Nassuz Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hvordan har du konfiguert minnet ditt? og hva er høyeste klokk du har hatt på den cpun/hk? Lenke til kommentar
OverCaffeinatedFightrpilot Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Hvordan har du konfiguert minnet ditt? og hva er høyeste klokk du har hatt på den cpun/hk? 7923114[/snapback] kommer med bilde av minne config, maks fsb er 650 Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Uansett bør du bootre på den maxklokken du hadde før. Hvis ikke cpu volten er for høy og du har god kjøling ville jeg ha prøvd, men har du ex. stock cpukjøler ville jeg vært forsiktig å gå over 1,45vcore. Tempen stiger raskt på C2D. Du bør følge med på den,har du ellers en varm pc,bør du ta av sidedør og tillføre litt frisk luft, det er ikke sunnt å overklokke en pc som er varm fra før, det vil som regel føre til no boot eller generellt ustabil pc. Kunne du ha postet maxklokken du hadde før vi begynte hadde dette karnsje vært lettere, poste innstillingene. Lenke til kommentar
OverCaffeinatedFightrpilot Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Uansett bør du bootre på den maxklokken du hadde før. Hvis ikke cpu volten er for høy og du har god kjøling ville jeg ha prøvd, men har du ex. stock cpukjøler ville jeg vært forsiktig å gå over 1,45vcore. Tempen stiger raskt på C2D. Du bør følge med på den,har du ellers en varm pc,bør du ta av sidedør og tillføre litt frisk luft, det er ikke sunnt å overklokke en pc som er varm fra før, det vil som regel føre til no boot eller generellt ustabil pc. Kunne du ha postet maxklokken du hadde før vi begynte hadde dette karnsje vært lettere, poste innstillingene. 7923234[/snapback] har hatt fsb på 300 før og resten på stock, men pcen skrudde seg av og på igjen, så boota den. Fant ikke timings og sånt på rammen i biosen :S men kan vise andre instillenger på cpu: har flott temp på cpu, stiger aldri over 40* Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Prøv å følge Nassuz råd om å klokke litt ad gangen. Det er ikke slik at enhver E6600 klarer 3.6Ghz på 1.45VCore.. Dersom du er så utålmodig kan du eventuelt sette VCore til 1.6.. og se om du får boot'et.. Uansett lønner det seg å klokke seg oppover.. Begynn med alt default (bortsett fra VDimm.. som du setter til 2.1 eller litt over). Sett FSB=333 og Dram-speed til laveste valg i "dropdown listboks"..dvs. DDR-666 (1:1). F10 og reboot.. Det burde da gå fint.. Kan ikke tenke meg at du har fått "årets verste" E6600.. Så tar du litt ad gangen fra der... FSB=350..360...370...etc.. Ved ett punkt må du øke VCore og også trolig VMch, V-FSB..etc. Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 De cpu innstillingene der bør være disable alle sammen når en overklokker. Se etter raminnstillinger i chipset config northbridge nb. De er på "arkside 2" i biosen din. Du må markere og velge manuell config Lenke til kommentar
OverCaffeinatedFightrpilot Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) De cpu innstillingene der bør være disable alle sammen når en overklokker. Se etter raminnstillinger i chipset config northbridge nb. De er på "arkside 2" i biosen din. Du må markere og velge manuell config 7923333[/snapback] skal prøve det dere har postet over, men ikke i kveld. er trøtt, får vente og se i morgen Endret 11. februar 2007 av twintip Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Her er et bilde av ramconfig. Har du PC6400 ram som klarer cl4 så kan du sette disse innstillingene. Ramvolten din er som jeg så på 2.15, det er ok EDIT: Nassuz rule#1. First you overclock, then you sleep Endret 11. februar 2007 av Nassuz Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) twintip: sett ramtimingsene dine til 5-5-5-15 på de øverste der, og så 5-35 og 10-10-10-10 på de neste . Og så disabler du alle settings som du finner under cpu i bios. Og så setter du fsb til 401 og så setter du ned divider til 7 under cpu settings. (modify ratio support - 7) Ellers så skal alt under der være disablet. Hvis dette fungerer så kan du prøve å sette opp multiplier til 8,og hvis det fungerer så kan du sette opp til 9. Går ikke det så er det CPUen som stopper deg. Noe som er meget sannsynlig. Da må du enten sette opp volten, få deg bedre kjøling eller sette ned fsben en smule. Anbefaler Nassuz sitt tips her med å teste litt om gangen. Jeg har også opplevd at hovedkortet mitt blir litt kranglete hvis jeg kjører det med alle voltinnstillingene på full pupp. Så sett nb vcore, sb vcore og ich chipset voltage til den nest høyeste verdien. Men dette ser du fort hvis den nekter å boote på 401x7 Lykke til Endret 12. februar 2007 av aspstein Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Jeg kjører 378x9 og med 1.3650volt på core (3400mhz) den er ikke varmere enn 36c idle og ikke over 40c etter 1time med CS:Source spilling. Er det bedre å ha mindre multiplier? Hva er wanderpool technology? (min er disablet,og kan ikke enable den) Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Jeg kjører 378x9 og med 1.3650volt på core (3400mhz) den er ikke varmere enn 36c idle og ikke over 40c etter 1time med CS:Source spilling.Er det bedre å ha mindre multiplier? Hva er wanderpool technology? (min er disablet,og kan ikke enable den) 7924486[/snapback] mindre multiplier = mindre mhz på cpu. du har jo nå 378x9. vis du hadde satt ned multiplier til 8 så ville det blitt 378x8 ergo ca. 3024mhz. men det kan også være det kan lønne seg å sette ned multiplier, fordi noen hovedkort kan kjøre med eksremt høy fsb. (fsb= det du har på 378) (fsb=front side bus.) wanderpool technology har jeg ikke peiling på hva er finnes ikke på min amdprosessor. (tror jeg) EDIT: er ikke helt sikker, men tror det er sånn at høy multiplier krever mest av cpu mens høy fsb krever mest av hk. am i right? Endret 12. februar 2007 av fredblic Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Jeg kjører 378x9 og med 1.3650volt på core (3400mhz) den er ikke varmere enn 36c idle og ikke over 40c etter 1time med CS:Source spilling.Er det bedre å ha mindre multiplier? Hva er wanderpool technology? (min er disablet,og kan ikke enable den) 7924486[/snapback] mindre multiplier = mindre mhz på cpu. du har jo nå 378x9. vis du hadde satt ned multiplier til 8 så ville det blitt 378x8 ergo ca. 3024mhz. men det kan også være det kan lønne seg å sette ned multiplier, fordi noen hovedkort kan kjøre med eksremt høy fsb. (fsb= det du har på 378) (fsb=front side bus.) wanderpool technology har jeg ikke peiling på hva er finnes ikke på min amdprosessor. (tror jeg) EDIT: er ikke helt sikker, men tror det er sånn at høy multiplier krever mest av cpu mens høy fsb krever mest av hk. am i right? 7924507[/snapback] ja oki. men hvis jeg f.eks hadde satt multiplier til 7 eller 8 hadde jeg jo fått høyere FSB(eller rettere sagt: Jeg hadde måtte sitte den høyere for å nå 3400mhz). er ikke det bedre på en måte da? Lenke til kommentar
OverCaffeinatedFightrpilot Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 yay, pcen boota på 401x7, og 5-5-5-15-5, 5-35, men da jeg trykket quit'n save så skrudde pcen seg, for så og boote igjen. men er i allefall inne i windows nå får prøve med multiplier på 8 Lenke til kommentar
OverCaffeinatedFightrpilot Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) PCEN MIN BOOTA MED 8 i MULTIPLIER! UTEN Å SKRU SEG AV FØRST! DEN BARE STARTA MED EN GANG! :D:D:D::D ALDRI SKJEDD FØR!! seier! gjenstår bare og teste 9 da... men hvis dette går, burde denne tråden bli gjort om til en OC tut :!: er så EVIG takknemmelig for alle svar! Stor takk til Nassuz, TL1000S og aspstein! EDIT!! FUNKA MED 9 også! :D:D::D:D:D::D:D::D::D:D::D 3,6GHz her I come! :D:D edit: funka ikke med 9 allikevel (skriver fra en annen pc) pcen skrudde seg ikke av eller noe sånt når jeg trykk på quit & save, men skjermen forble svart Endret 12. februar 2007 av twintip Lenke til kommentar
OverCaffeinatedFightrpilot Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Dette var de settingene de funka med: edit: 3,2 GHz er ikke så ille det heller, er bare glad det funka jeg, men er sikkert noen andre justeringer som må til for å nå 3,6GHz. Jeg prøvde å sette volten til 1.500 men det funka ikke Endret 12. februar 2007 av twintip Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Men da er det cpuen som stopper deg. Og da må du finne noe midt imellom som Nassuz sier her. Kanskje 420x8 går eller 330x9. 400mhz om gangen er alt for mye når en klokker. Da finner en aldri hvor grensen går for de enkelte komponenter og når en skal sette opp volten til feks cpuen. Lenke til kommentar
OverCaffeinatedFightrpilot Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 420x8 (3370MHz) funket helt fin men ikke 9x330 virker som om det ikke funker med 9 som multiplier. *prøver og øke fsb enda mer med 8* Lenke til kommentar
OverCaffeinatedFightrpilot Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) nå vil ikke pcen boote på 8x420 en gang nå...?`!?? hva skjer? ikke på 8x400 heller wtf? den bare skrur seg av når jeg quiter og saver edit: fikk fart på dn igjen nå, men den skrudde seg av, for så og boote men er i allefall inne i windows med 3,2GHz (8*400) Endret 12. februar 2007 av twintip Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Ta det pent nå, Asusen din SKAL boote litt etter en save, så slukker den en liten stund for å boote igjen, det er helt normalt Tror du har fått en "dårlig" cpu,du har ikke esken som cpuen kom med? På den står det et Batch/nummer ex. L629A765. Kan du lese av hva som står på din eske. En annen ting, når vi stiller opp volten på hk ex. vmch og sb, så blir brikkesettet varmt. Pass på å ha av sidedøra og få tillført litt frisk gjerne kald luft når du stiller opp volten på hk. Hva var maxklokken din før vi begynte på dette her? det er jeg litt spent på. Lenke til kommentar
OverCaffeinatedFightrpilot Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Ta det pent nå, Asusen din SKAL boote litt etter en save, så slukker den en liten stund for å boote igjen, det er helt normalt Tror du har fått en "dårlig" cpu,du har ikke esken som cpuen kom med? På den står det et Batch/nummer ex. L629A765. Kan du lese av hva som står på din eske. En annen ting, når vi stiller opp volten på hk ex. vmch og sb, så blir brikkesettet varmt. Pass på å ha av sidedøra og få tillført litt frisk gjerne kald luft når du stiller opp volten på hk. Hva var maxklokken din før vi begynte på dette her? det er jeg litt spent på. 7927565[/snapback] L629A765, du mener hvis det står A765 eller B765 så er det A765 som ikke kan klokkes så veldig langt eller no sånt? vet ikke hva jeg har, vet ikke hvor eska er hva mener du med maxklokken? har den på 420x8 nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå