Gå til innhold

hjelp til nye høytallere!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hør på en som liker å høre på jethro tull, min eltax klarer fint å gjenngi detaljene i musikken, og det er mange. Merka en god del etter at jeg kasta pc høytalerne mine. de klarte ikke å få frem fine detaljer i musikken :)

Se seinere om du kanskje vil investere mer penger.

7935365[/snapback]

Har du hørt mange andre enn Eltax forsterkeren?

Eltax er hifi'ens svar på Lada... :ermm:

Lenke til kommentar
Hør på en som liker å høre på jethro tull, min eltax klarer fint å gjenngi detaljene i musikken, og det er mange. Merka en god del etter at jeg kasta pc høytalerne mine. de klarte ikke å få frem fine detaljer i musikken :)

Se seinere om du kanskje vil investere mer penger.

7935365[/snapback]

Har du hørt mange andre enn Eltax forsterkeren?

Eltax er hifi'ens svar på Lada... :ermm:

7935377[/snapback]

er det dårlig kvalitet på den ? eler bare at den ikke gir så bra lyd?

noen bra cd`spillere til max 1k

Lenke til kommentar

og lada fungerer uansett om det er 30 minus eller 50 varmegrader. :p

Hehe, jeg veit at eltax bare er en billigmodell. men det er ikke vits å bruke masse penger på en dyr forsterker hvis du ikke har spesielle behov.

eltaxen gir meg god nok lyd, skal jeg forbedre noe så spiller jeg heller andre lydformater enn mp3, siden det antagelig begynner å bli flaskehalsen.

Lenke til kommentar
Hehe, jeg veit at eltax bare er en billigmodell. men det er ikke vits å bruke masse penger på en dyr forsterker hvis du ikke har spesielle behov.

eltaxen gir meg god nok lyd, skal jeg forbedre noe så spiller jeg heller andre lydformater enn mp3, siden det antagelig begynner å bli flaskehalsen.

7935422[/snapback]

Vil nesten gå så langt å si at alle med respekt for musikken de hører på burde kjøpe noe annet enn Eltax. Her er det ikke snakk om spesielle behov.

ja men jeg er ganske skeptisk til og kjøpe brukt

7935437[/snapback]

Da kan du få problemer, får ikke noe ny bil for 100.000,- feks

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

HAHAHA, pappa har den spilleren, vel, jeg liker den ikke, hehe, men den fungerer sikkert fint til eltaxen :p

edit, whey, mobber du eltaxen min :p den har alt jeg trenger, den forsterker lyden min og ingenting annet.

Nå skal vel ikke forsterkeren forbedre lyden, den skal vel bare forsterke den? I forhold til spilleren som faktisk skal lage lydsignalet. hvis jeg ikke tar helt feil

Endret av Tøffe-Tetra
Lenke til kommentar

Oj, nå var det en del diskusjon jeg gikk glipp av her. Er helt enig med Gnomiz at Eltax dessverre er lite å spare på, og som de fleste rett og slett vil angre på å ha kjøpt i ettertid. Men hvis man kun er ute etter å få lyden ut av høyttalerne og intet annet så kan man sikkert leve med den.

Står fortsatt på at det beste kjøpet vil være pioneer'en sammen med F-6. Gode kjøp som du vil ha glede av i lang tid fremover.

Cd-spillere har jeg fortsatt liten peiling på,da jeg heller bruker kabel fra data og er mer enn nok fornøyd med den løsningen. Men du kan da finne en til en rimelig pris på hifiklubben eller lignende butikker? Ellers så kan du jo bruke en DVD-spiller til det samme, om du kjøper Eltax vil du nok ikke høre forskjell mellom det og en Cd-spiller uansett.

Og forresten så er det jo sånn at jo mindre tull signalet må gjennom i forsterkeen, jo bedre lydvalitet vil du ende opp med.

Lenke til kommentar
Står fortsatt på at det beste kjøpet vil være pioneer'en sammen med F-6. Gode kjøp som du vil ha glede av i lang tid fremover.

7938278[/snapback]

Eneste med den pioneeren er at den er lite strømsterk. Som du ser i ett av mine innlegg denne tråden regner jeg ut hvor mye den egentlig yter pr kanal.

Det er jo også en surround forsterker. Og på det relativt lille rommet hans ser jeg ikke poenget med å dytte inn 3 høyttalere til + evt en sub. Så da er det lite vits å betale for kraft til 3 kanaler som ikke blir brukt og alle videoinngangene.

Lenke til kommentar

Ja,lite strømsterk er jeg enig i. Men nok til høyttalerne han tenker på mener nå jeg. Og det er jo vanlig disse dager at de fleste kjøper en surroundreciever uansett om de kun skal brukes til et par til å starte med. Men så får man et ønske om å bruke flere, og må da kjøpe ny, Derfor jeg sier det.

Lenke til kommentar
Ja,lite strømsterk er jeg enig i. Men nok til høyttalerne han tenker på mener nå jeg. Og det er jo vanlig disse dager at de fleste kjøper en surroundreciever uansett om de kun skal brukes til et par til å starte med. Men så får man et ønske om å bruke flere, og må da kjøpe ny, Derfor jeg sier det.

7950988[/snapback]

For mye mere for pengene i en stereoforsterker.

Og syns 33watt eller hva det var er litt lite for F6. Syns de fortjener mere strøm å kose seg med. Vil jo ikke risikere å øderlegge de.

Lenke til kommentar

7950988[/snapback]

For mye mere for pengene i en stereoforsterker.

Og syns 33watt eller hva det var er litt lite for F6. Syns de fortjener mere strøm å kose seg med. Vil jo ikke risikere å øderlegge de.

7951110[/snapback]

det som det er snakk om nå er et anlegg som jeg kan bygge oppover på. hvis jeg har f6 og den eltex forsterker så da jeg får fler så bruker jeg kansje 5k på forsterker og 7k på nye høytalere og flytter f6 bak hvis det går?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...