelig*

Endret av twintip
Lenke til kommentar

Til dere som ikke vet hva orthos er. Orthos er et program man bruker for å teste stabiliteten på pcn sin,Prime 95 er et annet program, orthos og prime er ganske like i hvordan de stresser cpu/ram for å sjekke om en event. overklokket pc er stabil. Prime 95 stresser 1 kjerne på cpu,mens orthos stresser 2 kjerner samtidig. Orthos er derfor førstevalget hvis du har en dualcore cpu, AMD eller Intel.

Man bør forhåpentligvis kunne kjøre ex.4 timer med orthos blend test for å kunne fastslå om pcn/overklokken er stabil. Blendtesten stresser cpu/ram 100%.

Ofte kjøres denne testen over 4 timer for å forsikre seg om at du har et stabilt system. 12/24 timer for de med masse tid til overs :p

Kjøre ex. superpi1M på en høy overklokk er ingen indikator på et stabilt system, klarer du derimot noen timer med orthos er du mer sikker.

Prøv selv, ofte er det nødvendig å stille opp vcore når man kjører prime/orthos for å få pcn primestabil.

Superpi32M er også fin hvis du ex skal teste stabilitet,gjerne 2 stk samtidig hvis du har en dualcore.

Jeg vil annse både superpi, prime 95 og orthos som nødvendig programvare for overklokkere. Hva er vel vitsen med å overklokke hvis en ikke kan måle en ytelsesforbedring og stabilitet etter en overklokk!

Alle 3dmarker er også fine for å måle stabilitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...