Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

kan jeg kjøpe gitar, selv om foreldre nekter?

Valkyria

Anbefalte innlegg

skal vise dem link når de kommer hjem! :)

7920395[/snapback]

Anbefaler deg uansett og ikke gjøre et impuls kjøp. Tenk i gjennom før du kjøper ny gitar. Kanskje det er andre ting du ønsker å bruke pengene på?

7920432[/snapback]

jeg har nok av penger, og har funnet en schtilig gitar for ca 1200kr :)

og den har flammer på! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har nok av penger, og har funnet en schtilig gitar for ca 1200kr :)

og den har flammer på! :w00t:

7920455[/snapback]

Går ut fra at det er denne gitaren du har kjøpt:

reefgitarpack_mx.jpg

Dette er helt riktig ingen proff gitar, men jeg skulle gjerne likt å vite hvilken gitar til 1200 (!!) som holder markant bedre kvalitet enn denne. (Det måtte være om du får den billig brukt i så fall. At den har flammer hjelper nok desverre ikke på om den låter bedre, eller er bedre å spille på. Elkjøp sin gitar er helt grei den til nybegynnere. Jeg vil anbefale deg å bruke denne en stund til å øve på, så kan du heller kjøpe deg en god gitar når du blir flinkere. Selv denne Ibanezen til rundt 5000,- regnes som en "billiggitar" (bare for å gi deg en pekepinn på kostnadene ved gode instrumenter), men ville ikke kjøpt noe dårligere hvis du likevel en gang i fremtiden skal bytte gitar:

2028012_632887599118556250.jpg

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar

Du kan kjøpe gitar, for det er jo du som bestemmer over dine egene penger, men da må du regne med at foreldrene dine mister tilitten til deg og at du får husarrest. Diskuter med de, de vil jo det beste for deg, og hvis du mener at det beste er at du kjøper gitar kan det hende de godtar det :roll:

Lenke til kommentar
hva slags gitar? link

7920497[/snapback]

det er snakk om å kjøpe en brukt av en venn av meg...

tror det er en jackson gitar :)

7920584[/snapback]

Dette skulle ikke tilfeldigvis ikke være en av dem som sa at den gitaren du allerede har ikke er noe særlig?

Endret av butare
Lenke til kommentar

Det bærer litt off-topic med denne tråden her:

Jeg må bare si at det er helt supert å øve på en dårlig gitar, det er bare å justere strenghøyden og intonere den riktig, så er den helt grei å spille på. Det du kommer til å legge mest merke til er hvor ufattelig dårlig lyd den lager gjennom en forsterker. Forsterkeren har også en del å si, men når jeg øver teknikker og teori, så plugger jeg aldri inn gitaren.

Jeg plugger bare inn gitaren når jeg øver med bandet eller skriver låter. Selv om kassegitaren er favoritten der. I allefall, synes gitaren er fin å øve seg på. Har selv testet den og mange andre av de billigmodellen. De er helt ræva å spille på, men så lenge du ikke skal spille for noe publikum før du i allefall har spilt noen måneder, så holder den gitaren lenge.

Det er selvfølgelig gøyere å spille på noe med kvalitet i. Det er bare digg. (husk at justeringene har mye å si)

Mvh. Morten

Lenke til kommentar

Fortsett på den dårlige gitaren, og når du føler du er god nok til å bruke masse penger på en ny en så går du og prøver haugevis av gitarer på nærmeste musikkutstyrsjappe. Når du skal bruke litt penger på en gitar er det lurt å finne en du liker å spille på, en som passer til deg.

Skriver av erfaring, jeg gjorde akkurat det motsatte, men er fornøyd så langt :p

Edit:

En liten ting er jo at hvis gitaren er helt jævlig å spille på, så mister man lysten på å spille ganske fort, men så dårlige gitarer finner du vel stort sett bare på lekebutikker eller Lidl til 99,50.

Endret av m_eide
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...