Gå til innhold

hjelp til nye høytallere!

Anbefalte innlegg

skal gå til innkjøp av nye køyttalere nå. lurte på hvem som er bra og billig.

dette trenger jeg

forsterker.

cd spiller.

høytalere

er det jeg hvet om men noen som hvet om noe mer jeg trenger enn dette får og få et komplett lydanlegg?

prisen skal ikke overstige 4000 kroner på alt sammen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En tur på Hifiklubben hadde vært en god ide, der kan du si hva du ønsker å få ut av anlegget ditt og få en lyttetest. På den måten er det lett å finne fram til det som passer deg og dine ører.

Ting du burde tenke over er:

*Stativ eller gulvhøyttalere? Kjøper man stativ får man ofte en del mer for pengene mens det gjerne blir en del mer bass om du kjøper gulvhøyttalere.

Stereo eller surround? Stereo er ofte det beste om du kun skal ha musikk, mens du med surround får en del bedre opplevelse når du ser filmer. Men når det gjelder surround må du som oftest en del opp i pris for å få samme kvalitet som i stereo.

Og for å svare på spørsmålet ditt om noe mer er nødvendig så treger du både signalkabler og høyttalerkabler(vet ikke om dette er noe du så som underforstått så ville nevne det)

Så, når det er sagt så kan jeg gjerne komme med noen tips.

Cambridge er et godt og respektert merke som alltid leverer gode produkter. Vil anbefale deg å se nærmere på dem om du ønsker billige, men gode forsterkere.

Cd-spillere vet jeg ikke særlig om, da jeg vanligvis bruker lyd fra DVD-spiller eller pc, men hifiklubben har et godt utvalg av dem, blant annet Cambridge.

Når det gjelder billige men gode høyttalere er Dynavoice, PSB, og Proson alternativer du bør ta en titt på.

Lykke til i leting etter det rette anlegget for deg ;)

Lenke til kommentar
Å hinte han til Hi-Fi Klubben er jo ikke noe smart når fyren skal ha alt til

samlet pris av 4000 kr.. Vil anbefale deg en tur til AV-Forumet for hjelp.

Beste ville vært å finne bra utstyr i brukt tilstand.. Får mer for

pengene om de er behandlet av en lyd entusiast.

AV-Forumet

7921074[/snapback]

mhm. var vel bra på hifi klubben men syns det var litt dyrt.

Lenke til kommentar
Å hinte han til Hi-Fi Klubben er jo ikke noe smart når fyren skal ha alt til

samlet pris av 4000 kr.. Vil anbefale deg en tur til AV-Forumet for hjelp.

Beste ville vært å finne bra utstyr i brukt tilstand.. Får mer for

pengene om de er behandlet av en lyd entusiast.

AV-Forumet

7921074[/snapback]

Går fint an om du kjøper en Cambridge-forsterker og Gale høyttalere. Men ser absolutt ditt poeng. Om du skal kjøpe brukt så er det absolutt en god ide å sjekke AV-torget. Som Sjokoladekake sier så er dette stedet hvor alt som selges ofte er behandlet godt og ikke blir lurt.

Om du er bestemt på å kjøpe nytt kan du jo ta en tur innom Komplett hvor du vil finne alle tingene du leter etter minus Cd-spiller.

EDIT: Ser at du allerede er innom Komplett. Ja,den forsterkeren har jeg prøvd og har ikke noe galt å si om den bortsett fra at den mangler pre-out og at Pioneer måler effekten på forsterkerne sine på en idiotisk måte.

Når det gjelder Dynavoice F-6 så har jeg et par av dem og er utrolig fornøyd med dem, både til musikk og film. Eneste jeg kan si er at jeg personlig mener de ser bedre ut i high glass sort enn den du linker til. Men smaken er som baken ;)

Og til bakhøyttalerne så har jeg alltid vært skeptisk til Eltax da de gjerne sparer der det ikke burde spares. Men er måte på hva man forventer av en høyttaler til 400 kr så du får vel det du betaler for.

Endret av DanielL
Lenke til kommentar

Hei, jeg har ikke så mye peiling på høytalere, men skal du ha både front og bak, som surround, eller bare to fronthøytalere?

Jeg handla disse her og er storfornøyd. Jeg hører mye på jethro tull, og disse gjenngir lyden veldig fint.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315429

de fikk også en sølvmedalje i lyd og bilde.

Ang forsterker så skader det sikkert ikke å kjøpe brukt, da kan du spare penger og få god kvalitet, men det er jo mer morro når du handler nytt da.

edit, jeg så at fronthøytalerne jeg linker til er de du har valgt ut. jeg anbefaler disse på det sterkeste hvis du skal spare penger.

Endret av Tøffe-Tetra
Lenke til kommentar
Hei, jeg har ikke så mye peiling på høytalere, men skal du ha både front og bak, som surround, eller bare to fronthøytalere?

Jeg handla disse her og er storfornøyd. Jeg hører mye på jethro tull, og disse gjenngir lyden veldig fint.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315429

de fikk også en sølvmedalje i lyd og bilde.

Ang forsterker så skader det sikkert ikke å kjøpe brukt, da kan du spare penger og få god kvalitet, men det er jo mer morro når du handler nytt da.

7921542[/snapback]

ja tenker jeg går får de . og det andre som jeg linka til i stad.

Lenke til kommentar

Jeg skal selv kjøpe meg dette når pengene strekker til for 3800, om ikke så altfor lenge forhåpentligvis.

Kanskje droppe de "S-4" sattelitthøytalerne og kjøpe to sett med Dynavoice F-6 (bruke de både foran og bak)

Da blir prisen på 4300 hos PCutstyr.no

Synes folka om det?

Fikk hjelp av noen på forumet her da, så kan ikeknoe om dette selv :p

Vil tro det funker, tenkte på bare å kjøpe noe dyrere fronthøyttalere og forsterker, for så å bygge bakover etterhvert.

Men jeg droppa det ettersom jeg ikke er noe spesiell lyd-fantast, men setter pris på litt lyd hvertfall ^^

Tenkte du ville se på det stisse ^^ Bare info :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...