LockBreaker Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Hei. Jeg og brodern skal (antagelig) kjøpe PC til høsten. Og derfor lurer jeg litt på hva man bør gjøre før man klokker? Og evt. er det noen som hvet om en god, lettforståelig guide til å overklokke skjermkortet? Er det noen vits i å prøve å klokke på et gammelt AGP x800pro kort? :!: Bare lurer Mvh LockBreaker som setter pris på alle evt. svar Endret 11. februar 2007 av LockBreaker Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hei, her har du et par sider med overklokkings-guider.. guide 1 guide 2 guide 3 Fant disse raskt på google, har ikke skjekka dem, men det er plenty med guider hvis du leter.. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) klart det er vits i å prøve å klokke et x800pro, får litt mer fart i det Jeg har til og med klokka dama mi Endret 11. februar 2007 av Fluesopp Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Haha :!: deili da.. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 det skal jeg love deg, men det er ikke noe problem å klokke x800pro. Lenke til kommentar
x_sigmund_x Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Heisann LockBraker... bare må låne linken din littegranne jeg:P... ere noen som har no peiling på hvor mye jeg kan klokke power colour radeon x1900xt med 256mb og standardvifta? og eventuelt programmer dette kan gjøres med? takk for låne Mvh Sigmund Endret 12. februar 2007 av x_sigmund_x Lenke til kommentar
diosyria Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Heisann LockBraker...bare må låne linken din littegranne jeg:P... ere noen som har no peiling på hvor mye jeg kan klokke power colour radeon x1900xt med 256mb og standardvifta? og eventuelt programmer dette kan gjøres med? takk for låne Mvh Sigmund 7930583[/snapback] Bruk feks Rivatuner: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163 eller Ati tool: http://www.techpowerup.com/atitool/ Lykke til:) Lenke til kommentar
x_sigmund_x Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 tusen takk du vet ikke noe om sånn ca hvor mye jeg kan klokke det åsså? er første gangen serru Mvh Sigmund Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Klokk til du oppdager feil på testen i ATI tool. 5 MHz i slengen er gjerne greit. Klokk da ned noen MHz, sjekk at det ikke dukker opp noen feil i 3d apps. Sjekk at temps ikke blir for høye. Ingen fasit på hvor langt du kan klokke. Greit å først klokke kjerne til du får feil før du begynner å kjøre opp minnet så vet du hva som stopper. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 begynn med å finne maks på core og så setter du den på stock igjen og så finner du maks på minnet. Etter det så prøver du å maks når du klokker begge....når du ser artifacts så klokker du ned 10Mhz. Lenke til kommentar
x_sigmund_x Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 er det noen som har en litt enklere måte å forklare på? er første gangen ser dere Mvh Sigmund Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Last ned rivatuner eller ati-tool, les hvordan du bruker de og så kan du starte. Du begynner med core, du øker med 5-10mhz og så kjører du 3dmark05 foreks. og ser om du får artifacts( hvite prikker, feil farge osv. ) hvis det går fint, så øker du igjen og kjører samme prosedyre helt til du får artifacts. Når du får artifacts da har du klokket for mye og da setter du ned 10mhz...nå har du funnet maks på core. Så gjør du det samme med memory. Etter du har funnet maks på begge to så må du prøve deg frem til den høyeste du kan få begge to eller rettere sagt den beste og høyeste kombinasjonen av core og memory. Følg med på tempen nøye og hvordan skjermkortet oppfører seg. Nå har jeg garantert glemt noe, men dette er grovt forklart. Lenke til kommentar
x_sigmund_x Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 ok takker for hjelpen... skal nok prøve det du sa der ja men hvis det går galt skylder jeg på deg neida... men pratas... Mvh Sigmund Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 "jeg tar på meg alt ansvar om det skulle bli skade på kortet og deg" :!: Det er ikke så vanskelig og det skal litt til før du dreper kortet ditt...så lenge du følger med på tempen og ser etter rar oppførsel fra skjermkortet så går det så bra så Lenke til kommentar
x_sigmund_x Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 ok da prøver jeg ... sier ifra åssen det går ... pratas... takk for hjelpa forresten Mvh Sigmund Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 bare hyggelig hvis jeg kan hjelpe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå