Lord-of-the-End-Times Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Jeg har planer om å flytte til neste år. Jeg har funnet ut via finn.no sine reiseavstander at den korteste veien mellom meg (hjemme) og skolen jeg skal gå på er 38,47 km, men dette er ikke avstanden jeg må kjøre med buss hvis jeg skal bo hjemme å gå på den skolen. Bussavstanden jeg må kjøre er 46,7 km. Mitt spm er da om jeg får bostipend? Eller er det den kortest mulig avstanden som er tellende selv om det ikke er det avstanden jeg må kjøre? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Slik jeg har forstått det får du ikke borteboerstipend, da det er 4 mil mellom skole og hjem som er gjeldende, ikke hvor langt bussen kjører. Kan for all del være at jeg tar feil, men jeg har tolket reglene slik Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Hvorfor i F skal de være så jævla vriende Lenke til kommentar
sigen Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Ikke så vriene allikevel...? Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Så det vil si at jeg får 2000 kr i mnd så lenge jeg har ei egen stue? Altså bor på hybel i det heletatt? Vil det bety at om jeg bor hos bestefaren min så har jeg krav på de pengene også? Endret 11. februar 2007 av Lord-of-the-End-Times Lenke til kommentar
sigen Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Det vil si at du kan få ca 2000 i måneden derfor du har egen stue, kjøkken (oppvaskbenk osv) og ellers det som regnes som egen hybel. Les nøye igjennom en gang til, så finner du ut om du kan få penger eller ikke Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Høres jo ut som jeg kan få... Men allikevell irriterende at det står om 1,53 km før jeg hadde fått 3500 i mnd å kunne oppfyllt drømmen, men neida... Det skal lånekassa nekte meg Lenke til kommentar
sigen Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Reglene er like for alle, er nok folk som har mindre marginer enn deg. Du kan sikkert søke, håpe på det beste, og ved eventuelt avslag klage og da forklare situasjonen. Forstår frustrasjonen din, vil selv flytte hjemmefra men bor ikke langt nok borte fra skolen Lenke til kommentar
Fantasy6 Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Slik jeg har forstått det får du ikke borteboerstipend, da det er 4 mil mellom skole og hjem som er gjeldende, ikke hvor langt bussen kjører.Kan for all del være at jeg tar feil, men jeg har tolket reglene slik 7920402[/snapback] Skal du gå på videregående? regner med det.... Da er det vel slik at det er skolen som skal bekrefte avstanden mellom hjem og skole og ikke saksbehandler hos lånekassen? Var hvertfall slik da jeg gikk på videregående og mottok borteboerstipend. Og i mitt tilfelle så var det omtrent sånn som du har det, det var ikke helt 4 mil det manglet kanskje en km eller så. Men jeg fikk da uansett borteboerstipend, tror ikke det er så veldig nøye på meteren for å si det sånn. Tror heller det er sånn at du ikke skal få borteboerstipend hvis du flytter inn til naboen for å si det sånn Edit: Tor du tar feil der, er vel hvor lang reise du har til skolen som betyr noe. Altså hvis bussruten du tar til skolen er 6 mil så er det avstanden din. For du har jo ingen annen mulighet i stedet for skolebussen... Endret 12. februar 2007 av Fantasy6 Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 I tillegg for å komme til bussen i det heletatt må jeg kjøre over 10 av de kilometrene med bil før jeg kan sette meg på bussen... Lenke til kommentar
sigen Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Fantasy6: Jeg fikk beskjed om å oppgi nærmeste avstand mellom buss-stoppene (ikke hvor langt bussen kjører) Men dersom du vet dette konkret legger jeg meg selvfølgelig flat Lord-of-the-End-Times: Dersom du har en mil for å komme til bussen kan du søke under andre omstendigheter eller hva det heter, ring lånekassen og hør hvilke valg du har. Det er jo ikke rimelig at du ikke skal få borteboerstipend under slike omstendigheter Lenke til kommentar
Fantasy6 Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Fantasy6: Jeg fikk beskjed om å oppgi nærmeste avstand mellom buss-stoppene (ikke hvor langt bussen kjører)Men dersom du vet dette konkret legger jeg meg selvfølgelig flat 7929636[/snapback] Det var sånn det var i mitt tilfelle uansett... men kan godt hende at det varierer Men her står det noe om hva som kreves for å få borteboerstipend. Som sagt tidliger (og forutsatt at ingenting er endret) så er det skolen din som skal bekrefte reiseavstand mellom deg og skolen, og du skal vel selv fylle ut avstanden. Så skriv den avstanden du reiser hver dag så ser du om det går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå