Gaardon Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 jeg får opp en feil melding dær det står. Failed to start the X server (your graphical interface) it is likely that it is not set up correctly. jeg har et PowerColor Radeon X800GT skjermkort. så jeg lurer hva jeg skal gjøre får å fikse feilen? takker for alle svar. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) sudo nano /etc/X11/xorg.conf Finn linjen hvor det står: 'driver "ati"', bytt den til 'driver "vesa"', og så trykk: ctrl+x, y, enter. killall gdm Og så: startx Endret 11. februar 2007 av roberth1990 Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 hvordan får du frem den kommando linja? er ganske ny på dette så. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Vel, du bare trykker 'ok' på feilmeldingene. Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Problemet er at når jeg skriver komandoene å trykker enter så skjer det ingen ting. Lenke til kommentar
hwknut Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hvordan komme seg forbi problemet. Illustrerende bilder Skriv inn det som er i første link, mens du kan bruke link 2 for illustrasjon. Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 hmmm dette skulle tydeligvis ikke være lett. jeg finner ingen devices på menyen og ingenting når jeg søker på "ati" eller "radeon". Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Du får feilmeldingene og trykker deg forbi disse Nå får du en terminal som ber om login (dos-lignende) du skriver navnet ditt du skriver passordet Nå kan du skrive ovennevnte komandoer I din config står det vel nVidia Endret 11. februar 2007 av RulleRimfrost Lenke til kommentar
hwknut Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 nå regner jeg med at du er i xorg.conf Bare click Ctrl-w så søker du etter Devices og fortsetter med å trykke ctrl-w+enter helt til du kommer til der det står om grafikkortet ditt. Jeg hadde nøyaktig samme problem som deg, og det løste mitt problem. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå