HardCubed Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Dere litt tidlig ute for å diskutere PS3, siden Sony (så vidt jeg vet) ikke har gitt noen håndfast håndfaste opplysninger enda. Greit nok, så har de pratet om The Cell CPUen og om hvor kraftig den skal vere, og hvordan den skal gjøre PS3 så kraftig at den skal bringe gameing til nye høyder, osv, osv. Men verken The Cell, eller PS3 eksisterer enda, bortsett fra på papiret. Så vidt som jeg vet så har The Cell ikke blitt produsert enda, i vertfall ikke masseprodusert (jeg kan ta feil, siden jeg ikke er så oppdatert). Så ingen vet om The Cell er bra eller ikke, før vi får se den i aksjon. Og selv om denne nye "vidunder" CPUen til Sony er så bra som de sier, så betyr det ikke at PS3 kommer til å bli en bra konsoll. Det er mange komponenter i en konsoll, som CPU, GPU, RAM, DVD-ROM, hardisk(?), etc. Og det som bestemmer konsollen blir bra (hardware messig), er at alle disse komponentene gjør det de skal. Faktum er at vi ikke kan si noe om hvordan PS3 blir, før Sony gir oss en spec liste, og før vi får se hva The Cell er god for! Og for den som sa at Xbox2 blir mye bedre enn "den dritten" PS3; Det er j#vlig glupt å diskutere (eller proklamere) at en konsoll som ikke eksisterer, er bedre enn en annen konsoll som ikke eksisterer. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Quote: Den 2002-12-12 21:29, skrev bidz: Quote: Den 2002-12-12 17:31, skrev evil_snowman: godt sagt, jeg tror ps3 vil bli 1000 ganger kraftigere enn ps2, men det betyr overhodet ikke nødvendigvis 1000 ganger bedre grafikk (kansje 1000 ganger mere krevendes grafikk :smile:). 1000 ganger bedre grafikk er jo bare og glemme :smile: en kan egentlig begynne og sammenligne cpu/gpu kraft med effekten i biler (motorer). forskjellen på en motor med 100hk og 300hk er utrolig heftig stor - men, forskjellen mellom en motor med 300hk og en med 500hk er ikke så stor som den første sammenligningen, uansett om effekten er doblet i utgangspunktet. Sånn har det også begynt og blitt med datakraft. forskjellen på en XP1600+ og en XP2200+ er omtrent ikke merkbar (i virkeligheten altså, glem benchmarks). og hva med forskjellen mellom en P4 2.53ghz og en 3.06ghz ? tror neppe noen ser/føler/merker forskjell i ytelseshoppet i det heletatt. Så 1000 ganger kraftigere - ja - greit, det er mulig - men at det vil se 1000 ganger.. 500 ganger.. 250 ganger.. bedre ut - det er det bare og drømme om. når du trekker inn biler så trekker jeg inn såmannen som skulle så korn med en sekk på 3k og en på 5 kg... kan ikke sammenligne biler og cpu, det er to vidt forskjellige ting. men 1000 ganger bedre grafikk vil være umulig å oppnå fordi det er forskjellig hva folk mener. uansett så kjøper jeg ps3 om grafikken er like god som på ps2 - hvis spillene er bedre enn på ps2 seff. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå