Wheronika Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Skulle gjerne hørt fra noen som har erfaring fra IT-akademiet. Jeg vurderer og starte der fra høsten av, men ser at skolen ser ut til å ha pådratt seg et litt kiipt rykte. Den infoen jeg finner ser ut til å være gammel og fra rundt tiden da de gikk konkurs. Er det noen som har nyere erfaring? Er det lett og få seg jobb etter å ha gått der? hvordan ligger IT-jobb markedet an nå? Jeg tenkte eventuellt jeg skulle ta MCSE+S. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Jeg gikk Webmaster og planlegger å ta påbygging ganske snart nå. De som får seg jobb er de som gjør en ekstra innsats og faktisk er flink. Det hjelper ikke å gå skole og tro du får jobb pga det alene. Ihvertfall innen kreative felt osv innen IT feltet så går det mer på portfolio enn noe annet. Men jeg tror det gjelder for alt innen IT egentlig, erfaring er absolutt alt. Var en tid jeg slet som bare det med å finne meg jobb men tvert jeg fikk en liten fot innom ble jeg nærmest headhunta ned etterpå. Men man kommer i kontakt med mange bedrifter gjennom skoleåret og du får mulighet til å vise deg fram, samt lærerne hjelper deg videre. Har bare positivt å si egentlig om dem. Altså det er jo mange som disser Noroff også men det er jo en kjempefin skole som vi absolutt skulle hatt flere av. Lenke til kommentar
Wheronika Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Jeg er en flittig student, og har stortsett 5-ere fra før av, jeg har også interesse for IT- og litt erfaring har jeg jo, jeg jobber blandt annet med web sidene til dyrebeskyttelsen www.dyreneshus.no , men jeg er jo ikke på høyde med de STORE- gutta for å si det sånn, vil jeg ha noen sjanse, bare ved å studere flittig? hummm...... Hvor mange kjenner du som har fått seg jobb før studiet er over eller rett etterpå? Endret 11. februar 2007 av Wheronika Lenke til kommentar
kimla Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Ingen kan vente at du skal være like god som de "store gutta" med en gang. Du er tross alt student, og har ikke all verdens erfaring. Det som er greia er at hvis du faktisk gidder å gjøre noe konstruktivt innen IT (ikke bare sitte å game, det lærer man ikke noe av!), f. eks. finne ut hvorfor du skal sjekke verdier før de sendes til databaser, gidde å lære deg å bruke while-løkker når du for det meste bare bruker for-løkker, lese om hvorfor apache kanskje fungerer best på linux fremfor windows, hvordan fungerer det og det sikkerhetshullet osv... Ikke bare sitt tilbake og lær det skolen skal lære deg (selv om du må det også ), vis interesse, prøv å utvikle deg på fritiden, tenk og pust faget ditt også utenfor skoletiden osv... Du skjønner hva jeg mener Det er sånne folk bedriftene leter etter, ikke bare de som gikk gjennom studiene med ålreite karakterer, men som egentlig ikke vet potensialet av det de kan. Det er faktisk du som studerer, og velger å studere ett visst fag, ikke skolen. Skolen er der for å hjelpe deg å komme videre med det du har lyst til å drive med. Det er som regel mer opp til studenten enn det er opp til skolen. Det gjelder å ta ansvar for egen utdanning (ikke hørt den før eller? ), og når du gjør det er det opp til lærerne å hjelpe til der du står fast. Endret 11. februar 2007 av kimla Lenke til kommentar
Avean Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Jeg er en flittig student, og har stortsett 5-ere fra før av, jeg har også interesse for IT- og litt erfaring har jeg jo, jeg jobber blandt annet med web sidene til dyrebeskyttelsen www.dyreneshus.no , men jeg er jo ikke på høyde med de STORE- gutta for å si det sånn, vil jeg ha noen sjanse, bare ved å studere flittig? hummm...... Hvor mange kjenner du som har fått seg jobb før studiet er over eller rett etterpå? 7922389[/snapback] Hva tenker du på å studere da ? Du nevner utvikling av websider her nå og da er det STOR sjanse for jobb under studiet. Flesteparten fikk seg jobb i studiet mitt og flere av de hadde faktisk ikke talent heller. Norske websider ligger LANGT etter når det kommer til design og programmering. Flesteparten har enten spesialisert seg som grafisk designer eller programmering noe som blir tragisk resulatet som regel. Så her er det store sjanser om du har litt interesse Men du blir ingen mester på en skole, det gjelder uansett tror jeg. Det må spesiell interesse til. Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Skulle gjerne hørt fra noen som har erfaring fra IT-akademiet. Jeg vurderer og starte der fra høsten av, men ser at skolen ser ut til å ha pådratt seg et litt kiipt rykte. Den infoen jeg finner ser ut til å være gammel og fra rundt tiden da de gikk konkurs. Er det noen som har nyere erfaring? Er det lett og få seg jobb etter å ha gått der? hvordan ligger IT-jobb markedet an nå? Jeg tenkte eventuellt jeg skulle ta MCSE+S. 7921022[/snapback] Jeg gikk webmaster-studiet deres i 2002, og har i ettertid tatt bachlor-utdanning i data, og mastergrad i mediateknikk ved Høgskolen i Gjøvik ( ferdig om 2 mnd). IT-akademiet er en skole med veldig mye praktisk arbeid, hvor det går ut på å fordype seg i en teknologi og skaffe seg erfaring med verktøy, i motsetning til høgskolen hvor du har en mye mer akademisk approach til teknologi. Jeg gikk et år på it-akademiet fordi jeg ikke kunne noe om web, grafikk eller nettverk. Noe av det er dekket av utdannelsen jeg tok i ettertid, men setter stor pris på det jeg lærte der uansett. Når det gjelder jobber så ser det veldig bra ut om dagen. Men de er stort sett interessert i folk med bachelor- /mastergrad, er jeg redd. Jeg ville ikke ha satset på å få meg en god jobb kun med papirene fra it-akademiet. Lenke til kommentar
VictorOsborn Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) MCSE+ S, klarer du den så tror jeg du ikke får problem å få jobb. Om da du ikke er en sosial amøbe sefølgelig. Tror det er bare 2800 på verdensbasis som har den tittelen. Jeg kan ikke utale meg fordi jeg valgte ikke den retningen på it-akademiet. Jeg valgte Cisco fordi det var mer morro å jobbe med og de hadde mye bedre oppæringssystem,Cisco Network Academy Program. Det krever en god del egeninnsats å uannsett. Alle wow spillere etc stryker allerede første mnd og dyrt blir det. De kjører Cisco første halvåret fra høsten. Så XP/2003 andre halvåret. Så Security+ fra høsten, etter nyttår resten av MCSE tracket med fem resterende sertifiseringer. Kanskje du kunne ha spart ett helt år om du tok Xp/2003: 70-270, 70-290 på egenhånd i sommer og så starta på Security+. fra høsten av. Spør veileder. Læringen på Microsoft består av tre deler: Bøker, labbing og klasseundervisining. Man gjør også prosjekt som syr det hele sammen. når det gjelder rykte så vet jeg ikke. Når det gjelder opplæring innenfor Cisco vil jeg påstå at det få er som er bedre (It-extreme kanskje). Og det vil jeg begrunne med tre ting: Labutstyr(1700,2600,2800,2950,3550,3560,AP,telefonpods, adtrans), CNAP og instruktørene. Endret 30. april 2007 av Happyone3 Lenke til kommentar
monalin Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Skulle gjerne hørt fra noen som har erfaring fra IT-akademiet. Jeg vurderer og starte der fra høsten av, men ser at skolen ser ut til å ha pådratt seg et litt kiipt rykte. Den infoen jeg finner ser ut til å være gammel og fra rundt tiden da de gikk konkurs. Er det noen som har nyere erfaring? Er det lett og få seg jobb etter å ha gått der? hvordan ligger IT-jobb markedet an nå? Jeg tenkte eventuellt jeg skulle ta MCSE+S. Heisan Jeg har selv tatt flere av studiene der. Mcsa, MCSE, It- Kandidat, Cisco og Security+. Har fortsatt med security fordi vi hadde en lærer som bare var fantastisk. Det er et av de tøffeste studiene men også det som var mest givende. Jeg kan bruke alt jeg har lært og får skryt for at jeg har så gode kunnskapet i emnet. Er så tent på dette at jeg har lest alt jeg kommer over og skal nå bygge mitt eget Linux operativsystem for å forstå bedre hvordan en hacker kan angripe en pc. Jeg var storfornøyd med kurset og får du den læreren er jeg sikker på at du vil si det samme. Vurderer selv å undervise i faget. Rem Lenke til kommentar
Jalmar Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Når det gjelder opplæring innenfor Cisco vil jeg påstå at det få er som er bedre (It-extreme kanskje). It-x er dessverre nedlagt grunnet liten interesse for studier i Skien. Hadde en helsikkes lab Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå