Gå til innhold

skal kjøpe en ny berbar PC.

Anbefalte innlegg

jeg vil kjøpe meg en ny berbar pc(helst HP).

den skal være en pc som jeg kan spille rimelig bra på, skal også bruke den til skolebruk.

viktig:

ha et godt skjermkort, 2GB ram,dvd spiller/brenner, passe stor HD(80-120GB),

god prosessor, moderne(laget for f.eks windows vista), og andre ting som gjør den raskere og brukervennelig.

(IKKE dell pc)

ikke så viktig:

disign, innebygd webcamera (kan vere interesant, men ikke veldig nødvendig.)

kan bruke 10000 kr.(+/- ett par tusen kr.)

er åpen for andre merker en HP også, men jeg vil ikke ha en dell pc...

(har mye HP utstyr som dokkingstasjon osv...)

takk for svar :D

mvh goggen92 ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har sett litt på denne her hva syns dere om den?

syns det var litt for mye med det med sjermen og alt det, men jeg er litt interesert i den.

7941597[/snapback]

Ikke kjøp data fra _LEFDAL_. Da taper du penger.

Jeg har ikke stor peiling på hva som er best når det gjelder bærbar teknologi (AMD/INTEL)

Men:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=76290

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=75263

Sistnevnte er vel best, antar jeg.

Lenke til kommentar

ja, men jeg skal bruke lefdals pris garanti og få 150% av det beløpet som er i mellom og da tjener jeg på det uansett :thumbup:

takker for svar og ønsker flere ;)

PS: hvis dere finner den nevnte pc'en (HP Pavilion PATX1020) til en billigere penge blir jeg utrolig takknemelig! :w00t:

Endret av goggen92
Lenke til kommentar
jeg har sett litt på denne her hva syns dere om den?

syns det var litt for mye med det med sjermen og alt det, men jeg er litt interesert i den.

7941597[/snapback]

Svakt skjermkort, knapt bedre enn innebygd, liten skjerm 12,1''. Dette er en tablet PC.

Grei maskin til forelesningsnotater og for folk som er svært mye på farten og vil ha lite vekt, samt behov for å vise innhold til den som sitter på andre siden av bordet. Ikke særlig til spill.

@Norgesannonser sitt forslag er nok bedre, særlig bedre grafikkløsning.

Ellers så kan HP i Pavilion dv-serien etter det jeg vet ikke bruke samme docking som i HP Compaq NC/NX. Så det kan være lurt å finne ut hva dockingen du har er kompatibel med.

Lenke til kommentar

greit :hmm:

da blir det ikke den i vertfall, men hva med denne?

det er den ha andre karen viste....

er det en berbar prosessor i denne?

hva har hertz med saken å gjøre?

jeg ser at at en ny prossessor "Intel® Core™ 2 Duo prosessor T5600 1,83 GHz" har 1,83GHz, men broren min har en 2 år gammel pc med 2GHz... har dette med den "nye" teknologien å gjøre?

trenger den ikke så mye "GHz"?

(eksempelet er fra HP pavilion dv9271ea)

Endret av goggen92
Lenke til kommentar

jeg ser at at en ny prossessor "Intel® Core™ 2 Duo prosessor T5600 1,83 GHz" har 1,83GHz, men broren min har en 2 år gammel pc med 2GHz... har dette med den "nye" teknologien å gjøre?

7942879[/snapback]

Hei ja. Stemmer, det er bærbar prosessor i denne, og forskjellen er meget stor fra tidligere prosessorer med lik GHz.

Etter det jeg har fått med meg kan jeg med min 1,6 GHz Centrino (2) single prosessor gange Hz med ca faktor 2 for å sammenlikne med de "gamle" teknologien... Ergo ca (2*1,6) 3,4 GHz

Hz angir kun prosessorens hastighet, ikke hvor mye den kan prossesere om gangen. Analogi:

Tenk deg en motorvei med 80 km/t sone. Så kan du tenke deg en ny motorvei med 100 km/t sone. Det vil kunne passere ca 25% flere biler på den nye veien, ikke hensyntatt avstanden mellom bilene som øker...

Den nye teknologien øker ikke fartsgrensen, men bygger flere filer. Slik at flere biler kan passere på samme tid, selv om ikke hastigheten øker...

En bærbar prosessor "stenger" noen filer hvis de ikke brukes = sparer strøm...

Ikke helt korrekt, men gir litt forståelse :-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

7942879[/snapback]

Hei ja. Stemmer, det er bærbar prosessor i denne, og forskjellen er meget stor fra tidligere prosessorer med lik GHz.

Etter det jeg har fått med meg kan jeg med min 1,6 GHz Centrino (2) single prosessor gange Hz med ca faktor 2 for å sammenlikne med de "gamle" teknologien... Ergo ca (2*1,6) 3,4 GHz

Hz angir kun prosessorens hastighet, ikke hvor mye den kan prossesere om gangen. Analogi:

Tenk deg en motorvei med 80 km/t sone. Så kan du tenke deg en ny motorvei med 100 km/t sone. Det vil kunne passere ca 25% flere biler på den nye veien, ikke hensyntatt avstanden mellom bilene som øker...

Den nye teknologien øker ikke fartsgrensen, men bygger flere filer. Slik at flere biler kan passere på samme tid, selv om ikke hastigheten øker...

En bærbar prosessor "stenger" noen filer hvis de ikke brukes = sparer strøm...

Ikke helt korrekt, men gir litt forståelse :-)

7957098[/snapback]

tusen takk for god forklaring ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...