Valkyria Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 skal vise dem link når de kommer hjem! 7920395[/snapback] Anbefaler deg uansett og ikke gjøre et impuls kjøp. Tenk i gjennom før du kjøper ny gitar. Kanskje det er andre ting du ønsker å bruke pengene på? 7920432[/snapback] jeg har nok av penger, og har funnet en schtilig gitar for ca 1200kr og den har flammer på! Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 hva slags gitar? link Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) jeg har nok av penger, og har funnet en schtilig gitar for ca 1200kr og den har flammer på! 7920455[/snapback] Går ut fra at det er denne gitaren du har kjøpt: Dette er helt riktig ingen proff gitar, men jeg skulle gjerne likt å vite hvilken gitar til 1200 (!!) som holder markant bedre kvalitet enn denne. (Det måtte være om du får den billig brukt i så fall. At den har flammer hjelper nok desverre ikke på om den låter bedre, eller er bedre å spille på. Elkjøp sin gitar er helt grei den til nybegynnere. Jeg vil anbefale deg å bruke denne en stund til å øve på, så kan du heller kjøpe deg en god gitar når du blir flinkere. Selv denne Ibanezen til rundt 5000,- regnes som en "billiggitar" (bare for å gi deg en pekepinn på kostnadene ved gode instrumenter), men ville ikke kjøpt noe dårligere hvis du likevel en gang i fremtiden skal bytte gitar: Endret 11. februar 2007 av ChaosPredicted Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 hva slags gitar? link 7920497[/snapback] det er snakk om å kjøpe en brukt av en venn av meg... tror det er en jackson gitar Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Da er nok 1200,- billig ja, hvis den er behandlet godt. Jackson er et godt merke, og selv billigmodellene holder gjennomgående god kvalitet. Skal ikke råde deg til hverken det ene eller andre jeg. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 så dere vil anbefale å kjøpe? (god gitar + flammer = the next Hendrix?) Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Billige Jackson modeller skal visst ikke være så bra.. Mener jeg har lest det ett sted, men har ikke erfart dette selv. Skal du først kjøpe en ny gitar nå, så kjøper du en dyrere en. Hør på hva ChaosPredicted sier. Anbefaler deg å spørre litt her: Den uoffisielle gitartråden! Lenke til kommentar
hauska Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Du kan kjøpe gitar, for det er jo du som bestemmer over dine egene penger, men da må du regne med at foreldrene dine mister tilitten til deg og at du får husarrest. Diskuter med de, de vil jo det beste for deg, og hvis du mener at det beste er at du kjøper gitar kan det hende de godtar det Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Grende, hvis du er interessert i gitarer kan jeg anbefale deg dette forumet http://www.riff.no/forum/viewforum.php?f=2 mange på din alder der som er erfarne og gode Lenke til kommentar
butare Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) hva slags gitar? link 7920497[/snapback] det er snakk om å kjøpe en brukt av en venn av meg... tror det er en jackson gitar 7920584[/snapback] Dette skulle ikke tilfeldigvis ikke være en av dem som sa at den gitaren du allerede har ikke er noe særlig? Endret 11. februar 2007 av butare Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 neida... det er faren til en venn av meg som skal selge den Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Går ut ifra at du er nybegynner på gitar. Skal love deg at du kommer til å angre passe mye på å ha kjøpt to gitarer hvis du slutter etter ett par månedner/ ett år... Og er du nybegynner suger du like heftig på en god som på en dårlig gitar. Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Det er dine penger, ergo - din avgjørelse. Men hadde jeg vært deg hadde jeg øvd litt mer på den andre gitaren din for å se om gitar virkelig er noe for deg før du bruker etpar tusen på en ny gitar. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Det bærer litt off-topic med denne tråden her: Jeg må bare si at det er helt supert å øve på en dårlig gitar, det er bare å justere strenghøyden og intonere den riktig, så er den helt grei å spille på. Det du kommer til å legge mest merke til er hvor ufattelig dårlig lyd den lager gjennom en forsterker. Forsterkeren har også en del å si, men når jeg øver teknikker og teori, så plugger jeg aldri inn gitaren. Jeg plugger bare inn gitaren når jeg øver med bandet eller skriver låter. Selv om kassegitaren er favoritten der. I allefall, synes gitaren er fin å øve seg på. Har selv testet den og mange andre av de billigmodellen. De er helt ræva å spille på, men så lenge du ikke skal spille for noe publikum før du i allefall har spilt noen måneder, så holder den gitaren lenge. Det er selvfølgelig gøyere å spille på noe med kvalitet i. Det er bare digg. (husk at justeringene har mye å si) Mvh. Morten Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 skjønner hva du mener.... forsterkeren jeg fikk med er jo også ræv, så lyden høres ut som *et vulgært ord* hører på det de fleste har å si her, så jeg tror jeg utsetter kjøpingen ett par måneder Lenke til kommentar
pwnde Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Fortsett på den dårlige gitaren, og når du føler du er god nok til å bruke masse penger på en ny en så går du og prøver haugevis av gitarer på nærmeste musikkutstyrsjappe. Når du skal bruke litt penger på en gitar er det lurt å finne en du liker å spille på, en som passer til deg. Skriver av erfaring, jeg gjorde akkurat det motsatte, men er fornøyd så langt Edit: En liten ting er jo at hvis gitaren er helt jævlig å spille på, så mister man lysten på å spille ganske fort, men så dårlige gitarer finner du vel stort sett bare på lekebutikker eller Lidl til 99,50. Endret 11. februar 2007 av m_eide Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå