Gå til innhold

hjelp til nye høytallere!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Joa, men er det ikke like greit å kjøpe kvalitet når du først skal handle.

Eltax er og blir en dårlig forsterker, er vel noe av det "verste" du finner  :dontgetit: så da blir det jo egentlig å kaster penger ut av vinduet hvis du skal kjøpe noe bedre senere

7954259[/snapback]

 

 

nei får til jeg får penger til orentlig anlegg tar vel 1-2 år til jeg får skaffa det.

så da får jeg "grei" lyd i 1-2 også.

Lenke til kommentar

hei.

 

HAr gått til innkjøp av leilighet, Ps3 og en 42" HD TV. Eneste jeg da mangler noe lyd. Har sett på de høyttalerne på førstesiden (Dynavoice??) og de så ikke så dumme ut(prisen var fin og kommentarer var tiltrekkende)...

 

Skal ha et anlegg til en 3-4 tusen (trenger ikke så mye) så lurer på om dere som har peiling/erfaring har noe å si for å gjøre valget mitt lettere.

 

Mvh Morten

Endret av WangenPs3
Lenke til kommentar
Kan du begrunne hvorfor han skal gjøre det, Hotvedt?

8033035[/snapback]

 

 

Selvfølgelig.

 

Dynavoice F6 har blitt skrytt opp til himmels, og det med god grunn. De leverer en fast og meget god lyd til prisen, med noen hissige elementer som henger godt med på det meste. Riktignok ikke helt i bunnen av bassen, men fortsatt meget gode høyttalere til prisen. (Ja, jeg har hørt dem. De gir et mye bedre lydbilde enn for eksempel Dynavoice M-85 som har vært innom her.)

 

Cambridge 540A er storebroren til 340, og har mer krefter tilgjengelig. Dette gjør igjen at forsterkeren spiller mer kontrollert, og man slipper lettere unna forvrengnig(som for noen er et problem på F6, da enkelte underdimensjonerer forsterkeren så til de grader.)

 

Selv har jeg kjørt Dynavoice F6 på en Xindak XA-6950, og den hadde stålkontroll. Nå skal de dog sies at jeg bare har spilt rock på de, og at det er det jeg har av sammenligningsgrunnlag. Synes forøvrig at det er fryktelig trist at du synes at de ikke oppfylte forventningene dine Bimmelom.

 

Argonhøyttalerene synes jeg er fryktelig flate i lydbildet, det høres ut som om de prøver, men at de ikke får det skikkelig til. Har også opplevd at de produserer blåselyder ved høyere volum.

 

Når det gjelder den tullete kommentaren ifra Lefse,så koster det mindre å kjøpe det oppsettet jeg førte opp ovenfor, og han får i mine øyne et mye bedre og morsommere anlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...