Potetdamen Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 (endret) glem dette, gamle fjortiss topics Endret 14. september 2006 av geedoo Lenke til kommentar
kim Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Jaha.. Vi er i slutten av 2002... 2005 er lenge til.. Tror du virkelig folk har PS 3 vs. Xbox "krig" i 2005? Sikkert PS 3 vs. Xbox 2 Lenke til kommentar
Potetdamen Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 Ja de har sikkert en krig Lenke til kommentar
espen999 Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Den 2002-12-03 22:00, skrev geedoo: Den må jeg ha! Den har 200 ganger bedre grafikk en alle konsoller + sånn derre internett opplegg+++.Da skal jeg klage over xbox som dere xbox fan klager over ps2. Tror du ikke Xbox 2 har kommet, eller kommer snart i 2005? Da er det full tåpekrig igjen. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 en fordel da, er at Xbox 2 og PS3 kommer iløpet av samme år - så da slipper en iallefall "mer fremtidsrettet" kommentaren som har blitt så utrolig populær :smile: Og tenk på det slik - Xbox 2 og PS3 kommer i 2005.. og så kommer Nintendo med GameCube 2 i 2006, som overgår både Xbox2 og PS3 i specs og utstyr og muligheter og framtidsrettet og alt sånt.... hva skjer da? :smile: Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 folket her kommer til og sitte på internett på gamlehjem og klage om at det er xbox 50 og ike ps50 som er best. ingen vil skjønne at andre mennesker noen ganger verdsetter andre ting enn specs og grafikk. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 23:39, skrev evil_snowman:folket her kommer til og sitte på internett på gamlehjem og klage om at det er xbox 50 og ike ps50 som er best. ingen vil skjønne at andre mennesker noen ganger verdsetter andre ting enn specs og grafikk. Sant det. Skulle nesten ønske at det kun fantes en spille-maskin - som _alle_ spillene kom på - hadde vært utrolig mye enklere da :smile: Men da hadde det vært monopol, noe som igjen øker prisene betraktelig - sikkert både på spill og utstyr.. samt at utviklingen hadde omtrent stagnert.. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 eg kjøper bare konsoller der eg kan spele mario Lenke til kommentar
TRS Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 22:00, skrev geedoo:Den må jeg ha! Den har 200 ganger bedre grafikk en alle konsoller + sånn derre internett opplegg+++.Da skal jeg klage over xbox som dere xbox fan klager over ps2. At den kommer i 2005 er "gammelt" nytt, det har ver spekulasjoner om i lang tid.......men den som PS2 kommer sikkert til og bli forsinket......og XBOX2 skal jo komme samtidig SIES det....... Men innen den tid har det kansje kommet enda BEDRE konsoller??......vi får vente og se...... Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Hva hjelper det om PS3 kommer i 2005 når jeg ikke får berdbånd før 2105... for, ja, PS3 kommer til å kreve bredbånd da den vil vere en såkallt tynn-klient(vertfall det sony har gitt uttrykk for). EDIT: skrivefeil _________________ Mvh Stian BTW: Prøv FreeBSD :wink: Hvis det er relevant er dette mine maskiner. [ Denne Melding var redigert av: Civilix på 2002-12-04 10:09 ] Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 22:00, skrev geedoo:Den må jeg ha! Den har 200 ganger bedre grafikk en alle konsoller + sånn derre internett opplegg+++.Da skal jeg klage over xbox som dere xbox fan klager over ps2. <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-12-04 10:13 ]</font> Javel. Har du noen GRUNNER til å tro dette? Gi oss en url kanskje? Har hørt rykter ok 2004-2006, men ingen kan si det *sikkert* .. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Sony har offisiellt uttalt på div. pressekonferanser at PS3 skal være ca. 1000 ganger så kraftig som PS2. Den skal også ha mulighet for og bruke såkalt "distributed computing", men det er altså ikke et krav for at den skal fungere som den skal. Sony har også bekreftet at den skal komme i 2005. det finnes _mange_ url'er der dette står - så det er jo forsåvidt bare og søke litt selv. Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 23:47, skrev siDDIs:eg kjøper bare konsoller der eg kan spele mario Sjå kor eg bryr meg :razz: Quote: Den 2002-12-04 10:06, skrev Civilix:Hva hjelper det om PS3 kommer i 2005 når jeg ikke får berdbånd før 2105... for, ja, PS3 kommer til å kreve bredbånd da den vil vere en såkallt tynn-klient(vertfall det sony har gitt uttrykk for). Hvordan kan PS3 bli en tynn klient når bredbåndstilbudet jevnt over verden er så dårlig? Med "tynn klient" regner jeg med at du mener at konsollen vil være rettet mot streaming av spill over nettet. Da vil jo bare de som har bredbånd kunne spille, og Sony vil bare sitte igjen med en fraksjon av kundene de har nå. Dessuten betyr det at de må investere tungt i kraftige servere og plassere dem over hele USA, Europa og deler av Asia. Høres tvilsomt ut når vi tross alt snakker om et ekstremt masseprodukt. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Quote: Den 2002-12-04 14:40, skrev Ratatosk:[...] Tror du at sony klarer og presse en maskin som er tusen ganger kraftigere enn dagens pc'r(var det ikke det som de sa?) inn i en konsoll som har en akseptabel størrelse. Hele konseptet dems går ut på at det skal vere sentrale maskiner som gjør mesteparten av jobben. Det er også grunnen til at de sammarbeider med IBM, da IBM er intressert i å bruke teknologien de utvikler sammen til sine egene løsninger med server/tynne-klienter. EDIT: fjærna innholdet i quoten da det egentlig ikke var nødvendig.. _________________ Mvh Stian BTW: Prøv FreeBSD :wink: Hvis det er relevant er dette mine maskiner. [ Denne Melding var redigert av: Civilix på 2002-12-04 15:09 ] Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 22:00, skrev geedoo:Da skal jeg klage over xbox som dere xbox fan klager over ps2. ...Da skal vi xbox-fan klage over det dere ps2-fan klager over xbox: Ræva spill, stygg konsoll, at den kommer fra Sony (fordi de er the bad guys) og at den kommer til å være schwiindyr.... Sony må virkelig få ut fingern (av rassen) hvis de har tenkt til å lage en konsoll som er 200 ganger raskere enn dagens PCer/konsoller. Hvis det er en tynn klient: hvordan skal det la seg gjøre, selv om du 100000000000000000Mbit-forbindelse? Latency gutter...og jenter Dessuten er vel den svært så teoretiske hastigheten regnet etter en PCs Cpu (i forhold til hele systemet til ps3). Kombinert med et fett skjermkort, så tror jeg det jevner seg ut ja. Det er det som i det hele tatt gjør det mulig å kjøre 3d-spill i den kvaliteten vi har i dag (og i fremtiden ). Det samme gjelder for konsoller: CPUen er ræva, men maskinen tar dette igjen ved å ha en kraftig GPU (eller tilsvarende...) Vil bare legge til noe: Polygoncounten som produsentene skryter av er bare bullshit, også ting som f.eks megaflops. Kilden? Skal **** vedde på at det er produsenten selv. Dem kjører et bittelite enkelt program som kjører dritkjapt (men som aldri ville la seg gjøre i "real life"). Antallet polygoner konsollen klarer å spy er med meget stor sannsynlighet regnet utifra en modell som ikke har noen effekter - bare en wireframe modell uten z-buffering, farger, lyssetting osv. Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 IBM er jo de fremste på gigaprossessering (hey, jeg fant på et nytt ord!), så det ville jo vært naturlig at de står for serverutvikling på et så sinnsykt prosjekt. Men allikevel tror jeg det er en stor del hype ute og går. Sånn er det jo alltid. I prinsippet er det jo en god idé fordi man sparer penger på å selge kraftig hardware til hver bruker. Men å gjennomføre prosjektet i virkeligheten i løpet av tre år er urealistisk. Dette med "tusen ganger kraftigere" osv. kan man jo ikke ta seriøst (jamfør med tidligere uttalelser fra Sony ang. PS2). Det blir spennende å se hva det blir til i virkeligheten, men jeg tror ikke PS3 blir en tynn klient i tradisjonell forstand. Det blir nok kraftigere hardware enn noen sinne og dette med streaming blir mer en tilleggsfunksjon. Tror ikke så mange av PS2 brukerne har bredbånd nå, og tror ikke det kommer til å være mange nok om tre år til å opprettholde en lønnsom operasjon basert utelukkende på nettbrukere - med mindre Sony har gitt opp vesten og kun satser på Japan. Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Quote: Den 2002-12-04 16:47, skrev SysError:Sony må virkelig få ut fingern (av rassen) hvis de har tenkt til å lage en konsoll som er 200 ganger raskere enn dagens PCer/konsoller. Hvis det er en tynn klient: hvordan skal det la seg gjøre, selv om du 100000000000000000Mbit-forbindelse? Latency gutter...og jenter Noe av poenget med at streaming til konsoller er en god idé er jo at alt man trenger å streame ned til konsollen er et 640*480 pixler stort skjermbilde. Alt man trenger å sende til serveren er kontrollsignaler. Og da trenger man jo ikke så mye mer enn en Mbit ville jeg tro. Sannsynlig vis vil ikke Sony gjøre det helt så enkelt, men sånn kan det iallefall gjennomføres i prinsippet (jfør. Citrix, Back Orifice, etc.). Lenke til kommentar
Seian Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 22:08, skrev kim:Jaha.. Vi er i slutten av 2002... 2005 er lenge til..Tror du virkelig folk har PS 3 vs. Xbox "krig" i 2005? Sikkert PS 3 vs. Xbox 2 bra svart! Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 22:00, skrev geedoo:Den må jeg ha! Den har 200 ganger bedre grafikk en alle konsoller + sånn derre internett opplegg+++.Da skal jeg klage over xbox som dere xbox fan klager over ps2. <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-12-04 10:13 ]</font> Ja, og Xbox 2 skal komme før PS3, og bli kraftigere. Microsoft vil aldri lage en konsoll som er underlegen andre. Mark my words! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå