-=Petter=- Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hei Jeg bruker remote desktop, heretter kalt RDP. Men hver gang jeg logger inn med det så logger den ut på pcn jeg logger inn på. er det mulig og få den til og ikke gjøre dette? Da det ikke einer seg, eler om det er mulig og få den til og logge seg automatisk inn igjen da jeg logger meg av RDP`n? Håper noen kan hjelpe meg... Petter Lenke til kommentar
Shurom Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Med mindre du setter oppp en windows serverversjon med terminalserver så vil den som jobber med PCn bli logget ut når du logger inn med RDP. En bedre løsning som fungerer som du vil, dog litt usikkert (jeg vil si like usikkert som RDP) er VNC. Anbefaler thightVNC (google it). Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) har brukt real vnc før, men syntes det var kjett og ikke kunne kopiere filer mellom den pcn jeg styrer og den jeg sitter på. Går dette i Tight VNC eller Real VNC, som ikke jeg har fått med meg? Edit: Ser jeg tar feil. da jeg leser om det her at det skal være mulig... Endret 11. februar 2007 av pettergulbrandsen Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Får ikke tight vnc til og fungere, i vista... ikke for alt i verden... står at den kjører også... med den lokale ipn til maskinen... men får ikke koblet til den alikevel.... skjønner ikke en dr.... noen som har brukt det? Lenke til kommentar
aNub15 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Start --> kjør --> mstsc.exe /v:servername /console bytt ut servername med IP'n/navnet på maskinen du prøver å koble deg til. [EDIT] Oops, det var bare for windows server[/EDIT] :cheers: Endret 11. februar 2007 av aNub15 Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 var til windows ja.. hehe win sin fungerer bra, bortsett fra at den logger av da... og eller ikke logger seg inn igjen da remote har logget seg av... tightvnc, fungerer ikke, eller jeg som ikke får det til.. har åpnet port og slik i router også... men ikke den porten den står som standard vel og merke... kanskje det er det som er problemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå