Gå til innhold

Jeg hater arbeidsgivere!

Anbefalte innlegg

*fjernet*

Da er du sikkert fullstendig klar over at McDonalds til enhver tid har flere hundre søknader liggende.

7936164[/snapback]

Jeg jobber deltid på McDonald's. Skrev aldri en eneste søknad, jeg. Gikk bare å spurte om å få snakke med restaurantsjefen. Fortalte han at jeg var interessert i jobb der, la igjen navnet og nummeret mitt. Uke seinere ringte han og ville ha meg til intervju...

Det som kan være lurt når du skal søke jobb er å sende inn søknaden så fort som mulig etter de har annonsert ledige stillinger (veldig ofte blir ikke alle søknader lest). Selvfølgelig kan du levere søknader til stillinger som ikke er annonsert også. Etter du har gjort det så sjekker du opp bedriften, så du har litt info om den, før du ringer til de og forteller at du har søkt på stillingen og at du lurer på en del ting. Spør 2-3 fornuftige spørsmål, og sørg for at de får navnet ditt. Da vil de kjenne igjen navnet ditt når de leser søknaden din, og forbinde det med en interessert person som vil ha jobben.

Om du blir innkaldt til intervju så er det viktig at det ikke blir et avhør, men en samtale der du også kommer med spørsmål. Det er helt naturlig og spørre om lønn osv. Det første en arbeidsgiver ser på er om du kommer til å passe med de som allerede jobber der, så kle deg nøytralt, men fint...noe som passer til jobben du søker på. Det tar 7 sek å gjøre seg opp et førsteinntrykk, så ikke gjør noe tull i begynnelsen.

Huff, ble litt rotete skrevet her, men du fatter poenget...

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har litt med flaks og gjøre og. Men som sagt fjern "øvrige opplysninger" fra CVen. Som også er nevnt, selg deg selv litt mer. Entusiasmen når du møter/ringer opp på ett sted merkes fort. Så vær positiv og ring opp noen dager etter du har sendt søknad og si at du gjerne vil snakke med dem. Det viser interesse og øker sjansene dine.

Du bør også få fram de positive sidene ved å være ung ved ett eventuelt jobbintervju (kan snikes inn i søknaden og hvis det tar seg positivt ut mht jobben). Jeg er faktisk 3 år yngre enn den yngste på min jobb (jeg er 23). Og vi er en bedrift med 60 ansatte. Selg alderen din for hva den er godt for ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...