specnaz91 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Ok, har Geforce 4200 ti, det funker fortsatt på de nyeste spilla medium/high og noen gangr low grafikk Nå har jeg en budsjett fra 500 - 700, jeg vil helst spille BF2 og andre nye spill. Hvilket grafikkort og hvor skal jeg kjøpe det fra, gjerne fra norske nettbutikker. Kortet er AGP 4X, men støtter hovedkortet mitt 8x? Her er system informasjonen, med everest. Første bildet. Andre bilder scrollet nedover. BIOS: 3.bmp CPU: Hovedkort: SPD: Chipset: GPU: Endret 11. februar 2007 av specnaz91 Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Noen med gode forslag? Må kjøpe fort Lenke til kommentar
Mit Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) X1600PRO ca. 900kr 7600GS ca. 950kr Men 512MB RAM er vel såvidt jeg vet i minste laget for Battlefield 2 og andre nye spill, prøv og få tak i 1GB og det vil gå mye bedre sammen med et nytt skjermkort. Ellers er det noe på Bruktmarkedet som kanskje kan være noe http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=80739 http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=80485 http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=78265 edit: Du har som jeg kan se en AGP Pro Universal-port, om disse støtter AGP 8x eller ikke kan jeg ikke svare på men som du kan se på dette bildet vil kortet sansynligvis passe fysisk nedi porten, jeg vil gjette at dette betyr kortet vil passe og fungere (AGP 8x altså) (men som sagt jeg VET ikke så noen andre bør bekrefte dette ) Endret 11. februar 2007 av Mitjmannen Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Men du, er du sikkerr på at 6800 passer til hovedkortet mitt? :0 Jeg vil være hundre prosent sikker på om det vil fungere på pcn min, eller så investerer jeg ikke i noe som jeg ikke har bruk for. EDIT X2: Takker, kan noen andre konfirmere på det? Endret 11. februar 2007 av specnaz91 Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 8x AGP skjermkort er bakoverkomptabel med 4x AGP omHK ikke støtter mer, emn grunnen til at du ser 4x AGP er fordi skjermkortet ditt ikke støtter bedre !! Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 6800 kort blir VELDIG varme etter min erfaring. Og de bråker gjerne en god del og. Uansett hva slags kort du kjøper av nyere 8x agp vil det være mye bedre enn det du har. Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) På Nvidia CP kan jeg sette opptil 8X på anti-alias har det noe å si? Men kom med noen gode billige skjermkort som jeg kan kjøpe Dessuten er 4200 ti kortet digg, har brukt det lenge og det har holdt veldig lenge med bra frames Endret 11. februar 2007 av specnaz91 Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 vel. jeg tror ikke at kun nytt skjermkort vil hjelpe alene. hvilke nyere spill får du kjørt på medium eller high ? hehe. ser at du ar en athlon xp på kun 1.6ghz og gammeldags sd ram minn på 133 mhz...du bør nok skaffe deg nytt hk og ny ram ddr ram, helst 1 gb, en ny cpu hadde gjort susen og. de er ikke så dyre nå mtp hvor mye raskere de er den den du har nå. PS ikke vits å kjøpe 6800 kort med mindre du oppgraderer resten av systemen. Lenke til kommentar
Mit Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) På Nvidia CP kan jeg sette opptil 8X på anti-alias har det noe å si? 7921646[/snapback] Det har ikke noe og si nei, se på wikipedia om AA: http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-Aliasing På godt Norsk er dette altså kantutgjevning. Endret 11. februar 2007 av Mitjmannen Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Ja, men jeg har strømforsyning på 300 - 350 watt, holder det eller? Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Kan jo kjøre erm..>.< Splinter Cell Chaos Theory på High 50 fps 1440X900. R6: lockdown, Silverfall, rFactor mange, husker ikke alle navnene. Jeg har brukt en patch til BF2, som disablet PS 2.0 det funket fint uten lag, så jeg vet at pcn min tåler BF2! Men, må jeg kjøpe ny HK for å bytte rammen til til noe annet som ddr eller annet mhz? Endret 11. februar 2007 av specnaz91 Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Kan jo kjøre erm..>.< Splinter Cell Chaos Theory på High 50 fps 1440X900.R6: lockdown, Silverfall, rFactor mange, husker ikke alle navnene. Jeg har brukt en patch til BF2, som disablet PS 2.0 det funket fint uten lag, så jeg vet at pcn min tåler BF2! 7921702[/snapback] det må være på low grafikk. hvis ikke så er det ikke riktig informasjon på bildene du pasta. pc133 ram er eldgammelt for å si det sånn hehe. hva får du i 3dmark f.eks ? Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Tro meg, jeg har screenshots, jeg skjønner ikke hva men noen ganger får jeg bedre frames enn vennene mine med geforce 6. Det er så rart at jeg nesten ikke tror det selv, men det er nok overklokking det er snakk om. Har fått blå skjerm før, men ikke ofte. Her er to bilder fra spillet Juiced, så ser dere hva pcn min kan takle (dette her er mysterisk): Frames: 80 - 100 Tro det eller ei, dette er fra denne pcn Endret 11. februar 2007 av specnaz91 Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Tro meg, jeg har screenshots, jeg skjønner ikke hva men noen ganger får jeg bedre frames enn vennene mine med geforce 6. Det er så rart at jeg nesten ikke tror det selv, men det er nok overklokking det er snakk om. Har fått blå skjerm før, men ikke ofte. Her er to bilder fra spillet Juiced, så ser dere hva pcn min kan takle (dette her er mysterisk): Tro det eller ei, dette er fra denne pcn 7921731[/snapback] veldig overaskende at den pcen takler den grafikken. i hvertfall mtp rammen i pcen din osv. men du burde nok uannsett en gang i fremtiden kjøpe ny cpu og ram osv. har du testa fear eller rainbow six på den pcen ? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Vel spør du meg ser det der dritt ut Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Rainbow six lockdown medium/high og noen eye candies slått end. Funket som smurt, det lagger ikke når jeg har på fullt, men det blir mindre frames of forsinkelser når jeg beveger på musen. Fear funket på low/medium, ikke noe stress liksom. >.< Jeg har på nitro da :|, det er sånn det skal være... Jeg hadde sikkert klart å spille double agent, hvis det ikke hadde vært for PS 2.0 >.<. Men ON-topic: Gi meg forslag til grafikkort jeg kan kjøpe, evt. link. Budsjett ser dere på mainpost. Endret 11. februar 2007 av specnaz91 Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Du kan jo prøve Rainbow six Vegas Jeg mente ikke åssend et så ut på bilde, men grafikken !! Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Det bruker høyere PS en det Grafikkortet mitt supporter, Gforce 4200 ti er legendarisk! Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 hvor mange poeng får du i 3dmark 05? litt interesangt å vite Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Tro meg, jeg har screenshots, jeg skjønner ikke hva men noen ganger får jeg bedre frames enn vennene mine med geforce 6. Det er så rart at jeg nesten ikke tror det selv, men det er nok overklokking det er snakk om. Har fått blå skjerm før, men ikke ofte. Her er to bilder fra spillet Juiced, så ser dere hva pcn min kan takle (dette her er mysterisk): Frames: 80 - 100 Tro det eller ei, dette er fra denne pcn 7921731[/snapback] det er en god grun til at du kan dra mer fps en vennene dine med GF6 serien.. det er at du ikke kan bruke DX9 effekter. og det kan de.. du kan prøve å sammenligne screenshots med vennene dine.. trur du vill se forskjeld Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå