Gå til innhold

PlayStation 3 kommer i 2005

Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-04 20:39, skrev b-duvaland:

Det holdt med å lese første linja,

"The chip could end up inside the PlayStation"

Noe sier meg at den der "The Cell" blir svindyr, og at noe så kraftig (som det sies) vil ende opp i en konsoll, er lite realistisk :smile:

Ikke direkte i konsollen du har i stua, men i konsollen hvis du tenker på hele greia med hovedserveren. Som jeg har prøvd å forklare flere ganger, PS3 blir(les: er planlagt å bli) en form for tynn klient(om da kansje ikke i tradisjonell form).

Lenke til kommentar

når ps3 kommer vil xbox hardwaren være like utdatert som ps1 og nintendo64 er idag, xbox vil fortsatt leve videre ett par år til hvis spillene blir like gode som de til ps2 er nå. kommer det mange kule spill til ps3 så kjøper jeg kanskje det.

men det er ingen vits i og krangle om det, folk har kranglet om konsoller mere enn vi gjør og helt siden første nintendo og sega ble laget, og ingen vil skjønne at specs på papiret betyr like lite som specsene selv, spillene teller over 99% - hvertfall for meg. ville ikke brukt 1 krone på noe jeg ikke likte spillene til.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-06 16:53, skrev Steak:

hmm... selv om grafikken teoretisk sett er 200 ganger bedre, tviler jeg sterkt på at vi vil merke en forskjell på 200 ganger når vi spiller....

og xbox sin cpu er vel strengt tatt ikke hyllevare når den er 64-bits

Hva mener du med "64-bits"? Uttrykk som dette blir nesten alltid misbrukt. I praksis trenger det ikke å bety så mye.

Diskutert tidligere i tråden: Samme fan hvor høy hastigheten på forbindelsen din er, så vil latencyen være hundre/tusen/millioner (?) ganger høyere enn om man skulle brukt en lokal prosessor (i samme maskin altså). Hva hjelper det om IBM-beistet klarer å rendre 120 Phantom Menace-filmer i sekundet, hvis det tar 100ms før den kan respondere?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-06 22:02, skrev SysError:

Diskutert tidligere i tråden: Samme fan hvor høy hastigheten på forbindelsen din er, så vil latencyen være hundre/tusen/millioner (?) ganger høyere enn om man skulle brukt en lokal prosessor (i samme maskin altså). Hva hjelper det om IBM-beistet klarer å rendre 120 Phantom Menace-filmer i sekundet, hvis det tar 100ms før den kan respondere?

Det er nettopp det som er poenget her. Forsinkelsen på responsen. Det vil si du trykker inn knappen, og det vil ta tid før du ser handlingen på skjermen. Selv forholder jeg meg i bakgrunnen når det gjelder dette emnet. Mye er basert på rykter, og ikke minst hype. Det at PS3 angivelig skal bli 1000 X så kraftig som PS2, ja det er ikke annet enn......ja, nettopp hype. Jeg venter og ser ann, og velger tilslutt den konsollen som er best.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-06 16:53, skrev Steak:

hmm... selv om grafikken teoretisk sett er 200 ganger bedre, tviler jeg sterkt på at vi vil merke en forskjell på 200 ganger når vi spiller....

og xbox sin cpu er vel strengt tatt ikke hyllevare når den er 64-bits

ehh? XBox sin CPU er en Intel Pentium III 733MHz CPU med 50% av L2 cache'n (128k - 256k er standard i P3, men Celeron har 128k, så det er mer en Celeron enn en PIII). Den er så 32-bits som du absolutt får det.

Den er også hyllevare.

http://www.howstuffworks.com - søk på: xbox

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-12 02:43, skrev SirHartge:

Litt inside info om ps3. Fikk en liten gløtt på specs. 3 ghz cpu, 512mb ram, FE, 120 gb hd, husker ikke skjermkort.. men en rå maskin blir det:)

en konsoll har ikke noe som heter skjermkort. et skjermkort er et kort basert på en connector som kobles til en bus (PCI/ISA/EISA/VESA/MCA). konsollene har en GPU.

Og hvor fikk du den såkalte inside-info'en der ifra? Jeg betviler sterkt _alt_ av specs'ene du listet opp - og regner med du har noe grunnlag for dine baseringer (forutom såkalt inside-info..).

Dersom du jobber for SCEE/SCEI/SCEJ, så kan du slette mine tvil som jeg har postet. Men ettersom jeg vet at du ikke gjør det, så er jo saken ganske grei uansett :smile:

Lenke til kommentar

Den 2002-12-03 22:00, skrev geedoo:

Den må jeg ha! Den har 200 ganger bedre grafikk en alle konsoller + sånn derre internett opplegg+++.Da skal jeg klage over xbox som dere xbox fan klager over ps2.

Hvis Playstation 3 skal være 200 ganger bedre enn andre konsoller, betyr det at den må være 200 ganger raskere enn x-box 2.(X-box 2 har det gått rykter om skal komme allerede i 2004)

X-box 2 skal visst komme med noe som: Intel Pentium 4 2800 HT(ikke AMD buhuu), GeForce FX og DVD-brenner+++.

Dette betyr da at Playstation 3 må ha en fart på:

2800Mhz*200=560.000Mhz

Nå er jo ikke grafikkortytelsen regnet med da, men dette gir jo et inntrykk av at Sony må skjerpe seg for å holde hva de lover!

@560.000Mhz@ Hihi

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-12 11:50, skrev OhHnOo!:

2800Mhz*200=560.000Mhz

Nå er jo ikke grafikkortytelsen regnet med da, men dette gir jo et inntrykk av at Sony må skjerpe seg for å holde hva de lover!

@560.000Mhz@ Hihi

Og når skal folk lære seg at ytelse ikke alltid regnes på MHz ? spesielt når det gjelder en konsoll!. Intel hyllevare er faktisk langt ifra det beste til slike oppgaver. Dessuten så er ikke CPU'en til PS3 ferdig utviklet enda (Cell). Sony har aldri heller sagt at PS3 skal være 200 ganger kraftigere enn Xbox2 - de har sagt at den skal være ca. 1000 ganger kraftigere enn PS2.

Og når det gjelder Xbox2, så tviler jeg sterkt på at den kommer allerede i 2004 - isåfall har Microsoft driti seg kraftig ut. Konsoller er ment for og ha en levetid på iallefall 5 år, og Sony som kom med PS2 2 år før Xbox ble lansert, slipper PS3 i 2005.

Ser ikke ut som Microsoft bryr seg så mye om kundene sine her dog, og kun tenker på og *være der først*. Hadde Microsoft hatt muligheten, hadde de sikkert lansert en ny Xbox 1 gang i året.

Og ang. at Xbox2 skal ha dvd-brenner.. nååh? du tenker vel ikke på den derre HomeStation nå?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-12 15:16, skrev bidz:

Quote:

Den 2002-12-12 11:50, skrev OhHnOo!:

2800Mhz*200=560.000Mhz

@560.000Mhz@ Hihi

Og når skal folk lære seg at ytelse ikke alltid regnes på MHz ? spesielt når det gjelder en konsoll!. Intel hyllevare er faktisk langt ifra det beste til slike oppgaver. Dessuten så er ikke CPU'en til PS3 ferdig utviklet enda (Cell). Sony har aldri heller sagt at PS3 skal være 200 ganger kraftigere enn Xbox2 - de har sagt at den skal være ca. 1000 ganger kraftigere enn PS2.

Og når det gjelder Xbox2, så tviler jeg sterkt på at den kommer allerede i 2004 - isåfall har Microsoft driti seg kraftig ut. Konsoller er ment for og ha en levetid på iallefall 5 år, og Sony som kom med PS2 2 år før Xbox ble lansert, slipper PS3 i 2005.

Ser ikke ut som Microsoft bryr seg så mye om kundene sine her dog, og kun tenker på og *være der først*. Hadde Microsoft hatt muligheten, hadde de sikkert lansert en ny Xbox 1 gang i året.

Og ang. at Xbox2 skal ha dvd-brenner.. nååh? du tenker vel ikke på den derre HomeStation nå?

godt sagt, jeg tror ps3 vil bli 1000 ganger kraftigere enn ps2, men det betyr overhodet ikke nødvendigvis 1000 ganger bedre grafikk (kansje 1000 ganger mere krevendes grafikk :smile:).

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-12 17:31, skrev evil_snowman:

godt sagt, jeg tror ps3 vil bli 1000 ganger kraftigere enn ps2, men det betyr overhodet ikke nødvendigvis 1000 ganger bedre grafikk (kansje 1000 ganger mere krevendes grafikk :smile:).

1000 ganger bedre grafikk er jo bare og glemme :smile:

en kan egentlig begynne og sammenligne cpu/gpu kraft med effekten i biler (motorer). forskjellen på en motor med 100hk og 300hk er utrolig heftig stor - men, forskjellen mellom en motor med 300hk og en med 500hk er ikke så stor som den første sammenligningen, uansett om effekten er doblet i utgangspunktet.

Sånn har det også begynt og blitt med datakraft. forskjellen på en XP1600+ og en XP2200+ er omtrent ikke merkbar (i virkeligheten altså, glem benchmarks). og hva med forskjellen mellom en P4 2.53ghz og en 3.06ghz ? tror neppe noen ser/føler/merker forskjell i ytelseshoppet i det heletatt.

Så 1000 ganger kraftigere - ja - greit, det er mulig - men at det vil se 1000 ganger.. 500 ganger.. 250 ganger.. bedre ut - det er det bare og drømme om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...