Gå til innhold

Bærbar til skolen og gutterommet

Disable

Anbefalte innlegg

Hei! er på jakt etter ny maskin.

Sitter for tiden på en Zepto Znote 4200.

Er nå 2år gammel og på tide med ny. Det jeg er ute etter er en maskin som er portabel nokk til at jeg kan ta den med på skulen. (noe jeg gjørt hver dag) og at den fungerer til spilling (cs, wc3, bf2 osv.) Kan drive med litt 3D-programmer, noe video og bilde-redigering... Har sett litt på Multicom sine bærbare, litt skeptisk til dem, med tanke på utrangert skjermkort. Ser at dell sine xps maskiner har gode skjermkort, men prisen er litt for høy. Kravene jeg setter er:

Prossesor 2Ghz ->

Ram: 2Gb

harddisk -> 40gb -> (har ekstern på 320 så klarer meg)

Skjermkort -> Et skikkeli ett. gjerne NVIDIA GeForce Go 7950 GTX :love:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Når det gjelder Merke holder jeg meg langt unna HP. Pris: 15høvdinger og nedover. Ingenting over iaf.

Vet at det blir vanskeli å presse inn et ok skjermkort sammen med resten av kravene og holde det under 15k, men best mulig i alle fal.

Sist men ikke minst: Hva i H*&%¤ har skjedd med Whitebox.no?

Og selges Alianware i norske nettbutikker?

MVH.

Disable

Edit: Skjermstørrelse doesn't matter. Blank eller matt, samma faen

Endret av Disable
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk ut Zepto sin 6214W den kan du bygge som du vil, med et OK skjermkort samtidig som vekten holder seg nede. At Zepto/Netshop er en av de få som faktisk lar oss velge om vi vil ha med OS eller ikke er også noe som mange vet og sette pris på :-)

henrik

Endret av Sir_Arcus
Lenke til kommentar
Sjekk ut Zepto sin 6214W den kan du bygge som du vil, med et OK skjermkort samtidig som vekten holder seg nede. At Zepto/Netshop er en av de få som faktisk lar oss velge om vi vil ha med OS eller ikke er også noe som mange vet og sette pris på :-)

henrik

7921150[/snapback]

SÅ kommer "dataeksperten" og spør va OS er :innocent:

Lenke til kommentar

henrik

7921150[/snapback]

SÅ kommer "dataeksperten" og spør va OS er :innocent:

7921168[/snapback]

OS= oprativ sytstem eks: windows XP eller vista osv

Endret av FDviking
Lenke til kommentar
OS er operativsystemet, som Windows, Linux osv. Hvis du slik som mange bruker Linux er det veldig irriterende å måtte betale 500-1000 kroner ekstra for en Windowslisens du aldri kommer til å bruke.

7921196[/snapback]

Faen dette viste jeg jo.. Gjør narr av meg neste gang plis...

Lenke til kommentar
OS er operativsystemet, som Windows, Linux osv. Hvis du slik som mange bruker Linux er det veldig irriterende å måtte betale 500-1000 kroner ekstra for en Windowslisens du aldri kommer til å bruke.

7921196[/snapback]

Tror du en som ikke er helt sikker på hva et OS er bruker linux?

Go7950GTX finnes vel kun i xps så vidt meg bekjent... Og d må du betale for!

Go 7600 er vel ikke mer utrangert enn de fleste andre i 7xxx serien til Nvidia, directx10 korta kommer ikke enda!

Så.....

Eg sitter på en Inspiron 9400, denne kan du konfigurere som du vil, og få den under 15000 med greie specs, men d er jo en 17" bærbar, noe som gjør at den er stor! Ikke det, eg har den med på skolen HVER dag uten noen som helst problemer! Faktisk er d bedre å ha med denne enn den andre 15" min! Den er tyngre!

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Fyller jo glatt 2GHz og 2GB Ram på MultiCom til ca 14k da.. Har 1k og gå på, burde vel vere muli å finne et litt bedre skjermkort enn de de har å by på! Go7600 begynner å bli gammelt nå... :(

7921272[/snapback]

ja, men hva med 7900gs da? på dell i9400

Lenke til kommentar

Da kan jo du "o vise mann" fortelle meg hvordan jeg skulle sett inn i fremtiden og lest hans innlegg om at han ikke viste hva OS var _før_ jeg skrev mitt?

7921280[/snapback]

Hjelpe meg, les dine egne innlegg!

Du svarer jo på hva et OS er etter at han har spurt om det regner eg med? Og i samme setning sier du at hvis han som mange andre bruker Linux så... etc etc...

:tease::tease:

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

:tease: En bærbar pc med 7950GTX kort til mindre enn 15K er fullstendig urealistisk, unge mann! :whistle:

Kun to datamaskiner kommer med brukbart grafikk kort: Dell Inspiron XPS M1710 eller Dell Inspiron 9400. Den førstnevnte kommer med 512MB Nvidia GeForce Go 7950GTX eller 256MB Nvidia GeForce Go 7900GS. Inspiron 9400 kan du sette opp med 7900GS-kortet.

XPS'en vil koste deg en del mer enn 15K hvis du vil ha det beste kortet. AlienWare er også kjøpt opp av Dell Computer AS. De kan levere til Norge også, tror jeg, men da betaler du dyrt for frakten! :hmm:

Lykke til!

Lenke til kommentar

Da kan jo du "o vise mann" fortelle meg hvordan jeg skulle sett inn i fremtiden og lest hans innlegg om at han ikke viste hva OS var _før_ jeg skrev mitt?

7921280[/snapback]

Hjelpe meg, les dine egne innlegg!

Du svarer jo på hva et OS er etter at han har spurt om det regner eg med? Og i samme setning sier du at hvis han som mange andre bruker Linux så... etc etc...

:tease::tease:

7921298[/snapback]

Roan joan.. Ikke måbb i mitt emne :ermm:

Her skal vi alle vere snille :thumbup:

Men andre forslag? :)

Lenke til kommentar
:tease: En bærbar pc med 7950GTX kort til mindre enn 15K er fullstendig urealistisk, unge mann!  :whistle:

Kun to datamaskiner kommer med brukbart grafikk kort: Dell Inspiron XPS M1710 eller Dell Inspiron 9400. Den førstnevnte kommer med 512MB Nvidia GeForce Go 7950GTX eller 256MB Nvidia GeForce Go 7900GS. Inspiron 9400 kan du sette opp med 7900GS-kortet.

XPS'en vil koste deg en del mer enn 15K hvis du vil ha det beste kortet. AlienWare er også kjøpt opp av Dell Computer AS. De kan levere til Norge også, tror jeg, men da betaler du dyrt for frakten!  :hmm:

Lykke til!

7921313[/snapback]

Problemet med i9400 er jo at jeg betaler fett for en HDD på 160gb som jeg ikke trenger.. Så vidt jeg kan se kan jeg ikke velge den bort heller :(

Ellers så topper den listen forløbig :)

Lenke til kommentar
:tease: En bærbar pc med 7950GTX kort til mindre enn 15K er fullstendig urealistisk, unge mann!  :whistle:

XPS'en vil koste deg en del mer enn 15K hvis du vil ha det beste kortet. AlienWare er også kjøpt opp av Dell Computer AS. De kan levere til Norge også, tror jeg, men da betaler du dyrt for frakten!  :hmm:

Lykke til!

7921313[/snapback]

Problemet med i9400 er jo at jeg betaler fett for en HDD på 160gb som jeg ikke trenger.. Så vidt jeg kan se kan jeg ikke velge den bort heller :(

7921348[/snapback]

Hva? Å ja... :) Du kan jo bare ringe til Dell og si at du vil ha en mindre harddisk, f. eks. 100GB (7200 rpm) istedenfor 160GB. Forøvrig er ikke harddisker det dyreste på bærbare pc'er. Det er ikke stor prisforskjell fra 160GB til 100GB. Tror det skiller ca. 500 kroner der. Men ellers kan du jo også prøve XPS M1710 med standard innstillingene. koster bare litt over 15K :hmm:

Var forresten å sjekka på AlienWare sine hjemmesider. De leverer ikke til Norge allikevel, men til Sverige og Danmark. Kjenner du noen i nabolandene, og det ikke er altfor langt å reise for deg, er det jo et godt alternativ! ;)

Endret av nighdark
Lenke til kommentar

Lykke til!

7921313[/snapback]

7921348[/snapback]

Hva? Å ja... :) Du kan jo bare ringe til Dell og si at du vil ha en mindre harddisk, f. eks. 100GB (7200 rpm) istedenfor 160GB. Forøvrig er ikke harddisker det dyreste på bærbare pc'er. Det er ikke stor prisforskjell fra 160GB til 100GB. Tror det skiller ca. 500 kroner der. Men ellers kan du jo også prøve XPS M1710 med standard innstillingene. koster bare litt over 15K :hmm:

Var forresten å sjekka på AlienWare sine hjemmesider. De leverer ikke til Norge allikevel, men til Sverige og Danmark. Kjenner du noen i nabolandene, og det ikke er altfor langt å reise for deg, er det jo et godt alternativ! ;)

7921408[/snapback]

Vil det gi en bedre PC, enn en i9400 med 7900GS?

Lenke til kommentar

Inspiron 9400 kommer jo til ca. kr. 15900 kroner med følgende konfig:

Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T7200 (2,0 GHz, 4 MB L2-buffer, 667 MHz systembuss)

Ekte Windows® XP Media Center Edition 2005

17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife®

2048 MB 533 MHz tokanals DDR2 SDRAM (2x1024)

160 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

8X DVD+/-RW drive med software, leser og brenner både CD og DVD

256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS

Primært 9-celle 80 WHr batteri

Intel® Pro 3945 trådløs 802.11a/b/g Mini PCI

Logitech® QuickCam Pro 5000

1 År Hente-og-Levere Service

Om du ringer til Dell og ber dem å endre harddisken fra 160GB til lavere, blir det jo billigere. Hmmmm... godt tilbud, det der.. billigere enn da kompis av meg kjøpte den og litt bedre specs. Jeg har selv XPS'en. Betalte dyrt for den, men verdt hver minste øre. Den ruler fremdeles! :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...