Gå til innhold

Xbox360. Overgang fra VGA til DVI

thehazen

Anbefalte innlegg

Jeg bruker en Vga kabel fra 360n til tvn min, men nylig kjørte jeg pcn inn der isteden og elsket og ha pcn i 720P på tvn.

Så dermed har jeg bare en inngang igjen og det er Dvi siden Komponent er tatt av ps3 og alt annet av andre konsoller.

Det jeg lurte på er da en overgang fra Vga til Dvi inn i tvn min, skal handle en slik i kveld, og lurte på om dette er riktig:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=106841

Det burde være korrekt det?

Mange takk for svar fellow gamers! :ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den er nok for pcr som kan sende analog og dvi på samme utgang. Vanlig utstyr som tvr og xbox kan ikke dette. Skal du gjøre denne omformingen må du ha en boks som omkoder signalet fra analogt til digitalt (skjermkort har en innebygget chip for dette, det er derfor en slik overgang funker for dem)

Lenke til kommentar

Det er forsåvidt to typer DVI (?).

En digital og en analog. Hvis prosjektoren din støtter analog DVI skal det holde med et adapter. Hvis ikke må du nok konvertere signalet.

Du kan også kjøpe en switch til component kablene, slik at du bare slår over en bryter for å skifte kilde.

- Bjarte

Lenke til kommentar
den er nok for pcr som kan sende analog og dvi på samme utgang. Vanlig utstyr som tvr og xbox kan ikke dette. Skal du gjøre denne omformingen må du ha en boks som omkoder signalet fra analogt til digitalt (skjermkort har en innebygget chip for dette, det er derfor en slik overgang funker for dem)

7920941[/snapback]

Ok dette er feil. Du ser vel at det er VGA i ene enden på den adapteren han linker til? Ikke sikkert alle TV'er støtter dette, men min tv gjør ihvertfall det, det fulgte med en slik overgang i pakka tilogmed.

Så lenge inngangen på TV'en din er DVI-I kan du fint bruke en sånn overgang. Er det DVI-D kan du ikke bruke en slik overgang.

Forklaring:

DVI-D er kun for digitale signaler mens DVI-I også takler analoge signaler. Dette fordi DVI-I har noen ekstra pins som kan frakte analoge signaler.

Edit:

Bare så det er klart skjer det ikke noe konvertering av signaler i en slik overgang.

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...