Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvem får vrakpanten ved eierskifte?

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Bare lurte på en par ting som noen sikkert vet svarene på:

Kjøpte i dag en sliten gammel traver (les: 1985 Audi 80 1,8 (DS motor med forgasser). Denne kjøpte jeg for 2000,- og den er egentlig grei til den prisen. Den skal ha EU iløpet av februar--- Og det er her de store spørsmålene kommer:

1. Jeg har ennå ikke omregistrert den på meg, da jeg tenkte jeg skulle se hvordan det går på EUkontrollen først. Hvis det viser seg at den allikevel, tross sitt vakre ytre, må gjennom påkostninger av astronomisk størrelse, kan jeg da vrake den og få vrakpanten utbetalt? Eller er det da registrert eier (altså selgeren jeg kjøpte den av) som får pengene?

2. Hvis det nå viser seg at bilen er grei, og går gjennom EU, beholder jeg den. Men er det gratis omregistrering i tre måneder fra den datoen den er registrert på meg? Bare i tilfelle jeg skulle finne på å selge den videre...

3. Hva med årsavgiften? Den har jo kjennetegn i dag, så den må vel uansett betales? Med andre ord ingen vits i å levere skiltene...?

Takknemlig for svar :-)

mvh Keggen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Allerede besvart.

2. Du har 2 måneders gratis omregistrering dersom det betales avgift ved forrige omregistrering.

3. Vrakes bilen før 20. mars slipper du hele avgiften. Beholder du bilen får eier per 1.1. krav om avgift. Vrakes bilen før 1. juli får du igjen halve årsavgifta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...